Sigrid T Skrevet 12. oktober 2015 Del Skrevet 12. oktober 2015 Hei, Er akkurat i ferd med å starte en hår- og neglesalong. Har snakket med en venninne som driver en klesforretning, og hun har fortalt at jeg bør gå for et bra kassasystem, like gjerne først som sist, slik at jeg følger alle lover og regler. Hun har per i dag en gammel løsning, så vi er i grunnen begge to ute etter noe som er enkelt å bruke, og samtidig som man får sendt det man skal til en regnskapsfører. Har noen noe godt forslag til hva jeg bør velge? Hadde vært flott med en sånn type løsning med touch skjerm, sånn som på iPhone. Kanskje med litt større skjerm da Tusen takk for alle som kan gi meg gode råd. Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 12. oktober 2015 Del Skrevet 12. oktober 2015 En enkel og billig løsning vil være å anskaffe en iPad og bruke iZettle, det er godkjent som kassesystem da det gir unike og stigende nr til kvitteringer, og du kan ta imot både kontanter og kort med dems egen kortleser, og skrive ut rapporter du sender til regnskapsfører der det står hvor mye som er mva, hvor mye er kontant og hvor mye er kort. Lenke til kommentar
ARJ Skrevet 12. oktober 2015 Del Skrevet 12. oktober 2015 (endret) Da ville jeg heller satset på et skikkelig POS system. Disse kan du lease eller kjøpe. Et eksempel her f.eks: http://m.finn.no/bap/webstore/ad.html?finnkode=63280474&q=kassasystem&sub_category=1.91.3108&category=0.91&product_category=2.91.3108.358&ref=fas Der kan du også legge inn de fleste produkter etc. Ville eksempelvis ikke brukt izettle da det er forholdsvis dyrt å bruke over tid da de tar % av betalingsbeløpet. En avtale med NETS, BBS eller lignende koster ikke så mange hundrelappene i mnd. Kompis av meg driver faktisk en frisørsalongkjede og han investerte i en tilsvarende løsning som det jeg linket til og det er beste investeringa han har gjort. Tidligere brukte han bare kassa apparat. EDIT: ser at den jeg linket til er for restauranter, men finnes mange leverandører av sånne ting og de er somregel tilpasset flere bransjer så bare å sjekke litt ut. Endret 12. oktober 2015 av ARJ Lenke til kommentar
dowhatthouwilt Skrevet 31. oktober 2015 Del Skrevet 31. oktober 2015 Anbefaler deg å ta en titt på denne lenken: http://no.mobiletransaction.org/izettle-vs-nets-miniterminal-icmp/ izettle kan også settes opp sammen med VEND pos kasseløsning, se https://www.vendhq.com/examples/health-and-beauty-salon-pos Hei, Er akkurat i ferd med å starte en hår- og neglesalong. Har snakket med en venninne som driver en klesforretning, og hun har fortalt at jeg bør gå for et bra kassasystem, like gjerne først som sist, slik at jeg følger alle lover og regler. Hun har per i dag en gammel løsning, så vi er i grunnen begge to ute etter noe som er enkelt å bruke, og samtidig som man får sendt det man skal til en regnskapsfører. Har noen noe godt forslag til hva jeg bør velge? Hadde vært flott med en sånn type løsning med touch skjerm, sånn som på iPhone. Kanskje med litt større skjerm da Tusen takk for alle som kan gi meg gode råd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå