8949 Skrevet 10. oktober 2015 Del Skrevet 10. oktober 2015 Har en casio fx-82ES Har rota med innstillinger og får ikke skiftet tilbake. Prøvd å slette alt på kalkulatoren, men den er fortsatt vrang. Når jeg f.eks trykker 23/20, blir svaret 23(brøkstrek)20 Skulle gjerne også vite hvordan jeg endrer den til grader. Tror jeg har funnet det ut (Shift, mode, 3(deg)). Men jeg får ikke riktig svar når jeg prøver å regne. Tror dette er pga det første problemet jeg nevnte. Takker for hjelp Prøver å jobbe med skole, men vanskelig med en så vrang kalkulator... Lenke til kommentar
olealX Skrevet 10. oktober 2015 Del Skrevet 10. oktober 2015 (endret) Du kan sette standard resultat som desimaltall ved: SHIFT - SETUP - 1(MthIO) - 2(Line0). Du kan for øvrig bytte mellom desimaltall og brøk ved å bruke knappen (S<->D) når du har et resultat. For grader burde det være riktig som du har gjort. Prøv å ta sin(90), og se at du får 1 som svar. Endret 10. oktober 2015 av olealX 1 Lenke til kommentar
Lear Skrevet 26. november 2019 Del Skrevet 26. november 2019 Hei! Jeg har samme kalkulator og kan bytte fram og tilbake mellom enkelte resultater f.eks. 23/20. Men hvis jeg skriver inn f.eks. ln(3) får jeg det kun som desimaltall og skulle gjerne hatt brøk isteden. Vet noen om dette ikke går på denne kalkulatoren? Eller er det noen spesiell innstilling jeg må skru på? (Den vanlige shift mellom brøk og desimaltall fungerer altså ikke her...) Lenke til kommentar
-trygve Skrevet 26. november 2019 Del Skrevet 26. november 2019 (endret) ln(3) er et irrasjonalt tall, så der må du nok klare deg med desimaltallformen. Redigert: Det du derimot kunne ønske deg var at kalkulatoren skrev f.eks. ln(3)/3 i stedet for 0.366... Det tror jeg dessverre ikke går. Endret 26. november 2019 av -trygve Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå