Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Muligens feire julen alene i år

Anbefalte innlegg

Tenker litt fremover, og lurer på hva jeg skal finne på i jula.
Jeg har familie som jeg har feiret med i alle år. Enkelte av mine familiemedlemmer kommer jeg ganske dårlig overens med, og for å bevare familie- og julefreden der hjemme vurderer jeg nå å droppe familiejul.

I fjor forhørte jeg meg hos frivilligsentralen om hva slags opplegg de kjørte i julen, da jeg har jobbet endel hos de og ønsker å hjelpe. De holdt stengt i julen, og regner med de holder stengt i år også.

Venner har jeg ikke så mange av, og har ikke veldig lyst til å trenge meg på. Da vil jeg heller hoppe på noe veldedighetsgreier hvor jeg kan gjøre litt nytte for meg.

Er det flere som kommer til å feire julen alene i år? Tips til hva jeg kan gjøre tas imot med stor takk.

Er det ikke forresten litt merkelig at frivilligsentralen holder stengt i høytidene? Er det ikke da folk trenger de som mest?

Noen som vet hva Frelsesarmeen driver med på julaften?

Holder forresten til på Østlandet

Endret av dafuuq
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-245639

Har ikke feiret jul på mange mange år. Det er en befrielse å kunne slappe av på julaften og ikke bruke kvelden på å høre på skryt, krangling, misunnelse og trepissing (gjennom gaver) av en annen verden.

Grandiosa og Netflix og julen er reddet!

Endret av Bruker-245639
Lenke til kommentar

Har ikke feiret jul på mange mange år. Det er en befrielse å kunne slappe av på julaften og ikke bruke kvelden på å høre på skryt, krangling, misunnelse og trepissing (gjennom gaver) av en annen verden.

Så bra:) Jeg på min side er veldig glad i jul. Hva er årsaken til at du er alene? Har du familie?

Endret av dafuuq
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Så bra:) Jeg på min side er veldig glad i jul. Hva er årsaken til at du er alene? Har du familie?

Jeg takker nei til det motbydelige gavepresset og den ekstreme higenen etter at alt skal være perfekt. har mer en nok familie, men jeg mener at jeg fortjener bedre enn å tilbringe julen med mennesker som totalt har mistet fokus på det medmenneskelige og som kjører den kommersielle julen ut til fingerspissene. Kan gjerne feire jul med mine barn, men ikke med resten av familien. Derfor lar jeg være å feire jul.

Lenke til kommentar

Jeg takker nei til det motbydelige gavepresset og den ekstreme higenen etter at alt skal være perfekt. har mer en nok familie, men jeg mener at jeg fortjener bedre enn å tilbringe julen med mennesker som totalt har mistet fokus på det medmenneskelige og som kjører den kommersielle julen ut til fingerspissene. Kan gjerne feire jul med mine barn, men ikke med resten av familien. Derfor lar jeg være å feire jul.

Det står det respekt av.

Lenke til kommentar

Jeg bor i Larvik området. Det er mulig å finne meg på 41228214 om noen vil gjøre noe rundt juletider ^^

Ikke litt risky business å legge ut tlfnr her? :/

Blir du alene i julen? Eller ønsker du bare å hjelpe?

Nja, om man virkelig har lyst til å ringe nummeret til en politimann og svindle meg, så versegod. Du blir bare jaget ned og det kommer til å bli utøvet vold ved lovens lange arm. Sånn det var nok sosial kontroll for i dag. 

Men jeg vet ikke jeg blir alene eller ikke i jula. Men jeg er altid villig å feire litt med andre rundt juletider iallefall :)

Lenke til kommentar

Jeg feirer jul alene hvert år og synes ikke det er noe vanskelig overhodet. Men så er det for meg også et bevisst valg, det vil si, jeg har jo familie, venner og muligheter.

Det er også andre muligheter til stede i tillegg til frivillighet osv. så har det de siste årene vært nettsider og slikt hvor folk tilbyr seg å ta imot ekstra gjester de ikke kjenner.

Lenke til kommentar

Du har familie du kan være hos, og så klager du på at du ikke vet hva du skal gjøre i jula? Please a..... Tenk på de som FAKTISK er alene i jula før du begynner å sutre

Anonymous poster hash: 6f7df...374

Sto du opp på feil ben i dag?

Det er jo helt i orden at enkelte ikke er noe glad i å feire jul. Jeg ser ikke hvordan noen som ufrivillig er alene har vondt av at trådstarter står over.

Lenke til kommentar

Du har familie du kan være hos, og så klager du på at du ikke vet hva du skal gjøre i jula? Please a..... Tenk på de som FAKTISK er alene i jula før du begynner å sutre

Anonymous poster hash: 6f7df...374

Formulerte meg kanskje litt rotete i HI.

Jeg er veldig takknemlig for at jeg har familie:) Men jeg har lyst til å gjøre noe annet denne julen enn å åpne opp masse julegaver jeg strengt tatt ikke behøver og utover det egentlig ikke gjøre en dritt annet enn å spise masse julemat og sløve.

Ser ut som det blir frelsesarmeen:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...