simalarion Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 (endret) Jeg kjøpte lett dette kortet for 2900 kr (bestilt i dag). Men jeg har i ettertid fått med meg at viften på kortet lider av en barne sykdom. Jeg har hatt planer om å kjøpe vannkjøling lenge men har nå fått greie på at garantien går fyken ved bytte av kjøling (ond sirkel kaller jeg det!!). Garantien skall jeg ha på et så dyrt produkt så der røk den drømmen Har noen merket til at det er elendig vifte på Powercolor 9800pro?, i følge en kar fra test sidene på hardware er 5 av hundre (noe sånt) vifter defekte å slutter å virke etter litt bruk??? Endret 13. november 2003 av simalarion Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 På mitt første PowerColor-kort røk vifta etter ca en måned. Fikk nytt igår, og vifta går fortsatt (!), men jeg tror det er gjennomgående dårlig design på den standard-vifta Ati har bygd, den er jo den samme som på Sapphire sine kort. Har sett to-tre andre her på forumet som har opplevd det samme. Har selv vurdert Zalman heatpipe og vifte, men jeg tror jeg venter litt og ser hvordan kortet klarer seg etter en stund. Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 13. november 2003 Forfatter Del Skrevet 13. november 2003 (endret) Dette er jo utrolig!! dårlig vifte på et kort til 3000 å det er det billigste!!, sapphire bruker jo samme vifte, er det ikke atis standard vifte? Som skrevet tidligere tenkte jeg på vannkjøling men da mister jeg garantien og jeg gidder ikke sitte med fingern i ræva og en brent kjerne som en annen kar på dette forumet. Da venter jeg heller på at det går i stykker å betaler mellomlegget til et powercolor 9800pro xt kort, viftene der virker nokk mye bedre!! Endret 13. november 2003 av simalarion Lenke til kommentar
Ravusy Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 Jo det er ATi's standard vifte. Så det er ATi sin skyld i grunn.. Jeg har kjøpt en Vantec Iceberg 4 vifte til kortet jeg snart får tilbake. På det første kortet streiket vifta etter et par uker. Lenke til kommentar
Chief Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 Jeg har det kortet har ikke noe problem enda, har ikke hatt det så alt for lenge, så det er nok godt mulig det er en av grunnene. Problemet mitt er at jeg har artifacts uten å overklokke det. Jeg har de i en god del spill, og det er for dårlig. Jeg har allerede sendt mail til webshoppen der jeg kjøpte det, for å få det returnert, for å bytte det. Hørt at andre har samme problem. Noen som har peil på om det er noe lame ram som sitter på det, eller noen andre drawbacks med kortet som gjør at prisen er såpass mye lavere enn de andre? Jeg fikk dette av mine brikker iallfall. Liten skrift, men jeg tror jeg noterte rett. Samsung (det er iallfall et godt tegn) X4026323RA-6C2B Er dette noe bra greier, eller dårlige? -Chief- Lenke til kommentar
orjanos3.16 Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 kortet er jo drit bra, men vifta er veldig problematisk. Har hatt to POWERCOLOR 9800 PRO kort og vifta stoppet på begge etter kort tids bruk. Så hvis det er kun 5 av hundre som er defekt er jeg meget uheldig. Flere på forumet som har opplevd det samme også. Har bytta til CRUCIAL nå, og håper virkelig de har bedre vifter! Lenke til kommentar
Kent (StudioFreya) Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 For å si det mildt, den vifta er ei pingle... Har bytta den og kjøleelementet med en Giant Heatpipe da den stoppet. Lenke til kommentar
-Pondus- Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 (endret) For å si det mildt, den vifta er ei pingle... Har bytta den og kjøleelementet med en Giant Heatpipe da den stoppet. Bråker ikke den fælt da? Har lyst på en annen kjøler jeg oxo men vil ikke ha noe mer en ca 20db støy i kabinettet,har 4stk 21db vifter i fra før og vil ikke ha noe mer bråk. Er det 2 eller 3pins kontakt på den vifte som sitter på TT Giant?? Er det 3 pins så kan jeg bruke den på vifte styringen min. Endret 18. november 2003 av -Pondus- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå