Gå til innhold

Seagate 250GB?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Seagate bruker bare 2 plater i sine harddisker i motsetning til 3 hos WD, Maxtor, Samsung og Hitachi. Det betyr at Seagate henger litt etter på kapasitet. De har annonserte sin 200GB-disk 16 september i år, mens WD introduserte sin 200GB'er allerede i Oktober i fjor. Seagate er altså ca 1 år etter på kapasitet. WD's 250GB'er kom i April i år, så da regner jeg med Seagate kommer med en 250GB'er rundt april neste år.

Lenke til kommentar
Vil helst ha Seagate ja, harddiskene skal være i hoved PC'en min, og den bråker nok fra før.

4 stillegående harddisker vil tilsammen lage mye støy uansett. Maxtor er ikke så bråkete (min erfaring med mine to 120gb harddisker), så det bør gå bra. Du sa at maskinen din bråker en del allerede, så hva er litt støy fra eller til?

Endret av It's me
Lenke til kommentar
Vil helst ha Seagate ja, harddiskene skal være i hoved PC'en min, og den bråker nok fra før.

4 stillegående harddisker vil tilsammen lage mye støy uansett. Maxtor er ikke så bråkete (min erfaring med mine to 120gb harddisker), så det bør gå bra. Du sa at maskinen din bråker en del allerede, så hva er litt støy fra eller til?

Så du mener at 5 stillegående Seagat'er vil støye såpass at det er like greit å kjøpe 4 støyende harddisker? Og du tror ikke DET vil bråke mye mer? Da må du nok tenke om igjen...

 

Snowboard: 1GB med RAID10 krever 10 disker a 200GB (=1TB). Det gir god ytelse og sånnt, men er jo svindyrt å kjøpe 10 stk 200GB-disker.

 

Da er det mye bedre å kjøpe RAID5-kontroller (selv om den er dyrere) og heller kjøpe 6 stk 200GB-disker. (=1TB)

 

Les hvorden RAID fungerer og fordelene i Raid Guiden.

 

Kort fortalt går det ut på å høyne ytelsen og/eller høyne sikkerheten mot å miste data dersom en disk kræsjer. (Det må være utrolig kjipt å miste hele fil-samlinga si dersom en disk skulle ryke. Tenk deg godt om du er villig til å risikere alt, eller om du synes det er verd å sikre for noen lapper ekstra.)

Lenke til kommentar
Vil helst ha Seagate ja, harddiskene skal være i hoved PC'en min, og den bråker nok fra før.

4 stillegående harddisker vil tilsammen lage mye støy uansett. Maxtor er ikke så bråkete (min erfaring med mine to 120gb harddisker), så det bør gå bra. Du sa at maskinen din bråker en del allerede, så hva er litt støy fra eller til?

Så du mener at 5 stillegående Seagat'er vil støye såpass at det er like greit å kjøpe 4 støyende harddisker? Og du tror ikke DET vil bråke mye mer? Da må du nok tenke om igjen...

4 segate er vel kanskje stille, men det er ikke så altfor store forskjellen hvis du bruker 4 stykk maxtor-disker. Maxtordisker er ganske stille (iallfall de tre diskene jeg har testet, en 60gb og to 120gb). Siden pcen støyer mye uansett, ser jeg ikke vitsen i å betale mer for minske bittelitt støy, som trolig blir overdøvet av resten av maskinen.

Lenke til kommentar

Bare en personlig erfaring, men alle maxtor diskene jeg har hatt opp til 160gig lager en irriterende høyfrkvent pipelyd som ligger og gnager bak i hjernen hvis jeg ikke har på musikk f.eks for å dempe den.

 

Ja jeg er ganske følsom for slike høyfrkventet lyder og irriterer meg ofte over TV'er o.l. som lager slike lyder.....

 

Liker bedre WD disker, de lager en del knitrelyder ved lesing/skriving, men har ingen høyfrekvente lyder.

 

Seagate er jo seff kongen og alle mine disker utenom 1 i hovedmaskinen er seagate Barracuda ATA IV 80gig (ja jeg vet....skulle hatt større).

 

Men 7 x 80gig seagate barracuda ATA IV

+120gig WD

 

er nå allikevel 660Gig.....så det holder ennå :p

 

Og når jeg tenker på mine 8 CD/DVD-brenner også....

 

Så har jeg tross alt 16 IDE enheter i maskinen min.

Ja, har et PCI kontroller kort i tilleg til de kontrollerene som er på hovedkortet.

 

4 x 300 gig seagate er jo drømmen for neste oppgradering...må innrømme det. Håper bare at det kommer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...