Mads2 Skrevet 12. oktober 2015 Del Skrevet 12. oktober 2015 Hei Er i andre måned som lærling nå, og fått en oppgave som er ganske utfordrende :hmm:Har noen gjort den, eller kan hjelpe meg hvordan jeg løser den? Setter pris på alle svar og råd! Oppgave: Jordelektrode Fornemoen flyplass skal bygge nytt verksted for vedlikeholdsavdelingen. Det nye verkstedet skal oppføres på ett plan av ferdige betongelementer montert på en bærekonstruksjon av stål.El-kraft og tele skal mates fra eksisterende terminalbygg som har en Ra = 30Ω. Din oppgave blir å planlegge jordelektroden: Beskriv hvordan du vil utføre jobben.NEK 400 - 5 - 542 Film om jordelektrode Etter planeringsarbeidene er ferdig skal det utføres en måling for å dokumentere overgangsmotstand til jord. Beskriv hvordan du vil gå frem for å måle overgangsmotstand til jord.Hvilken type instrument vil du bruke? Hvordan utføres en slik måling? Ønsket måleresultat. Måling av overgangsresistans til jord. Animasjon topunktsmetoden Animasjon trepunktsmetoden (62% metoden) Film Lenke til kommentar
Mads2 Skrevet 12. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2015 (endret) Takk for alle råd! Endret 19. oktober 2015 av Mads Veland Lenke til kommentar
arne22 Skrevet 14. oktober 2015 Del Skrevet 14. oktober 2015 Ja, det skulle vært interessant å se løsningen. Er ikke noen spesialist på dette men har da jordingshåndboka og noe litteratur stående. Lenke til kommentar
Kriz096 Skrevet 15. oktober 2015 Del Skrevet 15. oktober 2015 (endret) Jeg har løst oppgaven. Hvis noen lurer på hvordan, så kan jeg publisere den Endret 15. oktober 2015 av kaao96 Lenke til kommentar
Mads2 Skrevet 19. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2015 (endret) Ja, det skulle vært interessant å se løsningen. Er ikke noen spesialist på dette men har da jordingshåndboka og noe litteratur stående. Endret 19. oktober 2015 av Mads Veland Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå