dekitech Skrevet 11. oktober 2015 Del Skrevet 11. oktober 2015 Jeg tenker å søke befalskolen, men da jeg var 19 år fikk jeg en hasj bot, altså et forenklet forelegg. Jeg hadde ikke det på meg, men var sammen med noen kompiser som ble tatt med det på seg av politiet. Vi alle ble sendt inn på stasjonen å måtte ta tisseprøve. jeg hadde kun røkt en fåtall ganger da, sist var vel 1 uke før jeg ble tatt, noe som jeg innrømmet til politiet. Jeg lurer da på om jeg faktisk kan søke meg inn i befalskolen eller om denne boten kommer til å bli et hinder? Jeg er forresten 23 år nå.... Lenke til kommentar
forsvaret2011 Skrevet 12. oktober 2015 Del Skrevet 12. oktober 2015 Forsvaret har en nulltoleranse policy for narkotika. Dette kan være et hinder du må komme deg over på FOS og når du eventuelt skal bli sikkerhetsklarert. Lenke til kommentar
dekitech Skrevet 13. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2015 Forsvaret har en nulltoleranse policy for narkotika. Dette kan være et hinder du må komme deg over på FOS og når du eventuelt skal bli sikkerhetsklarert. er det slik at jeg garantert ikke kommer inn, eller finnes det unntak? Lenke til kommentar
forsvaret2011 Skrevet 17. oktober 2015 Del Skrevet 17. oktober 2015 hvis du bruker idag så kommer du ikke inn nei. Lenke til kommentar
dekitech Skrevet 18. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2015 Bruker ikke noe som helst Idag.... Føler jeg hadde veldig uflaks da jeg var 19.... Lenke til kommentar
Sopranosfc Skrevet 18. oktober 2015 Del Skrevet 18. oktober 2015 Bruker ikke noe som helst Idag.... Føler jeg hadde veldig uflaks da jeg var 19.... Mitt beste råd er å ringe og spørre men tviler sterkt på at du får komme inn i forsvaret i det store og det hele. Lenke til kommentar
dekitech Skrevet 19. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2015 Bruker ikke noe som helst Idag.... Føler jeg hadde veldig uflaks da jeg var 19.... Mitt beste råd er å ringe og spørre men tviler sterkt på at du får komme inn i forsvaret i det store og det hele. ja jeg får prøve å ringe! tviler også egentlig.... bare jævelig synd at jeg var så uheldig. kunne virkelig tenkt meg å søke befalskole! Lenke til kommentar
Zash Skrevet 20. oktober 2015 Del Skrevet 20. oktober 2015 Bruker ikke noe som helst Idag.... Føler jeg hadde veldig uflaks da jeg var 19.... Mitt beste råd er å ringe og spørre men tviler sterkt på at du får komme inn i forsvaret i det store og det hele. ja jeg får prøve å ringe! tviler også egentlig.... bare jævelig synd at jeg var så uheldig. kunne virkelig tenkt meg å søke befalskole! Hva faen? Du var uheldig?!? Dummeste jeg har lest i dag! Det var ikke som i hasj-sigaretten falt inn i kjeften akkurat i det du pustet inn! Du har KUN deg selv å skylde på, ingen andre, og spesielt ikke uflaks! Håper forsvaret ikke tar deg inn, spesielt med den "jeg var uheldig som ble tatt"-holdningen din! 2 Lenke til kommentar
Venesis Skrevet 20. oktober 2015 Del Skrevet 20. oktober 2015 Ingenting som hindrer deg fra å søke. Det viktigste du gjør på et evt opptak er å være ærlig på alle skjemaer og intervjuer som spør deg om dette. (Egenerklæring om helse og Sikkerhetsklarering.) Gi alle detaljer og opplysninger fra din side, da viser du at du er til å stole på. En kan tenke seg selv: Hvordan tror du Forsvaret vurderer din troverdighet hvis du unnlater å opplyse om dette, og det dukker opp når de sjekker rullebladet? Mtp at dette var 4 år siden, kan det være mulig det går. Eneste virkelige måten å finne det ut på er å søke. Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 21. oktober 2015 Del Skrevet 21. oktober 2015 Det viktigste er at du er fullstendig ærlig og tar avstand fra det i dag. Lar du vær å søke, så kommer du i hvert fall ikke inn. Lenke til kommentar
Whist1er Skrevet 26. oktober 2015 Del Skrevet 26. oktober 2015 ja jeg får prøve å ringe! tviler også egentlig.... bare jævelig synd at jeg var så uheldig. kunne virkelig tenkt meg å søke befalskole! Du angrer vel på at du ble tatt tenker jeg. Hørt noe? Lenke til kommentar
dekitech Skrevet 26. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2015 Snakka faktisk med noen som jobber i Forsvaret. Han sa dette ikke ville bli et hinder fordi det er så lenge siden, så har jeg jo endra holdning! Ble ganske letta når jeg fikk vite det Lenke til kommentar
Whist1er Skrevet 27. oktober 2015 Del Skrevet 27. oktober 2015 Så bra. La oss håpe at han du snakket med er intervjuoffiser på opptaket. Lenke til kommentar
Bruker-163290 Skrevet 27. oktober 2015 Del Skrevet 27. oktober 2015 En jeg tjenestegjorde med var ærlig under innrykket, han fortalte alt. Han måtte igjennom endel tester, men han fikk fortsette. Året etter var han sersjant. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå