Gå til innhold

Får ikke startet laptopen

Velmont

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en ECS 1500, altså, Elitegroup 1,5ghz Pentium M. ECS Green 551, er boksen den er i.

Den har blitt litt rar i det siste, jeg klarer ikke starte den uten strømkabelen i og strømmen på!

Etter den er slått på kan jeg dra ut kabelen og alt funker (så er vel ikke batteriet).

Idag prøve jeg også å slå den på med strømkabel, så rett av igjen, for å så slå den på uten. Og da funka det! Men bare rett etter - ikke hvis jeg ville slått den på nå f.eks

Noen som har en eneste liten anelse om hva slags forferdelige ting laptopen min driver med!? Det er _veldig_ plagsomt! :(:shrug: :grine:

Endret av Velmont
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har en g 1400 og har opplevd samme problem. men bare etter at den var i hibernate modus da. det jeg tror er tingen er at når du setter den i hibernate med kabelen i så husker den det og skjønner ikke at den må hoppe over til batteriforsyning... denne innstillingen husker den helt fram til du slår den av og på igjen... setter du den i hibernate i batterimodus er det hos meg ikke noe problem å sette den på igjen med bare batteri...

sendte forresten inn batteriet mitt til multicom i dag fordi det bare ladet til 76%... så kanskje jeg blir kvit problemet etter å ha fått nytt batteri.

Lenke til kommentar
har en g 1400 og har opplevd samme problem. men bare etter at den var i hibernate modus da. det jeg tror er tingen er at når du setter den i hibernate med kabelen i så husker den det og skjønner ikke at den må hoppe over til batteriforsyning... denne innstillingen husker den helt fram til du slår den av og på igjen... setter du den i hibernate i batterimodus er det hos meg ikke noe problem å sette den på igjen med bare batteri...

sendte forresten inn batteriet mitt til multicom i dag fordi det bare ladet til 76%... så kanskje jeg blir kvit problemet etter å ha fått nytt batteri.

Helt rett! Jeg fant også ut at det bare gjalt windows med hibernate.. Jeg har brukt Linux igjen slik som i gode gamle dager hjemme, og plutselig var problemet vekke..

Så da jeg skulle hente noe windows greier igjen så skjedde det igjen.. da tenkte jeg: "hmm, er det microsoft som er på ferde igjen?".. Jaja, da vet jeg det iallfall.

Hibernate er så kjekt! Men synd at det ikke funker skikkelig.... Jeg får prøve sw-hibernate i linux og se hvordan dét fungerer :]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...