Gå til innhold

Sapphire Radeon 9600 PRO

MiSP

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å kjøpe et Sapphire Radeon 9600 PRO Fireblade Edition 128 MB, men da jeg leste på erfaringer om dette kortet, sa en at kortet hadde store problemer med nForce-hovedkort. Jeg har tenkt å kjøpe følgende hovedkort:

Abit NF7 V2.0 Hovedkort for Socket A DDR

nForce2 Ultra400/MCP, ATX,USB2.0,LAN

Som dere ser, har dette hovedkortet nForce 2. På følgende side sier også personen som skrev at kortet ikke takler NWN. Hva er det?

https://prisguiden.no/vis_produkt.p...id=3280&id=4338

Noen som har noen erfaringer om dette kortet og nForce2-hovedkort? Bør jeg heller satse på et Sapphire Radeon 9600 PRO Ultimate Edition 128 MB?

Råd mottas med takk!!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ey. 9600 til NWN, stay away sier jeg bare. NWN er Nvidia-designet spill openGL.

9700 pro klarer såvidt 1280x1024 med litt AA og AF uten å hakke, tør ikke tenke på hva et 9600 klarer å prestere ( eller unnlate å prestere)

Ingen spill som jeg har prøvd har noen som helst problem, selv med maks kvalitet. Har forresten klokket Firebladen til core 400 og minne 350 (700 eff.)

Endret av southhome
Lenke til kommentar
Så du mener altså jeg bør satse på et 9700 eller 9800, GRendal? Da øker prisen en del, og jeg har ikke tenkt å sette av så veldig mye mer penger...

i 1024x768 bør det gå greit, selv med litt AA og AF på.

Men ikke forvent deg veldig høye resultater selv med et nytt ati kort, det er tross alt et midrange kort, og du får hva du betaler for. beste til 1500 kroner javel, men fremdeles 1500 kroner. til NWN vil jeg anbefale

1. fx5700 kort ( 1400-2000)

2. fx5900 nonpro ( som du finner brukt) ( eller på komplett til 2700)

spillet er laget for NVIDIA og er OpenGL basert, Nvidia driverne ødelegger ATI-drivere i OpenGL generellt, og NWN har vært et problembarn for ATI.

Lenke til kommentar

Det dreier seg om et eneste spill, så dette kan du bare se helt bort i fra i vurderingen din. Jeg tror Ultimate Edition passer veldig fint for deg. Lydløs og bra kjøling, mens de andre Sapphire 9600 Pro kortene har en vifte som hos mange begynner å lage lyder i oppstarten av maskinen etter en stund.

(NWN=Neverwinter Nights)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...