DataFMT Skrevet 10. oktober 2015 Del Skrevet 10. oktober 2015 Ikke helt opp ned Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 10. oktober 2015 Del Skrevet 10. oktober 2015 Det ble stilig! Må se to ganger for å være sikker på hva man egentlig ser. Timelapse har jeg aldri prøvd. Over hvor lang tid bruker man det? Lenke til kommentar
DataFMT Skrevet 10. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2015 (endret) Det ble stilig! Må se to ganger for å være sikker på hva man egentlig ser. Timelapse har jeg aldri prøvd. Over hvor lang tid bruker man det? Tusen takk. Jeg tok 1500 bilder. Trasket litt rundt vannet mens kameraet sto å godgjorde seg. På min treige maskin tok det 1,5 time å prosessere 1000 bilder i lightroom. Får se om dette blir bra. Ble ganske mørkt. Edit: Det var 0.8 sekunder lange eksponeringer med 1 sekund ventetid mellom hver eksponering. Endret 10. oktober 2015 av DataFMT Lenke til kommentar
Gjest Slettet+0987123 Skrevet 11. oktober 2015 Del Skrevet 11. oktober 2015 Flott og dramatisk lys og fargepalett ,og med de vakre høstfargene som lyser opp i bakgrunnen . Hvor mange bilder kan du ta i timelapsemodus ? Mine kameraer har maks 990 eksponeringer pr. timelapse. Intrvaller mellom 1 - 60 sek . Med maks antall bilder og 60 sek intervall tar timelapsen 16 t 29 min. Da er det viktig med en ekstern strømkilde , kamerabatteriet tar kvelden lenge før. Har også prøvd sternesporvideo , det fungerer nesten som en timelapse . Har en egen app til dette. Mvh Alec Lenke til kommentar
Gjest member-296438 Skrevet 11. oktober 2015 Del Skrevet 11. oktober 2015 :-) Kreativt og morsomt. Falt heldigvis ikke for fristelsen med og snu Mac´en på hodet.... Klart og med fine fargetoner. Kan ikke mye om timelapse, men høres ut som et stilig prosjekt. Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 11. oktober 2015 Del Skrevet 11. oktober 2015 Stilig dette Frode med speilingen her ! Timelaps har jeg for øvrig ikke forsøkt meg på enda. Kan bli spennende å se flere bilder. Vennlig hilsen Ragnar Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 11. oktober 2015 Del Skrevet 11. oktober 2015 Nei, det er nok mer ned opp - he he. Artig med bilder der man må sitte å se litt for å finne ut hva man egentlig sitter og ser på. Hva med en beskjæring så bare det blå blir igjen som ramme på V2? men da blir det kanskje litt for vanlig??? Roar Lenke til kommentar
DataFMT Skrevet 11. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2015 Tusen takk alle sammen for hyggelige kommentarer. Jeg svarer alle i plenum, men skriver litt til hver av dere hvis dere scroller ned til deres tag. Håper det er greit vi gjør det sånn Lenke til timelapse: Flott og dramatisk lys og fargepalett ,og med de vakre høstfargene som lyser opp i bakgrunnen .Hvor mange bilder kan du ta i timelapsemodus ?Mine kameraer har maks 990 eksponeringer pr. timelapse.Intrvaller mellom 1 - 60 sek .Med maks antall bilder og 60 sek intervall tar timelapsen16 t 29 min. Da er det viktig med en ekstern strømkilde , kamerabatteriet tar kvelden lenge før.Har også prøvd sternesporvideo , det fungerer nesten som en timelapse . Har en egen app til dette.MvhAlec Hei Alec. Det er maks 999 bilder på Olympusen. Minst 1 bilde per sekund, mens maks er jeg jaggu ikke sikker på. Ser ikke ut som det er noe grense. Lengste eksponeringstid er ett minutt tror jeg. Man kan også utsette start. Batteriet er ikke så veldig bra, men jeg klarer nok 3000 bilder hvis jeg har på 1 sekund intervall. Jeg har batterigrep som kan doble til sikkert rundt 6000. Panasonic er mye bedre på timelapse. Der er det 9999 bilder maks tror jeg, og det er mye mer forståelig tidsinstilling. Der bruker man klokka i stedet, så man slipper å rekne ut når timelapse skal være ferdig. Stjernespor høres spennende ut. Det skal jeg prøve en gang. Del gjerne film! :-) Kreativt og morsomt. Falt heldigvis ikke for fristelsen med og snu Mac´en på hodet....Klart og med fine fargetoner. Kan ikke mye om timelapse, men høres ut som et stilig prosjekt. Hehe, bra du ikke gjorde det. Er mye lettere å henge med hodet over skjermen, opp ned . Timelapse er kjempemorsomt, men man må ha tålmodighet. Jeg pleier å sette det opp, og gå meg en tur. Det fordrer jo at man setter det opp på en plass det ikke blir stjælt... Stilig dette Frode med speilingen her !Timelaps har jeg for øvrig ikke forsøkt meg på enda.Kan bli spennende å se flere bilder.Vennlig hilsen Ragnar Takk og takk Ragnar. Sjekk ut videoen lenger opp da vel. Håper du prøver. Det er veldig gøy. Nei, det er nok mer ned opp - he he.Artig med bilder der man må sitte å se litt for å finne ut hva man egentlig sitter og ser på.Hva med en beskjæring så bare det blå blir igjen som ramme på V2?men da blir det kanskje litt for vanlig???Roar Opp ned, ned opp Forrvirrende, men artig! Jeg kunne nok ha tenkt meg å klippet litt ovenfor, men da får jeg ikke til 4k video i 16:9-formatet. Det er ganske lett å lage timelapse hvis man har Adobe Lightroom. Man trenger ellers VirtualDub (gratis) og en codec som for eksempel H.264 (eller avarter). Skal man laste opp til youtube, må man passe på å lagre filen lossless, ellers blir kvaliteten helt forferdelig fordi det blir komprimering på komprimering. -Frode Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg