Buzz76 Skrevet 12. oktober 2015 Del Skrevet 12. oktober 2015 Jeg har en liten server hjemme jeg forsøker å dille et lite SSD speil (raid1) til for å ha noen VM's på. Så jeg har crossflashed et H200 kort til 9211-8i med P20 fra LSI. Setter opp et speil med 2 stk. C300 256GB jeg hadde til overs. Ytelsen virka ok til å begynne med... men etter litt testing og 2 rebuilds av arrayet, så suger ytelsen. Les er god nok, men jeg har 3MB skriv på 4k random. Finner så at 9211 saken min ikke støtter unmap i esxi... Så... forslag? Annen kontroller som lar meg få TRIM på ESXi'en min? SLC SSD er uaktuelt. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 12. oktober 2015 Del Skrevet 12. oktober 2015 Det er bare Intel ihc/pch som støtter trim med sata ssder. Ingen HBA/raidkontrollere støtter TRIM nå. Areca sa for flere år siden at de skulle legge inn støtte, men det har ikkje skjedd noe enda. En grunn for dette er nok for at nyere ssder har veldig bra "garbage control" eller hva det kalles Lenke til kommentar
Buzz76 Skrevet 12. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2015 Garbage collection Ja det var vel slik da. Funker jo fint med singel SSD. Nede i 0,2MB/s på 4k nå... godt jeg fant ut dette før jeg bestilte meg ny kontroller til boxen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå