Gå til innhold

Hva tenker du om ikke sporty mennesker i sporty klær?


Anbefalte innlegg

Nå har jeg aldri prøvd tights (og det spørs om jeg noen gang kommer til å gjøre det), men det ser jo temmelig tight ut (see what I did there?) selv på slanke mennesker. Jeg forstår ikke da at noen med noen kg for mye frivillig klemmer seg inn i dem. Og spesielt ikke over lengre tid enn en treningsøkt varer. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg synes du, av hensyn til andre, bør fokusere litt mer på deg selv og litt mindre på andre.

 

"<sett inn vilkårlig mote-trend> er helt idiotisk"

"folk som røyker er idioter" 

etc.

 

Du er på god vei til å bli en sint og gretten gammel mann....

Min personlige mening er at å gå med treningsklær uten noen gang å ha noen intensjoner om å trene er idiotisk, da man forsøker å oppnå et sportslig image uten å gjøre seg fortjent til det. Det er som å ta steroider for å få muskler.

Moten er tights og slanke trente bein, ikke tights og "noen kilo for mye" bein.

 

Og at folk som røyer er idioter er hevet over enhver tvil i 2015, da vi vet hvor skadelig røyk er. Årlig dør godt over 1000 personer av lungekreft forårsaket av tobakk. Det er mye mye mer enn de som dør i trafikken.

Så å røyke er lett sammenlignbar med annen idiotisk oppførsel som feks å kjøre i fylla, kjøre uten bilbelte, eller ligge i 180 i 60 sonen.

 

 

Det er også bestandig morsomt å bli kritisert for å kritisere, da kritikeren (du i dette tilfellet) ikke ser hvor latterlig ironisk det er ;)

Lenke til kommentar

Fordi jeg er nysgjerrig:

Kan det nevnes EN eneste grunn til at det IKKE er idiotisk å røyke?

 

Jeg kan komme på en haug av ulemper (det er ubehagelig og smaker vondt, og man må tvinge seg til å lære seg å like det, det er grisedyrt, man lukter vondt, får dårlig helse, øker faren for kreft, får gule tenner og negler og stygt hår osv osv), men ikke en eneste fordel ved å røyke kontra å ikke gjøre det.

Prøver ikke å virke dømmende ovenfor røykere her nå (selv om jeg innser at det fort ble nettopp det), men utfordrer de som ber om ikke å bli kalt for iditoter fordi de røyker om å forsvare det.

 

Hva klær gjelder bryr jeg meg sjelden om hva andre har på seg. Eller hva jeg har på meg for den saks skyld.
 

Endret av 1Dr.E
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg synes du, av hensyn til andre, bør fokusere litt mer på deg selv og litt mindre på andre.

 

"<sett inn vilkårlig mote-trend> er helt idiotisk"

"folk som røyker er idioter" 

etc.

 

Du er på god vei til å bli en sint og gretten gammel mann....

Min personlige mening er at å gå med treningsklær uten noen gang å ha noen intensjoner om å trene er idiotisk, da man forsøker å oppnå et sportslig image uten å gjøre seg fortjent til det. Det er som å ta steroider for å få muskler.

Moten er tights og slanke trente bein, ikke tights og "noen kilo for mye" bein.

 

Og at folk som røyer er idioter er hevet over enhver tvil i 2015, da vi vet hvor skadelig røyk er. Årlig dør godt over 1000 personer av lungekreft forårsaket av tobakk. Det er mye mye mer enn de som dør i trafikken.

Så å røyke er lett sammenlignbar med annen idiotisk oppførsel som feks å kjøre i fylla, kjøre uten bilbelte, eller ligge i 180 i 60 sonen.

 

 

Det er også bestandig morsomt å bli kritisert for å kritisere, da kritikeren (du i dette tilfellet) ikke ser hvor latterlig ironisk det er ;)

 

 

Du bør muligens slå opp ordet ironisk.

 

Din mening er notert:

1) Folk som ikke er på idealvekt bør la vær å følge moter.

2) Om man går med treningsklær er det kun for å vise et sportslig image. Det er utelukket at det kan være behagelig å gå med. 

3) Folk som tar risiko over gjennomsnitt er idioter (eller gjelder det kun røyking?)

Lenke til kommentar

Du bør muligens slå opp ordet ironisk.

Ironi er et bevisst uttrykk for flertydighet, for eksempel ved at man sier én ting, men mener noe annet, ofte det motsatte.

 

Ironien her er at du kritiserer meg selv for å være kritisk, mens det da innebærer at du selv er kritisk.

 

Din mening er notert:

1) Folk som ikke er på idealvekt bør la vær å følge moter.

2) Om man går med treningsklær er det kun for å vise et sportslig image. Det er utelukket at det kan være behagelig å gå med. 

3) Folk som tar risiko over gjennomsnitt er idioter (eller gjelder det kun røyking?)

1) Stråmann

2) Hun gikk med det pga det, i følge henne, var mote. Men, moten er ikke "bare tights", moten er godt trent og tights.

3) Nok en stråmann. Folk som puster inn gift frivillig er idioter. På samme måte som de som bruker crack eller heroin. Eller drikker rødsprit.

Endret av Zepticon
Lenke til kommentar

 

Ironien her er at du kritiserer meg selv for å være kritisk, mens det da innebærer at du selv er kritisk.

 

 

1) Stråmann

2) Hun gikk med det pga det, i følge henne, var mote. Men, moten er ikke "bare tights", moten er godt trent og tights.

3) Nok en stråmann. Folk som puster inn gift frivillig er idioter. På samme måte som de som bruker crack eller heroin. Eller drikker rødsprit.

 

 

Jøss, så alle diskusjoner er ironisk? 

 

Klesmoter blir alltid vist av modeller. Det betyr ikke at den kun gjelder for modeller. Du trenger å jobbe med toleransen din. 

Lenke til kommentar

Jøss, så alle diskusjoner er ironisk?

Nei, bare de der man kritiseres for å være kritisk.

 

Klesmoter blir alltid vist av modeller. Det betyr ikke at den kun gjelder for modeller.

Treingsklærmoten har aldeles ikke blitt "vist frem av modeller". Den har vokst frem ved at flere og flere begynner å trene, og det da blir populært med slike klær blandt dem som da trener.

Å bruke treningsklær til hverdags er teit, enten det er tights, alpintsko, boksehjelm eller svømmeshorts.

 

Du trenger å jobbe med toleransen din.

Nok en ironisk kommentar. Du tolerer ikke at jeg ikke tolererer at hun går i treningsklær? Kanskje du skal bry deg mer om deg selv som du sa over her?
Lenke til kommentar

Ironi er et bevisst uttrykk for flertydighet, for eksempel ved at man sier én ting, men mener noe annet, ofte det motsatte.

Ironien her er at du kritiserer meg selv for å være kritisk, mens det da innebærer at du selv er kritisk.

 

 

Ok, jeg skal forsøke å være seriøs.

Det er ingen motsetningsforhold mellom min motargumentasjon av din kritikk. Selv om du (morsomt nok) kaller det kritikk av kritikk er det fortsatt ikke ironisk. Å være kritisk i en diskusjon er vel heller et normalt forventet hendelsesforløp.

 

Jeg er litt nysgjerrig på din mening om at de som har litt for mange kilo ikke bør vise seg offentlig i tights. Av hensyn til andre sier du. Med andre ord fordi du ikke vil se de.

Er det andre personer du ønsker bør dekke seg til (hm.. aktuelt tema for tia)?  Bør andre vise hensyn og fjerne seg fra offentlig rom eller dekke seg til for å tilpasse seg dine ønsker?

 

Du lever i et samfunn der alle har lik rett på å delta. Tanken om at din smak skal være avgjørende for hvem som kan vise seg (og i hva de kan vise seg i) er helt på tryne. På lik linje med at man ikke kan forby alt man ikke liker, så er det også helt avgjørende at man har toleranse for andre mennesker. Det er faktisk en av tingen som er fantastisk med et samfunn.

 

 

Jeg håper du er ung, slik at du kanskje lærer litt etterhvert.

Lenke til kommentar

Jeg er litt nysgjerrig på din mening om at de som har litt for mange kilo ikke bør vise seg offentlig i tights. Av hensyn til andre sier du. Med andre ord fordi du ikke vil se de.

Er det andre personer du ønsker bør dekke seg til (hm.. aktuelt tema for tia)?  Bør andre vise hensyn og fjerne seg fra offentlig rom eller dekke seg til for å tilpasse seg dine ønsker?

 

Du lever i et samfunn der alle har lik rett på å delta. Tanken om at din smak skal være avgjørende for hvem som kan vise seg (og i hva de kan vise seg i) er helt på tryne. På lik linje med at man ikke kan forby alt man ikke liker, så er det også helt avgjørende at man har toleranse for andre mennesker. Det er faktisk en av tingen som er fantastisk med et samfunn.

Jeg har like stort ønske om å se en penis, som en tightsvalk i offentlighet. Faktisk så synes jeg tightsvalk er mer støtende og ekkelt. Men å forby det har jeg ikke nevnt med ett ord om jeg husker rett.

Men vi lever allerede i et samfunn der smak og "moral" er avgjørende for forbud. Hadde det blitt akseptert om jeg gikk naken i offentlighet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...