Gå til innhold

Går i surr på filter løsning - Sony 16-35..noen forslag?

Anbefalte innlegg

Jeg har en 16-35 mm Sony, 72mm på filter diamenter(?)

Foreløpig har jeg sett på

Landscape Filter Kit Colby Brown Signature Edition

Lee sine system 

Cockin

også fortsetter vel listen

Men hva skal jeg velge? Bildene jeg tar er typ: http://christiansennesvik.wix.com/cs-photo#!scapes/c1hd9

Slik at jeg vil gjerne starte litt lett og bygge på egentlig. Noen tanker?

Endret av Christian86
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen tanker?

Siden det er filtergjenger på objektivet har du valget melom runde filter og firkantede "filtersystem" med holder. Vil du ha gradert ND virker en filterholder som det opplagte valget (slik Trondster foreslår), men skal du bare ha et polarisasjonfilter og kanskje et vanlig ND-filter kan du godt kjøpe vanlige runde filtere. Personlig liker jeg runde filter som kan kombineres med solblenderen og kan sitte på mens kamerat ligger i en vanlig ryggsekk, men en filterholder er mye raskere og enklere i bruk hvis du skal bytte filter ofte og går med kameraet fremme.

Endret av se#
Lenke til kommentar

Noen tanker?

Siden det er filtergjenger på objektivet har du valget melom runde filter og firkantede "filtersystem" med holder. Vil du ha gradert ND virker en filterholder som det opplagte valget (slik Trondster foreslår), men skal du bare ha et polarisasjonfilter og kanskje et vanlig ND-filter kan du godt kjøpe vanlige runde filtere. Personlig liker jeg runde filter som kan kombineres med solblenderen og kan sitte på mens kamerat ligger i en vanlig ryggsekk, men en filterholder er mye raskere og enklere i bruk hvis du skal bytte filter ofte og går med kameraet fremme.

Jeg gikk for Lee sin starter kit, også skal jeg teste - tenker at jeg deretter kan kjøpe noen ekstra på sikt ettersom jeg ser hva jeg greier å bruke og trenger. Var jo avsindig dyrt med 1200 kr for et glass alene liksom..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...