Gjest Slettet+130498 Skrevet 14. oktober 2015 Del Skrevet 14. oktober 2015 Nei, inntil diesel blir dyrere enn bensin vil jeg holde meg til diesel. Men så bor jeg ikke i Oslo og ikke blir jeg berørt av problematikken heller. Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 14. oktober 2015 Del Skrevet 14. oktober 2015 Kjenner jeg er glad jeg hoppa over til bensin ved forrige bilkjøp. Det her må gå ut noe utover bruktverdien på dieselbiler. 1 Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 14. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2015 Nei, inntil diesel blir dyrere enn bensin vil jeg holde meg til diesel. Men så bor jeg ikke i Oslo og ikke blir jeg berørt av problematikken heller. Ja, det skal jo bli ganske mye dyrere før bensin matcher diesel. Ikke bare at selve prisen er lavere, men forbruket er jo bare rundt halvparten. Hvertfall ift de bensinbilene jeg hadde. Hvordan det er med el biler og det andre har jeg ikke kjennskap til Og så spørs det hva som skjer med den nye dieselen som er kommet, hva det blir til med den? Kan brukes på alle dieselbiler er bedre og miljøvennlig. Må jo bare se litt hva som skjer? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 14. oktober 2015 Del Skrevet 14. oktober 2015 Og så spørs det hva som skjer med den nye dieselen som er kommet, hva det blir til med den? Kan brukes på alle dieselbiler er bedre og miljøvennlig. Må jo bare se litt hva som skjer? Jepp. Ser veldig bra ut hvis det er sant slik som forespeilet. Lenke til kommentar
CYA Skrevet 14. oktober 2015 Del Skrevet 14. oktober 2015 (endret) Kjenner jeg er glad jeg hoppa over til bensin ved forrige bilkjøp. Det her må gå ut noe utover bruktverdien på dieselbiler. Skal ikke se bort fra det. Dumpa nettopp dieselen min til fordel for bensin; men over normal markedspris. Vel og bra med ny dieselblanding, men for min del ble valget enkelt i denne omgang. Livet er for kort til å sitte og vente på "det nye". Det neste blir vel uansett at bensin blir fyfy igjen. Så er det samme visa på ny.. Endret 14. oktober 2015 av CYA Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 14. oktober 2015 Del Skrevet 14. oktober 2015 Livet er for kort til å sitte og vente på "det nye". Så sant , så sant Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 14. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2015 Kan ikke vente så lenge jeg før et valg. Men er vel ikke sikkert det tar så lenge før vi får en pekepinn om den nye dieselen.Hørte bar på hun Grande som var så resolutt på at "alt diesel skal vekk!" . Var her om dagen(da jeg skrev føstepost) Så skulle vel tro hun visste om den nye, men nevnte ikke et ord.Vi får prøve å oppdatere når vi vet mer. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 14. oktober 2015 Del Skrevet 14. oktober 2015 Føler jeg gjentar veldig mye nå, men den beste måten å få bort dieselbiler er ved å fjerne effektavgiften på bensinbiler Da blir bensinbiler mye billigere, med større motor og større motor betyr ikke mer utslipp Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 14. oktober 2015 Del Skrevet 14. oktober 2015 Finnes et enda enklere svar, forby biler innenfor bykjernen, og få lagt alle hovedveiene utenom bysentrum. Jeg har ikke noe mer lyst til å kjøre gjennom sentrum med bilen min enn det dere vil ha dieselbilen min inn der. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 14. oktober 2015 Del Skrevet 14. oktober 2015 (endret) Nei, inntil diesel blir dyrere enn bensin vil jeg holde meg til diesel. Men så bor jeg ikke i Oslo og ikke blir jeg berørt av problematikken heller. Jeg bor i Oslo. Og trenger egen bil både i arbeidet og privat. Finnes et enda enklere svar, forby biler innenfor bykjernen, og få lagt alle hovedveiene utenom bysentrum. Jeg har ikke noe mer lyst til å kjøre gjennom sentrum med bilen min enn det dere vil ha dieselbilen min inn der.Man bør være litt forsiktig med å ikke sette seg inn i andres situasjon. Grei holdning når man ikke er berørt selv Endret 14. oktober 2015 av syar2003 Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 14. oktober 2015 Del Skrevet 14. oktober 2015 Meldes om dieseljuks også på Euro6-motorer hos VW. Diesel er definitivt dødt nå. Det spørs nok om ikke dette kan felle hele VW på sikt. Lenke til kommentar
tigerdyr Skrevet 16. oktober 2015 Del Skrevet 16. oktober 2015 (endret) Hva har du kjøpt med tanke på at du ikke fant et bensinalternativ? Volvo V60 Cross Country. Eneste mulige bensinmotor er på 245HK til 120.000 kr mer enn den dieselmotor jeg endte opp med. Det hjelper heller ikke å vurdere storebroren XC60, prisforkjellen fra diesel til bensin er fortsatt over 100.000 kr. Det er tilsvarende for mange andre merker/modeller jeg sjekket, og noen, f.eks. Kia Sorento kommer slett ikke med annet enn en svak dieselmotor, og Kia's Sportage, som uansett er for liten, kan heller ikke fås med kombinasjonen bensin og automatgir. Automatgir er et absolutt krav. Endret 16. oktober 2015 av tigerdyr Lenke til kommentar
kremt Skrevet 16. oktober 2015 Del Skrevet 16. oktober 2015 Hvorfor ikke V60 plugin? http://www.hegnar.no/motor/artikkel531709.ece Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 16. oktober 2015 Del Skrevet 16. oktober 2015 (endret) Ja, Volvo har jo dessverre satset alt for mye på dieselmotorer.. Sånn sett er det koselige nyheter at også Volvo (riktignok lastebildivisjonen) også er tatt for juks, tenker de må endre markedsstrategien sin ganske omgående Nå forstår jeg ikke helt poenget med å kjøpe Cross Country-utgaven uansett da, men det er jo meg.. Endret 16. oktober 2015 av Snylter Lenke til kommentar
tigerdyr Skrevet 16. oktober 2015 Del Skrevet 16. oktober 2015 Hvorfor ikke V60 plugin? http://www.hegnar.no/motor/artikkel531709.ece Jeg ønsket meg en bil med litt bedre bakkeklaring og høyere sittestilling, men syns XC60 ble for dyr - derfor ble den en mellemting. Jeg prøvde mange i "RAV4" størrelsen (Subaru Forester, Hyundai Tucson og horrible Mazda CX-5) og var nære ved å velge Tucson, men volvo-karen var bedre å forhandle med og jeg endte opp med noe som ble billigere enn de andre valgene i tillegg til å være best på alle funksjonerne. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 16. oktober 2015 Del Skrevet 16. oktober 2015 Nei, inntil diesel blir dyrere enn bensin vil jeg holde meg til diesel. Men så bor jeg ikke i Oslo og ikke blir jeg berørt av problematikken heller. Jeg bor i Oslo. Og trenger egen bil både i arbeidet og privat. Finnes et enda enklere svar, forby biler innenfor bykjernen, og få lagt alle hovedveiene utenom bysentrum. Jeg har ikke noe mer lyst til å kjøre gjennom sentrum med bilen min enn det dere vil ha dieselbilen min inn der.Man bør være litt forsiktig med å ikke sette seg inn i andres situasjon. Grei holdning når man ikke er berørt selv Var litt for bombastisk i uttalsen min der. Jeg tenker mer på å forby privatbiler i sentrum i de byene som har luftproblemer. Bygg heller store underjordiske parkeringsanlegg til de og tilby gratis kollektivtransport. Få også utbygd veinettet slik at det blir mindre kø,og samtidig mindre utslipp. Lag også bedre ring veier rundt byene. Jeg selv bor i grenlandsområdet, og blir jo oppgitt når de kommer med bypakke, og skrenker inn alle muligheter for å faktisk få en fin trafikkflyt, samtidig som de reklamerer med at det blir mer miljøvennlig. Jeg vet ikke hvordan det blir mer miljøvennlig å stampe i kø, men det blir vist det. Lenke til kommentar
tigerdyr Skrevet 16. oktober 2015 Del Skrevet 16. oktober 2015 (endret) Nå forstår jeg ikke helt poenget med å kjøpe Cross Country-utgaven uansett da, men det er jo meg.. Ikke bare deg; jeg ser flere bil-journalister som ønsker å sitte nærmest mulig asfalten er helt enige i det. Sittestillingen for meg var betydelig bedre i CC'en samt jeg fik bedre overblikk. Men ellers skrev jeg litt om de mest interessante biler jeg prøvde i forbindelse med bilvalget i tilfelle det skulle være interessant for andre å lese: http://blog.evilengineers.net/2015/10/ny-bil.html Endret 16. oktober 2015 av tigerdyr Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 16. oktober 2015 Del Skrevet 16. oktober 2015 Interessante nyheter for VW-eierne.. http://www.vg.no/forbruker/bil-baat-og-motor/dieselskandalen/vegvesenet-blir-ikke-bilene-fikset-kan-de-bli-avskiltet/a/23543764/ Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 16. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2015 Har VW diesel. Men så gammel som 2002 mod. Regner med jeg ikke blir berørt av det der da. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 16. oktober 2015 Del Skrevet 16. oktober 2015 (endret) Jeg har knapt kjørt dieselbil, så har ikke mye greie på det. Bruker ikke de berørte bilene AdBlue for å redusere partikkelutslippet? Hvorfor er ikke motoren i juksemodus hele tiden, om den slipper ut mindre partikler da? Går det ut over drivstofføkonomi, CO2-utslipp, akslerasjon, slitasje, støy eller AdBlue-forbruk? Hvor mye dårligere vil kundens bil være, etter at VW har "reparert" den? Endret 16. oktober 2015 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå