Maaarius Skrevet 12. oktober 2015 Del Skrevet 12. oktober 2015 (endret) Hei. Kjøpte meg ny 27" skjerm i dag, en Philips 273V5LHA. Ikke en særlig dyr skjerm men ser ok ut. Problemet er at på bakgrunnen min i windows, særlig i mørke partier så tegner den noen grønne små prikker som flimrer litt ... dem er der hele tiden, men drar jeg et ikon over så kommer dem vekk, drar jeg ikonet vekk igjen så er dem tilbake på bakgrunnen. Nede der hvor startlinjen ligger over bakgrunnen og blurer den litt, der er det faktisk en del små røde prikker av samme sort... Så en video på youtube i stad, og der skjer det samme, i videoen, grønne små prikker som særlig følger langs på en mørk kant liksom. Fyrte opp GTA5, der er det ingen feil i det hele tatt. Hadde en gammel Samsung 22" som var kobla med VGA kabel.. så aldri noe tegn til noe sånt som jeg ser her nå. Noen som har vært borti samme problemet eller? Hva er galt.... Endret 12. oktober 2015 av Maaarius Lenke til kommentar
blinc Skrevet 12. oktober 2015 Del Skrevet 12. oktober 2015 Du har pixler som ikke fungerer skikkelig (såkalte døde pixler). Noen ganger kan døde pixler "vekkes" til livet (sjekk nettet for fremgangsmåter), men ofte vil de være ødelagt uansett. Du kan høre med butikken du kjøpte skjermen hos og si ifra om problemet. Lenke til kommentar
Maaarius Skrevet 12. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2015 Neida, dem er ikke døde..... De kommer vekk ved andre bilder, men kommer tilbake ved mørke skygger og slikt. Skjer forksjellige plasser etter hvilken video jeg viser f.eks Lenke til kommentar
blinc Skrevet 13. oktober 2015 Del Skrevet 13. oktober 2015 Ved visse farger ser du det tydelig, med andre farger omtrent umulig å se. Men om det er random hvor på skjermen det skjer er det nok ikke pixlene nei. Da kan det være elektronikken i skjermen. Prøv skjermen med en annen datamskin og se om det er det samme. Lenke til kommentar
Maaarius Skrevet 13. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2015 Jeg prøvde skjermen i en anna pc..... ble akkurat det samme. SÅ bytta jeg kabel.... hadde en DVI-HDMI liggende.... satte i den. Og nå er jaggu alle prikkene helt vekk ! Så rart.... Lenke til kommentar
BALT3 Skrevet 13. oktober 2015 Del Skrevet 13. oktober 2015 (endret) Ikke rart i det hele tatt, vanlig symptom på skadet/ødelagt HDMI. Vises ekstra godt i video og mørke bilder/scener, og var sikkert delvis til stede da du spilte GTA også, bare at du ikke så det. Slet litt med det samme tidligere i år på HTPC-en min. Byttet kabel og problemet vedvarte --- viste seg til slutt at jeg hadde to ødelagte HDMI-kabler. EDIT: Da du testet skjermen i den andre PC-en, brukte du da samme kabel eller byttet du? Dersom det ikke var samme kabel kan feilen kanskje ligge i porten(?). Endret 13. oktober 2015 av BALT3 Lenke til kommentar
Maaarius Skrevet 13. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2015 (endret) Ikke rart i det hele tatt, vanlig symptom på skadet/ødelagt HDMI. Vises ekstra godt i video og mørke bilder/scener, og var sikkert delvis til stede da du spilte GTA også, bare at du ikke så det. Slet litt med det samme tidligere i år på HTPC-en min. Byttet kabel og problemet vedvarte --- viste seg til slutt at jeg hadde to ødelagte HDMI-kabler. EDIT: Da du testet skjermen i den andre PC-en, brukte du da samme kabel eller byttet du? Dersom det ikke var samme kabel kan feilen kanskje ligge i porten(?). Skjermen drev og ble svart for så og komme på igjen av og til og ...som at den lette etter riktig oppløsning på en måte... og en gang ble den helt svart og gikk i sleep mode.... slo den av og på så var det bilde igjen... dog med prikker noen plasser.. Dette er også helt vekk nå med annen kabel. Jeg brukte samme HDMI kabelen da jeg testa med annen PC Så det var nok kabelen ja.. en kabel jeg nesten ikke har brukt før i det hele tatt... Endret 13. oktober 2015 av Maaarius Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå