rvenes Skrevet 11. oktober 2015 Del Skrevet 11. oktober 2015 Hei! Problem med 3g dekning på min Samsung Note 3 (SM-N90005). Støtter ikkje Note 3 3g på 900mhz båndet? Har vore i kontakt med mobiloperatør (Telenor). Har fått nytt sim kort også. Apple Ipad Air 2, iPhone 5s og ein eller anna Doro telefon får 3G dekning på samme plassen med samme operatør. Instillingene på tlf under Mobilnett og Nettverksmodus er LTE/WCDMA/GSM - Automatisk valg. Den fungerer på 4g når det er 4g dekning, men det er det ikkje alle plasser endå. Her er 2 tester som er gjort side om side på samme tidspunkt: http://www.speedtest.net/my-result/a/1490400531 http://www.speedtest.net/my-result/i/1393851895 Noken som har vore borti det samme? Lenke til kommentar
War Skrevet 11. oktober 2015 Del Skrevet 11. oktober 2015 LTE, gå til hakket under denne og sjekk da. Min mobil prøver å finne 4g hele tiden, som resulterer i 90% dårligere dekning. Etter jeg slo det av, er det mye bedre 24/7 Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 15. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2015 Den fungerer jo på 4g andre plasser. 3g dekninga på dei andre mobilene eg har testa på er god. 4g er heilt fråværende på dei plassene. Senderen er bak fjell så det er ikkje problemet. Lenke til kommentar
War Skrevet 15. oktober 2015 Del Skrevet 15. oktober 2015 Ja jeg også får bra 4g om jeg kjører helt inn i sentrum, men den gir 1 strek av 4 over alt ellers. Da valgte jeg iallefall å ha bare 3g , med 3-4 streker over alt. Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 16. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2015 Det finnes ikkje 4g i området. Det er edge den henger fast på. Men på Ipad og iphone og ein doro tlf som eg har testa får eg 3g (ikkje hsdpa) Får 2-3 mbit i stade for 0.07 mbit Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 17. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2015 Sjekka samme området i kveld. iPhone 5s fikk 3g (som ipad) Samsung S5 fikk kun edge Samsung Note 3 fikk kun edge Ein kammerat av meg har Note 4 og han har heller aldri sett 3g på den i det området. Det får meg til å tru at det ikkje er noke feil med min telefon. Den støtter rett og slett ikkje den kombinasjonen av frekvens / 3g nett som er på staden, men det gjer Apple. Men i følge Samsung på facebook og spesifikasjonene på note 3 skulle det ha fungert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå