Heiheipådegdeg Skrevet 11. oktober 2015 Del Skrevet 11. oktober 2015 Jeg har slitt med en utslett på innsiden av albuen min i et par uker. Det varier hvor stort og rødt det er, men forsvinner ikke. Området virker tørt og litt hovent. Noen som vet hva det kan være og evt. hva jeg kan gjøre for å bli kvitt det? Takk Lenke til kommentar
Ragnar115 Skrevet 11. oktober 2015 Del Skrevet 11. oktober 2015 (endret) Jeg har slitt med en utslett på innsiden av albuen min i et par uker. Det varier hvor stort og rødt det er, men forsvinner ikke. Området virker tørt og litt hovent. Noen som vet hva det kan være og evt. hva jeg kan gjøre for å bli kvitt det? Takk Bilde tatt 11.10.15 kl. 21.18.jpg Har du prøvd kortisonsalve? Det pleier å funke på diverse utslett og hjelper litt på hovenhet og ellers rødhet (evt kløe og ubehag om du har det også). Når det gjelder hva det kan være for noe så tenker eg automatisk at du har fått noe på deg og at det reagert med huden eller allergisk reaksjon. Fekk på meg eit form for kjemikalie og da fekk eg lokalt utslett der eg fekk væska, så om du har vært borti noko slikt kan jo det være det. Du sier det har vært der noen uker, men klør det, svir det, eller er det kun rødt og litt hovent? Vil legge til at det kan være greit å få ein lege til å se på det om salven ikkje funker. Endret 11. oktober 2015 av Ragnar115 Lenke til kommentar
Heiheipådegdeg Skrevet 12. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2015 Jeg har slitt med en utslett på innsiden av albuen min i et par uker. Det varier hvor stort og rødt det er, men forsvinner ikke. Området virker tørt og litt hovent. Noen som vet hva det kan være og evt. hva jeg kan gjøre for å bli kvitt det? Takk Bilde tatt 11.10.15 kl. 21.18.jpg Har du prøvd kortisonsalve? Det pleier å funke på diverse utslett og hjelper litt på hovenhet og ellers rødhet (evt kløe og ubehag om du har det også). Når det gjelder hva det kan være for noe så tenker eg automatisk at du har fått noe på deg og at det reagert med huden eller allergisk reaksjon. Fekk på meg eit form for kjemikalie og da fekk eg lokalt utslett der eg fekk væska, så om du har vært borti noko slikt kan jo det være det. Du sier det har vært der noen uker, men klør det, svir det, eller er det kun rødt og litt hovent? Vil legge til at det kan være greit å få ein lege til å se på det om salven ikkje funker. Jeg kjøpte kortisonsalve i dag og håper at det har en effekt. Det klør, men ikke i så stor grad at det påvirker hverdagen min. Det som klager meg mest er utseende og mulighet for at det sprer seg.. Kan det være atopisk eksem eller psoriasis? Takk for hjelp. Lenke til kommentar
Ragnar115 Skrevet 12. oktober 2015 Del Skrevet 12. oktober 2015 Jeg har slitt med en utslett på innsiden av albuen min i et par uker. Det varier hvor stort og rødt det er, men forsvinner ikke. Området virker tørt og litt hovent. Noen som vet hva det kan være og evt. hva jeg kan gjøre for å bli kvitt det? Takk Bilde tatt 11.10.15 kl. 21.18.jpg Har du prøvd kortisonsalve? Det pleier å funke på diverse utslett og hjelper litt på hovenhet og ellers rødhet (evt kløe og ubehag om du har det også). Når det gjelder hva det kan være for noe så tenker eg automatisk at du har fått noe på deg og at det reagert med huden eller allergisk reaksjon. Fekk på meg eit form for kjemikalie og da fekk eg lokalt utslett der eg fekk væska, så om du har vært borti noko slikt kan jo det være det. Du sier det har vært der noen uker, men klør det, svir det, eller er det kun rødt og litt hovent? Vil legge til at det kan være greit å få ein lege til å se på det om salven ikkje funker. Jeg kjøpte kortisonsalve i dag og håper at det har en effekt. Det klør, men ikke i så stor grad at det påvirker hverdagen min. Det som klager meg mest er utseende og mulighet for at det sprer seg.. Kan det være atopisk eksem eller psoriasis? Takk for hjelp. Kan selvsagt være atopisk eksem. Ser at du har symptomene. Nå vet eg ikkje hva aldersgruppe du er i, men å få psoriasis når du er under 20 år fårekommer ikkje veldig ofte. Skal seiast at det er kun 2 til 3 % av norges befolkning som har psoriasis og fleste parten av de er over 20 og nærmere 60år. Men selvsagt, det KAN jo være det også. Bildet er ikkje veldig skarpt så ikkje kjempe lett å se, men klarer ikkje se noe hviteaktig skjellende skorper i utslettet noe som er svært vanlig for de med psoriasis, og det er vel ikkje heller væskefylte blemmer. Nå skal det sies at eg ikkje er lege og diagnosering av sykdommer og diverse er utenfor mitt fagfelt, eg tar bare vare på syke mennesker Vil også legge til at kortisonkremmen er som regel behandlingen for de meste av utslett, blant anna psoriasis og atopisk eksem. Hadde eg vært deg ville eg brukt kortisonkremmen, og sett om den hadde noko effekt, og gått til legen, spessielt da om det ikkje har ein effekt. Lenke til kommentar
Heiheipådegdeg Skrevet 12. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2015 Jeg er en jente på 15 år. Håper virkelig ikke det er psoriasis, men jeg har ikke noe sølv eller hvit farget plakk på utslettene. Jeg ser allerede bedring ved bruk av kortison så jeg håper det forsvinner helt. Tusen takk for hjelpen 1 Lenke til kommentar
Ragnar115 Skrevet 12. oktober 2015 Del Skrevet 12. oktober 2015 Jeg er en jente på 15 år. Håper virkelig ikke det er psoriasis, men jeg har ikke noe sølv eller hvit farget plakk på utslettene. Jeg ser allerede bedring ved bruk av kortison så jeg håper det forsvinner helt. Tusen takk for hjelpen Null problem Kortison er gode greier det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå