Adrax Skrevet 12. oktober 2015 Del Skrevet 12. oktober 2015 (endret) Facebook er ekstremt tregt og jeg klarer ikke å finne ut hva som er årsaken til det. Jeg har en PC med 980m Nvidia grafikkort, 16GB ram og i7-prosessor. Problemet er når man skal scrolle nedover timeline på Facebook så stopper den bare å loade. Hvis man trykker seg inn på enkelte profiler så blir ikke siden lastet riktig. Det skjer også at bilder bare er hvit fordi de ikke blir lastet skikkelig. Noen ganger bare henger siden seg helt slik at man må trykke F5 eller oppdater konstant for at siden skal prøve å laste siden på nytt. Videoer vil av og til ikke starte med engang men blir bare stående å loade.. Har ei 60/20 bredbåndslinje, så internettet mitt er ikke tregt. Alle andre nettsteder funker helt fint. Problemet oppsto først i Firefox, så jeg byttet nettleser til Chrome men etter 10 minutt begynte Facebook å bli treg der også. Så det ser ut til at det ikke nytter å bytte nettleser. Har prøvd alt som er å prøve tror jeg. Har brukt timevis på feilsøking og googling for å finne ut av dette: - Fjernet Firefox helt fra maskinen og innstallert det på nytt uten hell - Skiftet fra automatisk DNS til Google sin DNS: 8.8.8.8 - Skrudd av "Hardware acceleration" - Slettet Cookies/Cache - Prøvd Firefox i Safe Mode - Slettet alt av addons - Gått på innstillinger på facebook for å logge meg ut andre steder - Oppdatert Flash og Shockwave (Hvis det har noe å si) Har også prøvd masse andre ting som ifølge google skulle funke, men den gang ei. Nå begynner jeg å lure på om det er pga. mitt Nvidia grafikkort som skaper dette problemet? Eller kanskje må jeg ha Java innstallert? Er det flere som opplever at Facebook ikke vil laste skikkelig uavhengig av nettleser? Det er helt umulig å surfe normalt på Facebook uten at driten henger seg hele tiden. Endret 12. oktober 2015 av Adrax Lenke til kommentar
Zash Skrevet 12. oktober 2015 Del Skrevet 12. oktober 2015 (endret) Tek.no hadde en artikkel om det forrige uke: http://www.tek.no/artikler/lei-av-treg-nyhetsstrom-pa-facebook-na-kommer-losningen/193243 Edit: Mulig det ikke var helt det du tenkte paa. Endret 12. oktober 2015 av Zash Lenke til kommentar
Gravitass Skrevet 12. oktober 2015 Del Skrevet 12. oktober 2015 Visst du tror det er grafikkortet som er problemet, så er det jo bare å nappe ut det, de aller fleste har jo nå innebygd grafikk i prosessoren. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 12. oktober 2015 Del Skrevet 12. oktober 2015 Dette kan skje om du sliter med signaler eller WiFi også. Koble deg på med kabel for å teste og se om symptomene fortsatt er der. Blir de borte og alt funker bra med kabel, så vet vi at det er trådløsen din vi må feilsøke videre på. Lenke til kommentar
Adrax Skrevet 12. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2015 Visst du tror det er grafikkortet som er problemet, så er det jo bare å nappe ut det, de aller fleste har jo nå innebygd grafikk i prosessoren. Jeg har en laptop. Dette kan skje om du sliter med signaler eller WiFi også. Koble deg på med kabel for å teste og se om symptomene fortsatt er der. Blir de borte og alt funker bra med kabel, så vet vi at det er trådløsen din vi må feilsøke videre på. Jammen hvis det er noe galt med Wifi, skulle ikke alle andre nettsteder også ha hatt problemer? Å surfe vanlig på nett går superrask ellers, det er KUN Facebook som er tregt. Lenke til kommentar
K N Skrevet 12. oktober 2015 Del Skrevet 12. oktober 2015 Dette kan skje om du sliter med signaler eller WiFi også. Koble deg på med kabel for å teste og se om symptomene fortsatt er der. Blir de borte og alt funker bra med kabel, så vet vi at det er trådløsen din vi må feilsøke videre på. Jammen hvis det er noe galt med Wifi, skulle ikke alle andre nettsteder også ha hatt problemer? Å surfe vanlig på nett går superrask ellers, det er KUN Facebook som er tregt. Ikke nødvendigvis, gi det et forsøk. Alternativt kan du installere Chrome for å se om problemet vedvarer, eller evt kjøre på med IE. En kollega av meg hadde problemer med at ingen bilder (utenom reklame) på vg.no ikke lastet inn på IE, men på Chrome fungerte det derimot fint. Etter en ukes tid fungerte det i IE igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå