heipameg Skrevet 11. oktober 2015 Del Skrevet 11. oktober 2015 Hei, Jeg lastet nettopp ned en zip fil. Der var det en fil som het thumbs.db. Windows maskinen min fikk bluescreen og crashet, og jeg mistet filer. Mens macen min så mistet jeg ikke noe, og den crashet heller ikke. Vet dere hvorfor? Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 11. oktober 2015 Del Skrevet 11. oktober 2015 (endret) thumbs.db er en ufarlig fil. Det er en fil som blir generert av windows som inneholder diverse informasjon for å gi deg en preview av hva som er i en mappe. Hvorfor du fikk en bluescreen på din windows maskin er umulig å vite basert på informasjonen du har gitt. Hva sier event loggen? Endret 11. oktober 2015 av Uderzo Lenke til kommentar
heipameg Skrevet 11. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2015 hva er eventlogg? Lenke til kommentar
heipameg Skrevet 11. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2015 jeg søkte opp på hva .db fil er, og det er en database fil. kan det være at uvedkommene har lastet opp filer fra min pc til deres databaase? Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 11. oktober 2015 Del Skrevet 11. oktober 2015 hva er eventlogg? Hvilke feilmeldinger fikk du da maskinen krasjet? jeg søkte opp på hva .db fil er, og det er en database fil. kan det være at uvedkommene har lastet opp filer fra min pc til deres databaase? I zip filen så ser du alle filene, du finner slike .db filer overalt i windows, men normalt sett så har du "vis skjulte elementer" slått av, og de vil ikke være synlige for deg. Nei, som sagt filen er helt ufarlig. Den fulgte tydelgvis med i zip filen du lastet ned. Lenke til kommentar
heipameg Skrevet 11. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2015 Den fulgte tydeligvis med, men det er akkurat det jeg er skeptisk til. Filer inneholdt media bare, og jeg fikk en link for å laste ned dette men så fulgte noe slikt med, gir ikke mening. Windows PCen skrur seg ikke på igjen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå