skipskip Skrevet 10. oktober 2015 Del Skrevet 10. oktober 2015 Hallais, Nå syns jeg det er på tide å skaffe meg ny PC! Har sittet på et godt gammelt AMD-oppsett fra 2010(!) med skjermkort fra 2011, som har fungert bra. Men med nyere spill som GTA V har jeg vel ikke hatt den aller beste opplevelsen, så nå er det på tide med noe nytt... Har sittet og sett en stund på nye deler til dataen, men er fremdeles litt usikker på de beste valgene. Det jeg har nå er følgende: CPU: AMD Phenom II X4 965 Hovedkort: Gigabyte GA-870-UD3 RAM: 8 GB DDRr3 Skjermkort: MSI GTX 560TI 1GB Kabinett, CPU, PSU osv. skal jeg beholde, så trenger kun CPU, hovedkort, minne og skjermkort. Er da rimelig sikker på at jeg bør gå for Skylake. Eneste kravet jeg har er at hovedkortet skal ha optisk lydutgang. Etter mye lesing og research har jeg kommet fram til følgende handleliste: Hovedkort: MSI Z170A Gaming M3 CPU: I5 6600K (Så muligheten til å overklokke er tilstede) RAM: Corsair Vengeance LPX DDR4 8GB (tenker 8GB nå.. eventuell oppgradering senere) Skjermkort: MSI Geforce 970 Gaming 4GB (Vil holde meg til Nvidia) Link til liste på Komplett Budsjett er nok rundt 8-9000,-.. hadde ikke tenkt å bruke noe særlig mer. Her er jeg åpen for forslag og hjelp... hva syns dere? Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 10. oktober 2015 Del Skrevet 10. oktober 2015 Kan du ikke bruke rambrikkene videre? Også gå for: Oppgraderingspakke med Core™ i5-prosessor Intel i5-4690K + GA-Z97X Art.nr: 208303 Med mindre du skal selge maskinen du har nå eller gi den bort? Lenke til kommentar
skipskip Skrevet 10. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2015 Burde det ikke lønne seg å gå for Skylake? Prisforskjellen er rimelig liten, og jeg ser vel på det som mer fremtidsikkert... Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 10. oktober 2015 Del Skrevet 10. oktober 2015 Ser greit ut. Husk at Skylake selges uten kjøler. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå