CB87-Bergen Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 Hei, Jeg skal kjøpe meg vannkjøling, men er ikke sikker på hva jeg skal kjøpe. Jeg skal bare ha på CPU, men kommer sikkert til å montere på NB og GPU senere. Jeg har satt opp et midlertidig oppsett, er det noen som har innvendinger? Til CPU: Danger Den Maze 4 PIV 478 465.00kr Radiator: HW-Labs Black Ice Extreme 2 (2x 120mm vifter) 795.00kr eller... HW-Labs Black Ice Extreme Chrome (1x 120mm vifter) 895.00kr Vanntank: NC Bay reservoir 355.00kr eller... AC vanntank, "aquatube", Blå 455.00kr Pumpe: AC "aquastream" vannsirkulasjonspumpe 795.00kr eller... Eheim 1048 vannsirkulasjonspumpe 455.00kr Og så er det slanger. Jeg har ingen erfaring med slanger, er det noen som har en slangetype å anbefale? Og hva med oppsettet, hva bør jeg velge? Jeg vil gjerne ha lommeboken med på avgjørelsen, så trenger ikke å betale 1000kr mer for 1 grad kjøligere CPU. Takk på fohånd PS! Alt er hentet fra Microplex og Netconnection. Lenke til kommentar
superman Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 CPU: bra valg Radiator: Her ville jeg valg en med plass til 2 120mm vifter (ved siden av hverandre). Men om du ikke har plass... Er ikke helt sikker på chrome-versjonen, svart farge skal i alle fall være det beste. Vanntank: AC vanntanken er i alle fall mest praktisk med hensyn til påfylling (i de fleste tilfeller). Pumpe: Alt jeg kan si er at Eheim 1048 fungerer veldig bra (har den selv). Eneste er at den har en svak brumming, men ved litt "småfiks" så hører du den nesten ikke. Slanger: Har prøvd Tygon slangene og "billig"-slangene fra microplex. Tygon er faktisk litt for myke om de henger nedover i bue (blit klemt sammen). De andre slangene kan være litt for harde, og brekker lett... Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 Tygon slangane på netconnection skal visst vere tjukkare og meir "stabile" enn dei på microplex. Men så kosta dei 3kr meir pr 10cm da... (I think) Lenke til kommentar
CB87-Bergen Skrevet 13. november 2003 Forfatter Del Skrevet 13. november 2003 Ja, men er ikke disse litt vanskelig å bøye? Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 Nei. Det trur eg ikkje, er jo tygon Har ikkje sånne slanga sjøl, men har hørt det. Lenke til kommentar
Ultra_Fisk Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 Fikk tygon slanger fra netconnection i går. Disse er myke og fantastisk gode i bruk. Altså en perfekt slange, ikke for myk eller for stiv... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå