Vulpes Vulpes Skrevet 10. oktober 2015 Del Skrevet 10. oktober 2015 Fikk en langvarig sykdom godkjent som yrkessykdom/yrkesskade. Kan jeg få menerstatning for dette? Det er en uvanlig sykdom som ikke er listet blant yrkessykdommene. Skal man få menerstatning for enhver betydelig langvarig / kronisk sykdom godkjent som yrkessykdom? Lenke til kommentar
Star Fox Skrevet 10. oktober 2015 Del Skrevet 10. oktober 2015 Hvor langvarig er (var?) sykdommen? Hvor betydelig var den (uføreprosent)? Lenke til kommentar
Vulpes Vulpes Skrevet 10. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2015 Den er kronisk og krever medisiner daglig, men det gjør meg ikke ufør. Nå er vel menerstatning ikke en erstatning for tapt inntekt pga uførhet, men heller erstatning for tapt livsutfoldelse (altså ikke-økonomisk tap). Min sykdom er som sagt ikke på lista over yrkessykdommer, så jeg vet ikke hva jeg har rett på. Lenke til kommentar
Vulpes Vulpes Skrevet 10. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2015 Jeg har tidligere spurt om omtrentlig det samme som i denne tråden (og glemte at jeg gjorde det), og svaret jeg fikk der er vel det beste jeg kan få herfra. Hvis en moderator ser dette så vil jeg anbefale at tråden slettes. Takk for interessen av å hjelpe, Star Fox. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg