Hassli Skrevet 11. oktober 2015 Del Skrevet 11. oktober 2015 Endte opp med å måtte konte finansiell styring og nå er selvfølgelig eksamensformen endret. Sliter litt med å finne riktig svar da utregningmåter er endret enn god del fra forrige semester. Håper at vi kunne ha hjulpet hverandre litt. Jobber nå med eksamensoppgaver. Sliter med oppgave 2 fra 2009 (fagkode BØK 9432) Kunne noen ha hjulpet meg med oppgave C.. Jeg skjønner ikke helt hvordan de beregner rentene. Har vedlagt et bilde av fasiten. Jeg bør jo egentlig kunne se det nå, men sitter helt fast. Hadde satt enorm pris på litt hjelp Forstår heller ikke hvorfor tallene fra Årlig renteskattegevinst er annerledes fra telleren i NV (renteskattegevinst) Oppgave 2 Selskapet Ride-a-Bike AS ønsker å investere i et prosjekt for utvikling av en ny superlett sykkel. Investeringen med en forventet levetid på 3 år koster 36 millioner kroner. Forventet, nominell kontantstrøm etter skatt er estimert til 15 millioner kroner per år. Selskapets målsatte Side 1 av 5 gjeldsandel er 50%, og selskapet kan låne til risikofri rente før skatt. Selskapets skattesats er 28%. Investeringsbetaen er 1,2, markedsavkastningen er 11% og risikofri rente er 4%. Anta at Modigliani og Millers ettleddsbeskatning (M&M63) gjelder (sK = sE = 0). © Hva er nåverdien av finansieringen dersom nåverdibasert gjeldskapasitet legges til grunn? Setter pris på hjelp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå