Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Audi A6 avant 2007 v6 2,4l. Periodisk feil på gasspedal

Anbefalte innlegg

Hei har en Audi A6 2007 modell der jeg har nettop byttet gass pedal. Fordi det har vert en periodisk feil og bilen har gådd i nødmodus (EPC og motor lampe har kommet på) har slettet feilkoder, og har fungert bra i en liten stund men etter hvert kommer det tilbake igjen. Dette problemet er ikke gådd bort etter bytte av gasspedal, bilen har til og med vert inne på sjekk for å sjekke om at alt er som det skal. De kunne ikke se no feil på verksted.

Noen som har opplev dette før, og vet noen hvordan jeg kan få løst dette problemet?

På forhondn tusen takk for svar og hjelp:)

Hilsen en frustrert Audi eier

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde samme problemet med min gamle... Det var dog en 99 diesel..

Her skal du få et gulltips som mest sannsynlig kan være løsning... Og! Jeg har hørt masse historier om biler som har bytta både turboer, ecu og det meste uten hell.

Katalysatorene på audiene har en tendens til å tette seg å skape disse problemene.

Få den renset før du gjør noe annet.

Om det er det som spesifikt gjelder din bil er jeg usikker på... Men om det er det så har du potensielt spart deg uendelig mange tusen og frustrasjoner.

Hilsen en med veldig god peiling på vw og audi :)

Endret av ARJ
Lenke til kommentar

Jeg hadde samme problemet med min gamle... Det var dog en 99 diesel..

Her skal du få et gulltips som mest sannsynlig kan være løsning... Og! Jeg har hørt masse historier om biler som har bytta både turboer, ecu og det meste uten hell.

Katalysatorene på audiene har en tendens til å tette seg å skape disse problemene.

Få den renset før du gjør noe annet.

Om det er det som spesifikt gjelder din bil er jeg usikker på... Men om det er det så har du potensielt spart deg uendelig mange tusen og frustrasjoner.

Hilsen en med veldig god peiling på vw og audi :)

Kan det va det og va en grunn tel at det lokt i ubrent bensin bakom biln når den står å går? Har ikke sjekka tenn pluggan enda. E ikke så veldi flenk på bil da eg e under opplering:p

Lenke til kommentar

neppe dyser vil jeg tro. Du får feilmelding greit kjapt på dem. 

Får ikke lov å starte i det hele tatt ved feil på dem.. legger blokk inn på det. 

Ubrent bensin tyder jo på mangelfull tenning. Bilen har direkte innsprøyting så skal ikke være feil på mengden. 

Ville sjekka plugger også ja. 

Tett luftfilter kan gi sånne symptomer men tviler litt på det også.. uansett en billig test det dersom det ikke har blitt bytta på en stund. 

Men som indian sier. kom gjerne med feilkoder. kan være vi kan lese noe utav det her.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

På min 2000 Astra Sport hadde jeg noen lignende: Den gikk periodevis urent, lambdasensoren detekterte avvik i eksossammensetningen, og motorlampen lyste av og til. Katalysatoren har slett ikke godt av dette. Etter litt prøving og feiling viste det seg at feilen lå i coilpakken, en stor kladd der alle 4 coilene ligger. Kan ikke byttes enkeltvis på denne motoren, men etter å ha bytte coilpakken ble alt bare fryd og gammen igjen.

Regner med at motoren det gjelder her også er såpass moderne at den har en coil pr sylinder, og siden 1.6 FSI fra VAG har hatt tilsvarende problem, kan det også gjelde andre motorer. Det ble ikke lagret feilkode som viste feil på coilpakken, men symptomene på periodisk feil på tenning er ujevn gange og bensinlukt bak bil. 

Endret av Slettet-fsaSP0zV
Lenke til kommentar

Det kan være forskjellig når jeg starter bilen vet aldrig om den er i nødmodus eller ikke, er den ikke i nødmodus så kan det slå inn mens jeg kjører. Noe jeg ikke liker da det begynner å bli vinter og kan bli ganske farlig. Men uansett hvis den går i nødmodus mens jeg kjører kan jeg stoppe å så av bilen og vente i 10 sekunder å slå på bilen igjen å da er det borte. Men når bilen blir mye brukt kommer det på oftere og det vill ikke gå bort, men blir litt bedre når den får stådd i et døgn. Har ikke sjekket luftfilter, men noe jeg kan gjøre. Er ikke så lenge siden jeg fikk bilen så kan høre om det er lenge siden sist han har byttet luft filter. Det var ikke jeg som slettet feil koder, har vert tilstede når det har blitt jort men har ikke fått sedd så mye.

Jeg vet om en til som har samme problem som meg bare at det er en Audi A4 vet ikke hvordan årsmodell men han fikk samme problemet etter han koblet på en gammel bil henger. Noe som får meg til å tenke på at det kan være mange alternativer til hva som kan være feil..

Lenke til kommentar

Altså det kan jo være motorstyringa/ecu/hjernen (kjært barn har mange navn)

Men det ønsker vi ikke for det er fort 30-40000.-

Derfor prøve feks luftfilter, plugger, rensing av katalysator da dette er ting som ikke koster veldig mye penger

Lenke til kommentar

Må nok plukke den av å "stake" den opp.

Alternativt med kjemi.

Jeg lagde en kraftig rens på gamle jobben og lot den ligge over natten..

Prick bort f.eks er en fantastisk avfetting som fåes kjøpt både i 5 og 10 litre til gode priser... Den kunne vært brukende

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...