tkterje Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 Hei! Har en Dell inspiron 3800 (laptop). Denne har ikke integrert nettverkskort så jeg bruker et 3Com pcmcia kort. Problemet er at jeg ikke kommer på internett med maskinen, selv om den fungerer fint i nettverket lokalt. Den får tildelt IP-adresse korrekt fra DHCP server. Har en VPN tunnel ut av "huset", hvis jeg pinger maskiner som står på utsiden av firewallen(gjennom VPN)så får jeg svar, men hvis jeg pinger f.eks en webside får jeg ikke svar. Har prøvd med andre nettverkskort (pcmcia), har formatert maskinen både med FAT32 og NTFS. Har flashet bios....... OS er Windows 2000! Hvis jeg bruker mobilen som modem kommer jeg på nett! Er det noen som kan hjelpe meg???? Lenke til kommentar
bitcowboy Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 Kan jeg få lov å spørre om du bruker vpn-router eller programvare? Hvem har installert og konfigurert vpn-klienten? Er dette en vpn-forbindelse til jobben? Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 Hjeeeelp, elendige topic! Lenke til kommentar
Maxopp Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 Skjekk at du får tildelt DNS server eller legg dem inn i nettverks innstillinger. Lenke til kommentar
tkterje Skrevet 13. november 2003 Forfatter Del Skrevet 13. november 2003 Det er en vpn router (firewall). Det er en VPN tunnel mellom 2 "kontorer" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå