After8 Skrevet 11. oktober 2015 Del Skrevet 11. oktober 2015 Jeg ligger her i senga og sliter med å få sove. Jeg ligger og grubler på ting og tang som plager meg. Typisk det. For noen dager siden postet jeg et annet innlegg her på forumet. Jeg har dessverre ikke hatt anledning til å takke dem som har hjulpet meg, enda. Får ta det i morgen. Jeg er veldig introvert. Jeg er ikke sjenert, og har ikke problemer å snakke med folk; jeg er rett og slett bare veldig introvert. På grunn av dette vet jeg ikke helt hvordan normen er for å møte opp på arbeidsplasser og søke om jobb. Jeg beklager hvis jeg kommer med noen veldig dumme spørsmål. Akkurat nå føles ingenting logisk, og jeg vet rett og slett ikke helt hvordan dette fungerer. Som nevnt i min forrige post har jeg vært arbeidsledig i rundt to år. Jeg driver et eget selskap, men det er ikke ekstremt mye penger å hente her. Det er heller ikke særlig mye å gjøre. Jeg sitter som regel hjemme og jobber litt på PC-en. Jeg har lenge kviet meg for å besøke bedrifter i egen person. Jeg foretrekker å sende inn en søknad, og vente på svar fra dem. Akkurat nå begynner jeg å bli inderlig lei av å bare surre rundt hjemme. Jeg VIL ut og gjøre noe. Jeg har funnet den perfekte bedriften for meg. Det er også innenfor det fagfeltet jeg jobber med i mitt firma, så jeg har litt ekspertise. Det er også noe jeg et veldig interessert i. Dette er altså drømmejobben. De har ikke utlyst noen stilling så vidt jeg vet, men jeg vil virkelig jobbe hos dem. Nå trenger jeg din hjelp. Hvordan gjør jeg dette? Er det bare til å møte opp hos dem, si at jeg vil snakke med daglig leder, for å så fortelle han at jeg tenger en jobb? Jeg må jo selvfølgelig ta med CV, men er det normalt å også ta med søknad? Bør jeg ta daglig leder i hånden og introdusere meg selv først? Hvordan virker dette? Hva om daglig leder ikke er tilstede? Skal jeg komme tilbake en annen gang, eller gi CV til den personen som jeg snakker med? En bekjent av meg (La oss kalle han Per) jobber i det firmaet. Grunnen til at jeg kjenner han er fordi mitt firma gjorde et oppdrag for han. Jeg er for trøtt til å forklare det skikkelig, men det vil i teorien si at jeg gjorde oppdraget for det firmaet jeg nå vil jobbe i (Det var egentlig tilfeldig at vi havnet sammen. Både mitt firma og det firmaet jeg vil jobbe i fikk kontrakten av en tredjepart, selv om jeg jobbet for Per. Det er altså bare Per som er klar over at jeg jobbet for han. Firmaet vet ikke dette. Jeg ser selv at det avsnittet ble ganske rotete. Jeg beklager det. Burde jeg i så fall kontakte Per først, før jeg kontakter daglig leder? Den eneste gangen jeg har møtt han var på dette oppdraget. Vi er venner på Face. Hvis jeg ikke kontakter han først så skal jeg i alle fall informere daglig leder om at jeg faktisk har jobbet for dem før. Er det noen andre ting jeg burde tenke på? Kan det være smart å si at jeg kan jobbe der gratis i begynnelsen? Akkurat nå er ikke penger det viktigste. Det viktigste er å komme ut av huset, og å faktisk gjøre noe. Jeg tror faktisk jeg hadde noen flere spørsmål, men jeg må ha glemt dem. Har dere noen flere tips og triks, og forslag? Jeg beklager for eventuelle skrivefeil. Jeg skriver på mobilen med autocorrect. Jeg takker og bukker for svar på forhånd. Lenke til kommentar
inside_450550 Skrevet 11. oktober 2015 Del Skrevet 11. oktober 2015 Leie seg ut via eget firma er ofte langt enklere enn og få en jobb som ansatt, kanskje det er enklere og komme inn slik? Lenke til kommentar
Dr. Tesla Skrevet 11. oktober 2015 Del Skrevet 11. oktober 2015 Litt spesiell situasjon det her. Kan du ikke først snakke med "Per" og høre om firmaet skal ha noen nye ansatte og/eller om han kan legge inn et godt ord for deg? Er iallfall et greit første steg å begynne med synes jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå