Gå til innhold

TV kjøpt på tilbud - Reklamasjon


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Kjøpte en Philips 9109 modell på tilbud hos Komplett for en måned siden. Var en som de hadde fått tilbake på angrefrist.

 

Denne TVen koster egentlig mellom 18 til 24 tusen, jeg fikk den for 11 999,-.

 

Men fra dag en så har det vært problemer med den. Treg TV hvor menyer og volumnivå innimellom ville fryse. Ambilighten har ofte diskotek bak TVen, blinker og hakker, lyset skrur seg og viser feil farger.

 

Philips sendte en tekniker hit som ikke fant ut hva som var problemet. Men han byttet Ambilight og hovedkort på TVen i håp om at det hjalp. Men problemet gikk ikke bort. I tillegg har det nå dukket opp en tynn blå/grønn stripe midt på skjermen som går fra topp til bunn.

 

Snakket med Philips igår og de skulle sjekke videre opp i det fordi det kunne være at de ikke kom til å klare å fikse problemet. Da snakket de om at det kunne ende opp med reklamasjon hos forhandler/Komplett.

 

Det jeg lurer på da. Siden jeg kjøpte denne TVen på tilbud som demovare/tilbakelevert TV. Har jeg da rett på å få samme TV tilbake, eller kun pengene tilbake?

 

Takker for eventuell hjelp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du mister ingen rettigheter ved kjøp av b-vare hos Komplett eller andre aktører. Du må dog levere Tven inn for samme feil tre ganger før du kan heve kjøpet. 

 

 

Jeg har selv kjøpt en skjerm fra Komplett som var levert tilbake av annen kunde. Skjermen hadde noen synlige riper på kanten rundt(som Komplett ikke opplyste om, selv om de skriver skjermen ikke er mint). Jeg fikk gavekort på 500,- eller tilbud om å heve kjøpet, dette var etter en drøy måned i mitt eierskap. Jeg valgte gavekort. Jeg antar de valgte å gi meg muligheten til å returnere skjermen da de ikke kunne tilby ny til samme pris. 

Endret av Woods
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har selv kjøpt skjermkort der på svartefredag. 

Da disse døde så var jo tilsvarende skjermkort 3k dyrere, da var de raske med å gi tilbake pengene. 

Etter litt klaging gikk de med på å sende meg nye kort, da i den prisklassen kortene var verdt på salget, dvs dårligere. 

 

Jeg kjøpte for 3k, da får jeg nye 3k-kort, selv om de kostet 6 k

 

Snodig. 

Lenke til kommentar

Har selv kjøpt skjermkort der på svartefredag. 

Da disse døde så var jo tilsvarende skjermkort 3k dyrere, da var de raske med å gi tilbake pengene. 

Etter litt klaging gikk de med på å sende meg nye kort, da i den prisklassen kortene var verdt på salget, dvs dårligere. 

 

Jeg kjøpte for 3k, da får jeg nye 3k-kort, selv om de kostet 6 k

 

Snodig. 

Dette er feil praksis av Komplett, du hadde rett på tilsvarende vare, ikke tilsvarende verdi. (Så vidt jeg forstår fungerer dette også andre veien; om du hadde kjøpt et svindyrt kort så kunne de gitt deg et billigere ett med samme funksjoner)

Lenke til kommentar

Har selv kjøpt skjermkort der på svartefredag. 

Da disse døde så var jo tilsvarende skjermkort 3k dyrere, da var de raske med å gi tilbake pengene. 

Etter litt klaging gikk de med på å sende meg nye kort, da i den prisklassen kortene var verdt på salget, dvs dårligere. 

 

Jeg kjøpte for 3k, da får jeg nye 3k-kort, selv om de kostet 6 k

 

Snodig.

Dette skulle du tatt til FTU, for det har de åpenbart ikke adgang til.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...