Gunfreak Skrevet 12. oktober 2015 Del Skrevet 12. oktober 2015 Har en et gammalt 2:1 annelgg til pcen, og vet at det er delvis brudd på kabelen til suben. Og den kabelen går rett forbi wifi duppeditten bak på pc min, kan dette forklare hvorfor jeg har dårlig nett på pcen? Wifien funker helt fint på mobil og padd. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 12. oktober 2015 Del Skrevet 12. oktober 2015 Vil tro det er usansynlig, men ikke umulig. Hvis anlegget er av skikkelig dårlig kvalitet og sender ut masse pwm-støy (fra strømforsyninga) kan det muligens påvirke Wifi-adapteren. Men jeg tror heller det er dårlig plassering av Wifi-adapter. Hvis PC-en står på gulvet og kanskje mot en vegg er ikke bak på PC-en en god plassering. Jeg pleier å bruke en USB-skjøtekabel hengt opp på veggen eller en hylle ellernoe og Wifi-adapteren plugget i denne. En annen ting som er ekstremt viktig på noen Wifi-adaptere og Wifi-kort, uavhengig om det laptop, stasjonær, eksternt eller internt, er riktige drivere. Med windows sine standard-drivere er det noen adaptere som fungerer ekstremt dårlig. Og noen installasjonsprogrammer (bl.a. Asus) legger ikke inn riktige drivere automatisk. Da må man inn i enhetsbehandling og bytte drivere manuelt. 1 Lenke til kommentar
ARJ Skrevet 13. oktober 2015 Del Skrevet 13. oktober 2015 Som sedsberg sier.. oppdater driverene. Men en annen ting før du sliter deg ihjel. Hvor gammel er denne wifidingsen du har på pc'en? Hvilken teknologi? (802.11b/g/n ?) Hvis det f.eks er en gammel 802.11b så er det hvertfall ikke rart du sliter med hastigheten. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 17. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2015 Vil tro det er usansynlig, men ikke umulig. Hvis anlegget er av skikkelig dårlig kvalitet og sender ut masse pwm-støy (fra strømforsyninga) kan det muligens påvirke Wifi-adapteren. Men jeg tror heller det er dårlig plassering av Wifi-adapter. Hvis PC-en står på gulvet og kanskje mot en vegg er ikke bak på PC-en en god plassering. Jeg pleier å bruke en USB-skjøtekabel hengt opp på veggen eller en hylle ellernoe og Wifi-adapteren plugget i denne. En annen ting som er ekstremt viktig på noen Wifi-adaptere og Wifi-kort, uavhengig om det laptop, stasjonær, eksternt eller internt, er riktige drivere. Med windows sine standard-drivere er det noen adaptere som fungerer ekstremt dårlig. Og noen installasjonsprogrammer (bl.a. Asus) legger ikke inn riktige drivere automatisk. Da må man inn i enhetsbehandling og bytte drivere manuelt. Takk, jeg fant en skjøteusb, og kobla den til usb foran på pcen, den er ikke så lang (tenker halvmeter) men siden da har nettverket vært stabilt, nå har den vært stabil i uker om gangen før. Før ddn blir ubrukelig i noen uker, så stabil igjen. Får håpe den holder seg. Som sedsberg sier.. oppdater driverene. Men en annen ting før du sliter deg ihjel. Hvor gammel er denne wifidingsen du har på pc'en? Hvilken teknologi? (802.11b/g/n ?) Hvis det f.eks er en gammel 802.11b så er det hvertfall ikke rart du sliter med hastigheten. Aner ikke teknologien. Men den er kjøpt for ca. Et år siden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå