Gå til innhold

Eldre PC og OS

Anbefalte innlegg

Har en Pentium 200 MHz Mmx, med 32 MB Ram og 1,6 GB harddisk stående. Tenkte jeg skulle innstallere OS'et på nytt, men hva bør jeg velge? Har Win98 (vanlig) nå, men er det bedre å kjøre win95 eller kan det lønne seg å oppgradere til win98SE? Evt, andre alternativer som er gunstige for denne typen PC'er?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

OpenOffice støtter MS-office dokumentene/regnearke etc, men det er selvfølgelig ikke så bra på den støtten da det overhodet ikke er noen standard.. Men det virker og det er vel det viktigste. Dessuten synes jeg OpenOffice.org er mye bedre enn MS Office. Gå for linux du ;)

Lenke til kommentar

Med kun 32MB ram i boksen så ville jeg fortsatt å kjøre win98. Evt 98SE.

Uansett så ville jeg fått tak i ekstra minnebrikker å satt i og fått økt til minimum 64MB. (Kjører Mandrake 9.1/KDE på en 266 m/160MB ram det river ikke skinnet av pølsa akkurat. Får vel prøve en lettere VM enn KDE...)

Dessuten så vil det bli knotete å ikke bruke excel dersom undervisningen er lagt opp til det...

OK, jeg må bruke Excel, fordi det er det vi bruker i skolesammenheng, og som lærebøkene mine tar utgangspunkt i.
Lenke til kommentar
Makan.. Linux-folk i Windows-delen av forumet. Husj, ut med dere.

*Spraye Microsoft Vermin-repellant 2003 SP1 rundtomkring*

Vi må inn i The Matrix i ny og ne for å redde ut de sjelene som er rede, vet du.

Med kun 32MB ram i boksen så ville jeg fortsatt å kjøre win98. Evt 98SE.

Uansett så ville jeg fått tak i ekstra minnebrikker å satt i og fått økt til minimum 64MB. (Kjører Mandrake 9.1/KDE på en 266 m/160MB ram det river ikke skinnet av pølsa akkurat. Får vel prøve en lettere VM enn KDE...)

Hvem sa noe om Mandrake/KDE? Hva med Gentoo/Fluxbox eller Debian/Fluxbox?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...