Ardenus Skrevet 11. oktober 2015 Del Skrevet 11. oktober 2015 Kanskje din kone vil heller at du tilbringer de 6 timene eller noen av de timene med henne, fremfor gutta? Jeg aner ikke hvor mye tid dere får med hverandre. Bare en tanke. Lenke til kommentar
OleBrumle Skrevet 11. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2015 Kanskje din kone vil heller at du tilbringer de 6 timene eller noen av de timene med henne, fremfor gutta? Jeg aner ikke hvor mye tid dere får med hverandre. Bare en tanke. Joda. Jeg tilbringer hver dag med henne, og lørdag og søndag er alltid sammen med henne. fredag er den eneste dagen i uken som jeg håper å få tid til å være med venner. 2 Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 11. oktober 2015 Del Skrevet 11. oktober 2015 Du er og korttenkt. Ungene er 18 og barn på 18 klarer seg selv en kveld. Siden de er så voksne bør de kunne klare seg selv og komme seg frem og tilbake på egenhånd. De er ikke små barn som trenger å bli fulgt til ditt og datt. Og dessuten er det slett av deg å innta en slik holdning siden du ikke har skrevet noe om barnas alder tidligere. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 11. oktober 2015 Del Skrevet 11. oktober 2015 Du er og korttenkt. Ungene er 18 og barn på 18 klarer seg selv en kveld. Siden de er så voksne bør de kunne klare seg selv og komme seg frem og tilbake på egenhånd. De er ikke små barn som trenger å bli fulgt til ditt og datt. Og dessuten er det slett av deg å innta en slik holdning siden du ikke har skrevet noe om barnas alder tidligere. Bare for å følge denne delen litt lenger, men når kidsa skal begynne på skole(studere), jobbe osv...forventer de at de skal bli kjørt da også? "Tørr ikke ta kollektiv" fikk meg bare til å måpe...og jeg tror vel for begges del at å gi dem en overgang (rett på blir bare konflikter) for å gjøre dem klar for voksenlivet hvor en buss/tog etc inngår som en naturlig del bare er bra for dem...og henting/brining blir dermed mindre problem. Selvsagt kan man gjøre tjenester av og til, men å takle å ta kollektiv får være "pensum" når en er 18 syns nå jeg Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 11. oktober 2015 Del Skrevet 11. oktober 2015 Selvsagt kan man gjøre tjenester av og til, men å takle å ta kollektiv får være "pensum" når en er 18 syns nå jeg Jeg slenger meg på den. Det får være makan til hvor store puter en skal sy under armene på ungene. 1 Lenke til kommentar
Dapp47 Skrevet 12. oktober 2015 Del Skrevet 12. oktober 2015 Å kjøre ungene rundt i hytt og pine hele tiden når de er 18 år er kun å gjøre dem en bjørnetjeneste. Lenke til kommentar
Rigmor Ortiz Skrevet 12. oktober 2015 Del Skrevet 12. oktober 2015 Trener kona di? Eller holder seg i form på noen slags måte? Å sove ti timer om dagen er mye, spesielt dersom hun bare jobber 5 timer daglig. Shitty kosthold og null fysisk aktivitet kan bidra til elendig energinivå....og kanskje en elendig holdning til ektemannen sin? Lenke til kommentar
Harley Davidson Skrevet 12. oktober 2015 Del Skrevet 12. oktober 2015 Mellom klokken 17:00 og klokken 22:30 skal jeg svare på ditt innlegg. I mellomtiden vil jeg ikke forstyrres av andre tråder fra deg.. ... Hva er du egentlig? Er du kontrollfreak? Sitter du virkelig og fører score-tavle over sånne dumme detaljer? Rystet. Nå er det garantert faktorer her vi ikke vet noe om. Feks, hvis du jobber 70 timer i uken- er det da urimelig at KONA di ønsker å se deg litt hun også? For 70 timer i uka er ikke noe du er pålagt. Det er lystjobbing. Jeg kan godt forstå at hun ønsker at du heller tilpasset arbeidsdagen din kortere, og tok kompisbesøk etter en kort arbeidsdag.. Nå er det tydeligvis gått litt for langt. Du vet antakeligvis ikke hva du krangler om. Og kona di gjør det antakeligvis heller ikke. Hvis du driver med avgjørelser basert på score-tavle fremfor en god og ordentlig prat med din kjære- har du sannsynligvis mer å gjøre på en fotballkamp enn å leve i den rollen som ektemann og far som du har nå.. Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 13. oktober 2015 Del Skrevet 13. oktober 2015 (endret) Neste fredag er det lite olje på bilen, og du får ikke gjort noe med det før lørdagen. Eller så må du bare fortelle ungene at de har fått sykler og det går busser. Foreldrene kan ikke være en personlig taxitjeneste i tide og utide for voksne barn. Noen ganger passer det bare ikke. Jeg syns forøvrig det er urimelig at du forventer at kona di skal gi avkall på fritiden sin pga. at du velger å jobbe mye. Men igjen, det er jo ikke det som er deg egentlige problemet slik jeg ser det. Det er barna. Dem er 18 år og da bør dem kunne ta en buss. Endret 14. oktober 2015 av Nedward Lenke til kommentar
JacknJoey Skrevet 23. oktober 2015 Del Skrevet 23. oktober 2015 Nei, du er absolutt ikke urimelig. At du faktisk har venner som du kan henge med og ha det gøy, er veldig positivt for deg og forholdet med kona. Da får dere i tillegg "tid" til å savne hverandre, spesielt hun som kvinne. At dere skal "gå oppi" hverandre hver dag er ikke en selvfølge, og trenger ikke gjør ting bedre, enn om dere har tid for dere selv i ny og ne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå