Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hva er straffa på å kjøre KTM exc med 42 hk om du blir tatt?

Gazzz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sjansen er veldig liten for at det faktisk sjekkes en lett motorsykkel for trim. De fleste EXC'ene har trim, på grunn av original toppfarten er latterlig. Om du blir tatt vil det koste, men det er som sagt liten sjanse for. Viss dette er noe du ikke vil riske, finnes det jo alltids mange andre råe lett-motorsykler der ute.

Lenke til kommentar

Veldig liten sjanse for å bli tatt. Politiet har ikke lov å gi deg bot for trim uten at du har vært på visning. Så hva gjør du om du blir stoppet? Jo nekter for trim og får visningslapp og får som regel en uke eller to til visning og du setter på den plomberte svana. 

Lenke til kommentar

Kun vegvesenet som drar med seg tralla si som bare måler kmt. Møter du på den er du nok fucked. 

De kan sjekke om sykkelen er trimmet ja

Politiet har lov til det meste og de har mulighet for å skjekke om sykkelen er trimmet, enten på plassen eller at du blir pålagt å kjøre rett til nærmeste kontrollstasjon

Det verste er uansett forsikringen som nevnt over

De kan sjekke om sykkelen er trimmet ja men de kan ikke bare påstå at den er  det uten noe bevis. Dette vet jeg fordi en advokat fortalte det til meg. 

Lenke til kommentar

Kun vegvesenet som drar med seg tralla si som bare måler kmt. Møter du på den er du nok fucked. 

De kan sjekke om sykkelen er trimmet ja

Politiet har lov til det meste og de har mulighet for å skjekke om sykkelen er trimmet, enten på plassen eller at du blir pålagt å kjøre rett til nærmeste kontrollstasjon

Det verste er uansett forsikringen som nevnt over

De kan sjekke om sykkelen er trimmet ja men de kan ikke bare påstå at den er  det uten noe bevis. Dette vet jeg fordi en advokat fortalte det til meg. 

Dermed min kommentar on at en blir henvist til nærmeste trafikkstasjon for sjekk på dagen og ikke neste uke

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...