Nlklas Skrevet 12. oktober 2015 Del Skrevet 12. oktober 2015 Hei! Er på utkikk etter led bar til bilen min nå som mørketida er kommet nordover. Er til en 2001 Audi A6 sedan, så syntes led bar vil se bedre ut enn runde "tusenmetringer". Noen med forslag til merke og evt hvilken lengde jeg bør se etter. Og hvordan er kvaliteten på de forskjellige typene man finner på ebay? Ser helst etter noe som ikke koster mer enn 5 høvdinger. Takk på forhånd! Lenke til kommentar
Maxopp Skrevet 12. oktober 2015 Del Skrevet 12. oktober 2015 Problemet er at staten krever at du har par av lys, har sjekket en stund selv og http://www.ekstralys.no/er enste plassen jeg har funnet som selger lovlige led ekstra lys som er E merket. men du må ha 2 så jeg synes det blir for dyrt. Jeg har ikke peiling om de er seriøse og politilege da jeg ikke har hatt noe kontakt eller handlet hos de. Lenke til kommentar
Nlklas Skrevet 12. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2015 Problemet er at staten krever at du har par av lys, har sjekket en stund selv og http://www.ekstralys.no/er enste plassen jeg har funnet som selger lovlige led ekstra lys som er E merket. men du må ha 2 så jeg synes det blir for dyrt. Jeg har ikke peiling om de er seriøse og politilege da jeg ikke har hatt noe kontakt eller handlet hos de. Ser de selger merket Rigid. Søkte opp noen av modellene de selger, på ebay, og frant ut at modellen SR20 (6.999,-) fås til bare 4.000 på ebay. Mens modellen SR2-10 (5.199,-) ligger ute til bare 2700+ (link). Altså nesten halvparten. Noen som vet om VisionX er et bra merke? Lenke til kommentar
Maxopp Skrevet 12. oktober 2015 Del Skrevet 12. oktober 2015 Du må ta med frakt og moms, sjekket de første og de havnet på 5700.- så det er noe å spare på å kjøpe de på ebay. Men du mister 5 års reklamasjonsrett. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 13. oktober 2015 Del Skrevet 13. oktober 2015 Har handlet mye med ekstralys.no så kan trygt anbefale de, og kan samtidig og trygt anbefale Rigid Industries. Bruker kun dette og flere av de vi har er blitt behandlet svært dårlig - og fungerer fortsatt. Lenke til kommentar
Nlklas Skrevet 13. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2015 Jeg mener å ha lest at Rigid har livstidsgaranti. Kan hende jeg tar feil. Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 13. oktober 2015 Del Skrevet 13. oktober 2015 Rigid skal vel være noe av det beste tror jeg, ikke testet dem selv.Men vær obs på at disse kan det nok finnes piratkopier av på eBay Vet en på youtube, kjøpte en ledbar på ei sjappe i USA.. og han hørte noe om Rigid.. så han trodde han kjøpte et Rigid produkt.. Men det gjorde han ikke.Fant ut av det senere, og kjøpte et ekte produkt, og sammenlignet dem. Dem hadde vel ganske like mål, men lyset var som natt og dag Slo på piratproduktet først, og det lyste greit.. Så slo han på Rigid baren.. og da så du omtrent ikke lyset fra piratproduktet Men som nevnt tidligere, alt av ekstralys må nok monteres i par.. Unntaket er vel kanskje for arbeidsbiler, hvor f.eks ledbar på taket er montert med egen bryter, og ikke styres av fjernlys i det heletatt.. Men kan ikke svare deg helt sikkert på akkurat dette. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 13. oktober 2015 Del Skrevet 13. oktober 2015 For å ta ett eksempel. Vi(Bømlo Røde Kors) har en hurtiggående båt med to små Rigid Led-lys påmontert fremme i bauen. Der har de nå stått siden 2013, og de har fått juling i form av direkte bølgeslag, saltvann, klemt mellom båt og svaberg, truffet av isflak om vinteren og på ett tilfelle gikk båten rett i ei trebrygge i ca 10-15 knop(motoren stoppet - fikset på verksted i ettertid). Begge lysene lyser like bra som når de var nye, er like hele og de ser faktisk ikke ut til å ha truffet noe noen gang. Disse kostet en god del mer enn alternativene, men har vært verdt hver ei krone! Ett annet eksempel. Vi har også en ATV med påmontert ekstralys med lysbjelke fremover(ikke kjøre/langlys), lys ut til siden og lys ut bak. Denne var innvolvert i en velt under en øvelse tidligere i år(sjåføren kom uskadet fra det) og ingen av lysene ble skadet. Vi kan se på det ene varsellyset at hele vekta av ATV'en låg oppå det mot grus, samt noen skraper på det ene sidelyset, men alt fungerer akkurat slik de skal selv den dag i dag. Og resten av ATV'en fikk en reparasjonskostand på ca 28k... Anbefaler eg Rigid Industries? Definitivt. Vi skal snart investere ca 40-50k i enda mer lys til båten vår - og det er ingen tvil om at det blir Rigid Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 13. oktober 2015 Del Skrevet 13. oktober 2015 Lysloven i Norge er høl i hue da det er liten forskjell på 1 eller 2 barer Kun dyrere og mer arbeid å montere Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 13. oktober 2015 Del Skrevet 13. oktober 2015 Men havner barer under lys loven? Det er jo flere lyskilder i en bar kontra ordinære lamper som bare har 1 lyskilde per lampe (eneste unntaket jeg kjenner til er hovedlyktene på biler), og så lenge denne blir montert midt på fronten så burde jo det gå greit (går utifra at op ikke har tenkt å feste den på side speilet eller lignende). Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 13. oktober 2015 Del Skrevet 13. oktober 2015 Det meste av led lamper har mer enn 1 kilde Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå