Jappesen Skrevet 10. oktober 2015 Del Skrevet 10. oktober 2015 Hadde 2 stk. Hgst IDK Deskstar NAS 3TB SATA-600 7200opm 3.5" montert i et Raidsonic ICY BOX IB-RD4320StU3 kabinett. Plutselig begynte jeg å få BSOD når jeg slo på strømforsyningen, både ved boot og hvis Windows var oppe og kjørte. Diskene var satt opp som to single. Koblet en og en til Sharkoon Drivelink Combo og klarte å redde dataene mine. Det jeg derimot ikke vet hvordan jeg skal løse at når skal formattere dem etc., så får jeg beskjed om at disken er write protected. Noen som kan si meg hvordan jeg kan løse dette? Windows 7 SP1 Home Premium 64-bit. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 10. oktober 2015 Del Skrevet 10. oktober 2015 Du kan prøve diskpart clean. http://knowledge.seagate.com/articles/en_US/FAQ/005929en?language=en_US Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 10. oktober 2015 Del Skrevet 10. oktober 2015 Vel mulig du har GPT partisjoner som Windows ikke klarer å lese uten 3. parts program? (NAS/diskprogrammer) Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 11. oktober 2015 Del Skrevet 11. oktober 2015 Prøv dette . Måtte gjøre samme for en arbeidskollega forleden. YouTube guide Http://www.youtube.com/watch?v=wgpNJX-yEek Det er også en register policy som kan gi dette på removable drives Lenke til kommentar
Jappesen Skrevet 11. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2015 Du kan prøve diskpart clean. http://knowledge.seagate.com/articles/en_US/FAQ/005929en?language=en_US Takk, jeg skal se nærmere på det. Lenke til kommentar
Jappesen Skrevet 11. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2015 Vel mulig du har GPT partisjoner som Windows ikke klarer å lese uten 3. parts program? (NAS/diskprogrammer) Nope, GPT er intet problem Lenke til kommentar
Jappesen Skrevet 11. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2015 Prøv dette .image.png Måtte gjøre samme for en arbeidskollega forleden. YouTube guide Http://www.youtube.com/watch?v=wgpNJX-yEek Det er også en register policy som kan gi dette på removable drives image.png Takker for link til en instruktiv video Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå