Gå til innhold

Outlook for Android - vedlegg?

TMB

Anbefalte innlegg

Hei.

Bruker Outlook for Android som e-postprogram på mobilen, både for jobb- og private-post.

Problemet er at jeg ikke klarer å forstå hvordan man kan legge ved filer fra minnekortet/Dropbox/etc.

Klikker man på vedlegg så kommer det kun opp "nylige filer" og det er filer man allerede har mottatt som vedlegg.

Dersom man først går til en fil, og velger "del" kan man velge å dele den med Outlook og da legges den til som vedlegg i en ny e-postmelding, men da kan man ikke legge til fler....

Noen som skjønner noe av dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+89234341

Har ikke brukt Android-appen, men på iOS-appen spretter det opp 3 knapper over tastaturet på ny epost: kalender, sted, og vedlegg. Trykker du å vedlegg Får du valg mellom kamera/bildebibliotek, samt "choose from files", som viser filer i eposter, onedrive-konto, samt mulighet til å legge til onedrive, dropbox, box, gdrive, og onedrive. 

Fra Google Play-screenshot ser det ut som det skal fungere på samme måte på android: https://lh3.googleusercontent.com/QAVu5Sh7kiWtSUxNocNSB7sjd_beWm0i9nnKuLDIlrTDFfzQsMiUl-L309LHj3lcdi4=h900-rw

Endret av Slettet+89234341
Lenke til kommentar

Jeg får kun velge mellom "Ta bilde" eller "galleri".

Ser det er mulig å koble til Dropbox i innstillingene og da vil den sikkert også dukke opp der, men hva med det helt elementære "fil fra minnekort"? Merkelig at det ikke går an.

Og, hvor lagres vedlegg man får i innkommende e-post? Finner de ikke i noen mappe på telefonen. Hva om jeg ønsker å lagre den til en spesiell mappe eller min Dropbox? Merkelig app.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

MS liker å pushe skytjenester. Har irritert meg at office apps på ios ikke har en "åpne i..." funksjon slik de fleste apper har. Den lar deg koble til onedrive, dropbox, icloud drive etc, men ikke "åpne i...". 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...