Pedersenjo Skrevet 11. oktober 2015 Del Skrevet 11. oktober 2015 Jeg har planer om å starte et AS. Jeg har mulighet for å skyte inn ca 350 000 i egenkapital. Hvordan er det best å fordele dette innskuddet? Aksjekapitalkravet for å starte AS er 30 000. Skyter vi inn hele beløpet som aksjekapital, eller skyter jeg inn 30 000 i aksjekapital og resten som annen egenkapital? Eventuelt 30 000 i aksjekapital og resten som et aksjonærlån? Vil være svart takknemlig for gode råd om dette. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 11. oktober 2015 Del Skrevet 11. oktober 2015 Har du investeringsbehov og/eller egenkapitalbehov så stor at det er aktuelt å skyte inn 350K? Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 11. oktober 2015 Del Skrevet 11. oktober 2015 Hva skal selskapet drive med, og hvilket kort- og langsiktig kapitaliseringsbehov har selskapet? Hva er usikkerhetsmomentene ved driften? Lenke til kommentar
Pedersenjo Skrevet 11. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2015 Hva skal selskapet drive med, og hvilket kort- og langsiktig kapitaliseringsbehov har selskapet? Hva er usikkerhetsmomentene ved driften? Selskapet skal drive dagligvarebutikk. Antatt investeringsbudsjett på ca 150 000 til inventar og datautstyr/kontorutstyr samt driftskapitalbehov 1. år på ca 300 000. Hovedsaklig til oppbygging av varelager. Usikkerhetsmomentene er først og fremst omsetning. Har kalkulert med omsetning første driftsår på ca 150 000 - 200 000 per måned. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå