Gå til innhold

Hva ønsker Krekar å oppnå?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Han prøver å få oppmerksomhet og godtgjøre forferdelige handlinger utført på religiøst grunnlag. Han prøver å vise at terrorister og tilhengere av galskap ikke har noen rettigheter i vestlige domstoler og at de ikke fortjener fengsel.

Med tanke på Krekar's bakgrunn og handlinger så fortjener denne mannen å bli henrettet. Den eneste grunnen til at han er i live er fordi Norge nektet å sende ham ut siden han da kunne bli drept eller fått inhuman behandling i et annet land. Vi har hengt oss for mye opp i menneskerettigheter her til lands, han er en krigsforbryter som burde blitt stillt for krigsretten der vi har muligheter for å henrette ham. Vi kan heller ikke dømme ham for handlingene han har utført andre steder.

Hadde Osama Bin Laden flyktet til Norge og latt vær å gjøre noe galt så hadde han kunnet gått rundt i gatene helt lovlig og levd ut livet sitt her, med penger gitt av det norske folk.

Vår politikk rundt flyktninger, terrorister og kriminelle er forkastelig. Hvis jeg hadde vært i USA og begått massemord på småbarn så kunne jeg ikke blitt sendt tilbake siden jeg da kunne fått dødsstraff. Man kan også anse fengsel i USA for å være inhumane så man ikke kan bli sendt tilbake for noe så enkelt som ran.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

"Krekar" har vel blitt utsatt for det vi i norge kaller "bygdedyret", men siden bygda er hele norge, må vel dyret kalles riksbygdedyret

Jeg synes hele krekarsurret er noe vi selv har fått til, men ser ikke bort fra at mannen selv har vært særs velvillig til å være med på klovneriene opp gjennom årene. Vi byr opp til dans, og han og Meling er ikke vonde å be ...

Lenke til kommentar
Doofen, den 12 Okt 2015 - 09:39, sa:

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/mulla-krekar/krekar-viste-frem-plakat-i-retten/a/23540750/

Hva er det Krekar ønsker å oppnå med en sånn plakat?

Jeg kan ikke klare å sette meg inn i resonnementet bak det.

Han prøver vel å skrape til seg mest mulig oppmerksomhet, og enda fleire skriverier om seg selv i avisene og på TV-nyhetene....

Lenke til kommentar

Det han vil oppnå er sjølvsagt å få sympati frå folkeopinionen.

I hans auger så er han uskyldig og han meiner derfor at staten grunnlaust og med overlegg legger beslag på mest mulig av hans fritid ved å kreve at han møter i avhøyr, i retten, og må sone i fengsel.

Hadde det ikkje vært for at han faktisk har gjort seg skyldig og derfor må forvente å bruke tida si i rettsapparatet, så hadde han kunne hatt eit poeng. Ein kan sjølvsagt stille spørsmål i om det er rett at staten gjennom rettsapparatet skal kunne legge beslag på så mykje av tida til ein borger gjennom å kjøyre diverse saker gjennom rettsapparatet.

Men akkurat Krekar er nok ikkje rette mannen til å rette fokus på ei slik sak, all den tid han bevist gjer alt han kan for å bevege seg i grenseland mellom lovlige yttringar og straffbare trusslar.

Dette er ikkje ein mann som har havna i den situasjonen har er i ved å prøve å oppføre seg lovlydig.

Lenke til kommentar

Vi har hengt oss for mye opp i menneskerettigheter her til lands

Nei, DET vil eg ikkje påstå.

Når vi ikke klarer å fengsle og få en mann som Krekar til å slutte å påvirke og fortsette aktivitetene sine over telefon/ internett eller sende han tilbake så er noe galt.

At vi er så opphengt i menneskeretter at vi ikke kan sende folk tilbake fordi fengslene er for dårlige så er noe rart. Hvis de får mat, drikke og et sted å sove så skal det ikke ha noe å si om fengslene ikke følger norsk-standard.

Jeg er for sterke menneskerettigheter, men unntak bør innføres. At vi er imot dødsstraff prinsippiellt er greit, men det må finnes unntak slik at Norge ikke blir et fristed for forbrytere, terrorister og massemordere, noe det desverre alerede er.

Lenke til kommentar

Nei, DET vil eg ikkje påstå.

Jo egentlig. Irakiske myndigheter vil ha ham utlevert fordi de mener han står bak diverse massemord og terrorvirksomhet. At vi ikke vil utlevere ham fordi han kan risikere tortur menr jeg er galt. Nå skal det sies at irakiske myndigheter har garantert at han ikke vil bli torturert, men dog. Han selv har jo ikke noe prinsipielt imot tortur, da bør man i alle tilfelle kunne utleveres.
Lenke til kommentar

Er høyst betenkelig at NRK nekter å gi politiet tilgang til rå-materialet av hele intervjuet slik både de og Brynjar Meling/Krekar har krevd.

Intervjuet med Krekar varte i 2 timer, mens det redigerte klippet NRK sendte er på 10 minutter.

NRK har til overmål også en gang før, vært medvirkende til at Krekar ble fengslet på feilaktig grunnlag, med måten de redigerer film-materiale på:

"Borgarting Lagmannsrett retter kritikk mot måten NRK klippet intervjuet som nederlandsk tv gjorde med mullah Krekar, skriver Aftenposten. Retten mener det klippede intervjuet var en viktig grunn til at Krekar ble varetektsfengslet" :

http://journalisten.no/story/29668

Lenke til kommentar

Det var ikke forrige gang en gang, men sånn åtte-ni krekar-saker siden.

Forrige gang han ble fengslet utelukkende pga. redigert film-materiale. Fornøyd?

Burde det ikke være et minstemål av rettsikkerhet før man dømmer folk til fengselsstraff, at alle tilgjengelige bevis må fremlegges?

Det er jo ikke hemmeligstemplet materiale, men opptak som Krekar selv deltar i. Så hvorfor nekter NRK å gi det til politiet?

Er det fordi det da blir mer nyansert hva Krekar mener og sier, og NRK nok en gang dummer seg ut?

Lenke til kommentar

Jeg er for sterke menneskerettigheter, men unntak bør innføres.

Nei. Menneskerettigheiter er so grunnleggjande at det å innføre unntak vil vere det same som å sei at enkelte menneske ikkje er... menneske. 

Dette.

Skal vi kunne påstå at vårt samfunn er bedre enn samfunnet IS vil skape, så må vi gi like rettigheter til alle, sjølv til personer som Krekar.

Desverre.

Lenke til kommentar

Han spiller sjakk...

Får han hauset opp nok sympati ift at hans påstand om trakassering, så vil han kunne fortsette med trusler uten å bli arrestert - fordi terskelen da blir mye høyere for å arrestere ham.

P.t. har han jo allerede norske myndigheter i remis, da de ikke kan sende ham tilbake fordi han da risikerer dødsstraff.  Denne loven bør endres.  Det bør ikke være Norges oppgave å ta vare på kriminelle og terrorister - hvor bevisene er rimelig sterke - bare fordi de risikerer dødsstraff. (Norske borgere i utlandet har jo ingen slik beskyttelse).

Lenke til kommentar

Jeg er for sterke menneskerettigheter, men unntak bør innføres.

Nei. Menneskerettigheiter er so grunnleggjande at det å innføre unntak vil vere det same som å sei at enkelte menneske ikkje er... menneske. 

Dette.

Skal vi kunne påstå at vårt samfunn er bedre enn samfunnet IS vil skape, så må vi gi like rettigheter til alle, sjølv til personer som Krekar.

Desverre.

Greit med like rettigheter, vi må bare ha unntak i straffene, tror ikke noen skjønte at jeg mente det... Å straffe noen på en måte som kan virke inhuman er greit i visse tilfeller, som å dømmes til døden. Når man tenker etter så er det faktisk ikke inhumant å ta livet av noen med for eksempel et skudd, man dreper på en human måte på samme måte som dyr som slaktes skal drepes.

Enkelte mennesker er ikke mennesker, hvis man tar alle mennesker på lik linje så kan man teknisk sett ikke straffe noen i det hele tatt. Det å sperre inne et menneske er teknisk sett inhumant hvis man absolutt skal dra diskusjonen dit.

Det er slike meninger som dere har som gjør at Norge er et fristed, vi har ikke mulighet til å faktisk straffe noen uansett hva de har gjort. Vi kan ikke sende de tilbake. Vi kan ikke straffeforfølge noen for lovbrudd de har gjort utenfor Norge (i de aller fleste tilfeller).

Det er en grunn til at mange ser på diverse "klubber" som kreft eller virus, ja det er for å godtgjøre at man fjerner dem, men det er også sant. Vi synes IS er veldig ille, men i følge den norske humanist tankegangen så skal man ikke straffe dem med annet enn et hotellopphold og man lurer seg selv til å tro at det er rehabilitering.

Hvis man ser på hvordan et virus fungerer så fungerer vi på samme måte, hvorfor skal man ikke fjerne de mest aggresive dødelige variantene? Humanisme er et inhumant begrep siden det straffer uskyldige folk pga et "humanistisk" syn på forferdelige mennesker og straffer og handlinger mot dem basert på det synet. Når man kaller seg humanist så argumenterer man mot seg selv, skyter seg i foten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...