Gå til innhold

Hva tenker du om ikke sporty mennesker i sporty klær?


Anbefalte innlegg

Sporty klesstil og merker er inn for tiden, men alle mennesker har ikke en like sporty livsstil... Er det greit å ha en sporty klesstil, selvom man ikke trener så mye?

 

Hva tenker du om du ser en person som f.eks røyker eller har noen kilo ekstra, eller begge deler, som går kledd i typiske sports-merkeklær? F.eks 2XU-tights og Adidas topp/genser?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bakgrunnen for spørsmålet og tanken er en kommentar jeg fikk i dag... Jeg har gått i 2XU-tights og en Adidas hoodie på skolen i dag, og etter skolen var jeg og noen venninner innom senteret en tur, og så spiste vi på McDonalds. Etter å ha spist tok vi med drikka ut og satt vi oss der og tok en røyk! Helt vanlig... Så kommer en kar gående fordi, og titter på meg, så slenger han fra seg kommentaren: "Det hjelper ikke å trene vet du, når du røyker og spiser der inne etterpå!" Også gikk han videre, og jeg satt igjen med helt hakeslipp...!

Lenke til kommentar

Han sa det ikke for å være grei, så jeg ville ikke tenkt så mye på det. Du vil ikke finne noe dyp visdom i slike slengbemerkninger.

Dessuten hjelper det alltid å trene.

 

Spot on.

Rett og slett ikke noe å bry seg om. Folk som mener de har rett til å snakke nedsettende til en tilfeldig person de møter, er ikke en person du vil bruke tid på. 

Lenke til kommentar

 

 

Han sa det ikke for å være grei, så jeg ville ikke tenkt så mye på det. Du vil ikke finne noe dyp visdom i slike slengbemerkninger.

Dessuten hjelper det alltid å trene.

Spot on.

Rett og slett ikke noe å bry seg om. Folk som mener de har rett til å snakke nedsettende til en tilfeldig person de møter, er ikke en person du vil bruke tid på.

Sant nok! Den kommentaren bekymrer meg heller ikke så mye! Ble bare litt sjokkert der og da! Også lurer jeg jo på om det er sånn folk flest tenker når de ser meg?! Jeg har aldri tenkt over at type klær skulle ha noe å si på den måten... Jeg har alltid tenkt at om jeg føler meg komfortabel og jeg syns klærne er kule/fine, så går jeg med det! Om det så er shorts, miniskjørt, stramme jeans eller joggebukse!

Lenke til kommentar

Å gå rundt i joggebukser eller annet treningstøy er ikke unormalt det. Nå er jo 2xu tights ganske lett å kjenne igjen (store logoer på siden) og veldig treningsrelatert, så det kan hende det tolkes litt annerledes enn en hvilken-som-helst annen tights. 

Slengkommentaren trenger du ikke bry deg om, det virket mer for å være frekk enn å være hjelpsom. Hadde han ment det godt hadde han nok sagt det på en annen måte. Det der var ikke for å hjelpe, men for å nedverdige. Det sier mer om han enn om personen som har tights på seg bare.

 

 

Men det er veldig lett å la tankene vandre om man ser en person med XX antall kg for mye henge på McDonalds i treningstøy. Nå vet jeg ikke om det gjelder deg, men da ser det veldig ut som noen som prøver å trene men samtidig ødelegger alt med å spise på McDonalds etterpå. Om man reagerer med empati eller avsky får være opp til hver enkelt, men de fleste har vel en mening når de ser slikt.

Det blir litt det samme som når man ser to veldig overvektige foreldre sitte med sin veldig overvektige unge på McDonalds. Man blir sint på foreldrene, men synes synd i ungen.

Mulig jeg sporer litt av her, men tankene henger ofte litt sammen.

Lenke til kommentar

Hva tenker du om du ser en person som f.eks røyker eller har noen kilo ekstra, eller begge deler, som går kledd i typiske sports-merkeklær? F.eks 2XU-tights og Adidas topp/genser?

 

Folk med "noen kilo ekstra" burde aldri ikle seg en tights overhode. Av hensyn til andre.

Og denne moten om å gå rundt i treningstights overalt er helt idiotisk.

Om du er på MacDonalds i tights eller ikke spiller ingen rolle. Om du er overvektig og på MacDonalds så tenker man jo selvfølgelig det åpenbare.

 

Og folk som røyker er idioter. Rett og slett. Med det vi vet om tobakk i 2015 så er det ingen andre unnskyldninger for å røyke enn at man er idiot.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Jeg skal ikke nekte for at jeg tenker mitt når jeg ser folk som ser "mette" ut spiser fast food, men jeg vil aldri sagt noe. Jeg bryr meg ikke om at folk som tilsynelatende ser ut som om de trener spiser junk. Da tenker jeg at de trener og spiser junk med god samvittighet.

 

Når det kommer til spørsmålet om å gå med treningsklær til noe annet formål enn til, fra og på trening så synes jeg det er sært. Med det sagt så tenker jeg ikke spesielt mye over det om jeg ser noen på gata i tights og treningssinglet ettersom det finnes treningssentre i alle kriker og kroker, fra sentrum, til drabantbyer til kjøpesentre så jeg vil alltid tenke at de har vært eller skal på det nærmeste. Om man derimot går i tights på skolen eller på Gardermoen (flyplassen, ikke området) så ville jeg nok tenkt at dette er en spesiell person. 

 

Men når alt kommer til alt så er jeg gutt og synes tights på jenter er en flott ting.

Lenke til kommentar

 

Jeg er ikke en sporty person selv... Jeg trener aldri, hater å trene! Jeg røyker mye, og jeg har noen kilo ekstra (158cm-88kg) men jeg trives med meg selv, og skammer meg ikke over hvordan jeg ser ut!

 

Jeg går ofte i klær av typiske sportsmerker, rett og slett fordi det er inn, og fordi det er fine og behagelige plagg! Som de fleste andre jenter på min alder går jeg ofte i f.eks 2XU-tights, rett og slett fordi de er gode og ha på, og ser fine ut! Hoodie fra f.eks Adidas er det samme, det er inn, behagelig og ser bra ut!

Lenke til kommentar

Tights er eit merkelig kvardagsplagg, om du ikkje aktivt trener eller eller redder verden frå Lex Luthor så kan du godt la være.

 

Når det gjeld treningsklær generelt sett så er det vell ei kjennsgjerning at treningsklær er lettast å ta på seg for folk som har nokre kg for mykje.

 

Personleg så ser eg rart på alle som kler seg upassande for den aktivteten dei bedriver, enten det er treningsantrekk på McDonalds, Bikini på dagligvarebutikken eller solbriller om natta. Eg har forståelse for at folk ikkje alltid kan skifte til meir passande antrekk for kvart ærend dei må gjere i mellomtida, men det går ann å tenke seg litt om.

Det er lite som ser så dumt ut som folk i treningsklær som bedriver alle andre aktiviteter enn trening, får meg til å tenke på folk som er på treningsstudio kun for å drikke juice og ete proteinbar med sjokoladesmak.

Lenke til kommentar

 

Hva tenker du om du ser en person som f.eks røyker eller har noen kilo ekstra, eller begge deler, som går kledd i typiske sports-merkeklær? F.eks 2XU-tights og Adidas topp/genser?

 

Folk med "noen kilo ekstra" burde aldri ikle seg en tights overhode. Av hensyn til andre.

Og denne moten om å gå rundt i treningstights overalt er helt idiotisk.

Om du er på MacDonalds i tights eller ikke spiller ingen rolle. Om du er overvektig og på MacDonalds så tenker man jo selvfølgelig det åpenbare.

 

Og folk som røyker er idioter. Rett og slett. Med det vi vet om tobakk i 2015 så er det ingen andre unnskyldninger for å røyke enn at man er idiot.

 

 

Jeg synes du, av hensyn til andre, bør fokusere litt mer på deg selv og litt mindre på andre.

 

"<sett inn vilkårlig mote-trend> er helt idiotisk"

"folk som røyker er idioter" 

etc.

 

Du er på god vei til å bli en sint og gretten gammel mann....

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...