plymouth Skrevet 10. oktober 2015 Del Skrevet 10. oktober 2015 Heisann, har en 05 mod. Audi avant, og den siste uken har den plutselig død ut under kjøring, men har startet igjen, heldigvis, hadde ingen problemer igår når jeg startet etter 5 dager uten å bruke den, men i fag når jeg skulle starte var det helt tomt for strøm, sjekket batteriet og det var svart i se-glasset på toppen, kjøpte nytt batteri på Biltema og koblet til, men fremdeles helt mørkt, bilen får rett og slett ikke strøm til noe.... noen som har peiling hva dette kan være?? har sjekket sikringer, men kan ikke se at noen er svidd av. Hva i all verden kan dette være??? Lenke til kommentar
ZerothLaw Skrevet 10. oktober 2015 Del Skrevet 10. oktober 2015 Mulig batteriet ikke kom ferdig oppladet? Hvis du har et voltmeter så er det fort gjort å sjekke. Ville sjekket et par ting ellers: At jordingskabel og terminering er ok At dynamoen fungerer, og at reimen som driver denne er ok (siden du gikk tom for strøm i utgangspunktet) Lenke til kommentar
Indian Skrevet 10. oktober 2015 Del Skrevet 10. oktober 2015 (endret) Ser om du har et rele som er merket 109. Dette releet gir strøm til ECU i bilen og alle sensorer. Det er mulig at Audi bruker andre koder men på min VW, det står VW/Audi på releet. Endret 11. oktober 2015 av Indian Lenke til kommentar
Indian Skrevet 10. oktober 2015 Del Skrevet 10. oktober 2015 Bilen høres helt greit ut for meg. Har du turbo i bilen? Lenke til kommentar
plymouth Skrevet 10. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2015 Mulig batteriet ikke kom ferdig oppladet? Hvis du har et voltmeter så er det fort gjort å sjekke. Ville sjekket et par ting ellers: At jordingskabel og terminering er ok At dynamoen fungerer, og at reimen som driver denne er ok (siden du gikk tom for strøm i utgangspunktet) Batteriet kom ferdig oppladet, var iallefall grønn i det runde glasset på batteriet, jordingskabel er sjekket, men kan ikke se at det er noe der som ikke er tilkoblet. Når bilen stoppet første gang stod den på tomgang, og plutselig døde den ut. men startet uten problemer igjen. Lenke til kommentar
plymouth Skrevet 10. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2015 Bilen høres helt greit ut for meg. Har du turbo i bilen? ja er 1,9 TDI, hvor er dette releet? Lenke til kommentar
Indian Skrevet 10. oktober 2015 Del Skrevet 10. oktober 2015 (endret) Bilen høres helt greit ut for meg. Har du turbo i bilen? ja er 1,9 TDI, hvor er dette releet? Du må finne en boks under panseret eller ett brett med releer og sikringer. Det hender at de fordeler releer og sikringer over flere plasser. VW Touran har 3 plasser. Sjekk instruksjonsboka eller spør Møller hvor releet til ECU sitter. Dette releet er så viktig at jeg har alltid en reserve in bilen. Vanlig symptom er alt er død og ingenting av det elektriske virker. Sjekk også om du har ett hovedsikring som vanligvis er en smeltesikring og festet med to skruer. Denne boksen vil stå i nærheten av batteriet. En av dem er til glødepluggene. Endret 10. oktober 2015 av Indian Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 10. oktober 2015 Del Skrevet 10. oktober 2015 Bare en tanke: Er dette en av de Audiene som har elektronikk i batteriet, som gjør at du må ha originalt batteri for å få noe liv i det hele tatt? Jeg følger ikke mye med i Audi-verden, men har lest om noen som skulle bytte batteri i sin Audi og som ikke fikk liv i det hele tatt, hvor det viste seg at batteriet var "kodet" til bilen.... Lenke til kommentar
Indian Skrevet 10. oktober 2015 Del Skrevet 10. oktober 2015 Bare en tanke: Er dette en av de Audiene som har elektronikk i batteriet, som gjør at du må ha originalt batteri for å få noe liv i det hele tatt? Jeg følger ikke mye med i Audi-verden, men har lest om noen som skulle bytte batteri i sin Audi og som ikke fikk liv i det hele tatt, hvor det viste seg at batteriet var "kodet" til bilen.... Disse batteriene kom mye senere. Jeg vet a Q7 har spesialbatteri men tviler på at en Avant fra 2005 har det. Lenke til kommentar
plymouth Skrevet 11. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2015 Kan ikke finne dette releet, står ingenting i instruksjonsboka hvor dette befinner seg, er dette verkstedmat?? Lenke til kommentar
Indian Skrevet 11. oktober 2015 Del Skrevet 11. oktober 2015 (endret) Det koster ingenting å spørre dem. Spør på delelageret og de vil peke plassen til deg. Du må finne en plastkasse under pansert med et lokk som er festet med skruer eller clips. Du kan og så se under batteriet som på en T5 transporter. Jeg skal innom Møller i morgen og kan spør dem for deg. Er det bensin eller dieselbil? Endret 12. oktober 2015 av Indian Lenke til kommentar
Indian Skrevet 11. oktober 2015 Del Skrevet 11. oktober 2015 (endret) Kan ikke finne dette releet, står ingenting i instruksjonsboka hvor dette befinner seg, er dette verkstedmat?? Det koster ingenting å spørre dem. Spør på delelageret og de vil peke plassen til deg. Du må finne en plastkasse under pansert med et lokk som er festet med skruer eller clips. Du kan og så se under batteriet som på en T5 transporter. Jeg skal innom Møller i morgen og kan spør dem for deg. Er det bensin eller dieselbil? Samme plassering brukes på en Passat og jeg tror du har samme plassering. 109 er på plass 12. Ta en tur på skroten og plukk ut 103(gløderele), 109 og 213 som. 213 er en load reduction rele og bilen kan stoppe hvis det er defekt. Jeg pleier å ha slike releer i bilen som reserve. Endret 11. oktober 2015 av Indian Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå