Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sjekkehistorier

caver911

Anbefalte innlegg

Fortell om ulike sjekkesituasjoner du har sett, opplevd eller gjort? Gjerne med en humoristisk tvist på bekostning av ditt eget kjønn eller det motsatte.

På byen, på skolen, i butikken, på tur, hvor som helst :)

La oss få en artig tråd å lese.....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er ikke noe flink til å skrive morsomt, men dette er i hvert fall tre historier:

1. For en stund tilbake gikk jeg på en språkskole ca. 20 minutter fra huset jeg bodde i. Veien til skolen var langs en motorvei. En gang jeg gikk nedover langs veien kjører en motorsyklist forbi meg og nærmest brekker nakken når han "diskre" snur seg etter meg (Kunne han ikke bare brukt speilet som alle andre normale creepere?). Han presterer så å ta verdens farligste u-sving, kjører tilbake, opp på fortauet og kjører etter meg i 5 minutter. Han stopper meg ikke, men han kjører 10 cm bak meg i stillhet. Så nære at jeg ble redd for å bli påkjørt.

Etterhvert manner han seg opp til å kjøre ved siden av meg. Han startet veldig optimistisk og selvsikker da han forsøkte å overtale meg til å bli med på date. Selvfølgelig avviser jeg han, noe som så ut til å knuse livsdrømmen hans. Tenkte det var greit å bare komme seg unna, men enklere sagt enn gjort. Jeg løper over veien med en motorsyklist i hælene (det så dumt ut). Han kjørte etter meg inn i en park (!) og gasset på hver gang jeg begynte å gå raskere. Til slutt klarte jeg å finne et par politimenn som kom til unnsetning.

Dessverre hadde nok jeg og han samme tidsplan, for jeg møtte han hver eneste dag. Men disse gangene i bil. Han kjørte ved siden av meg mens han bønnfalte meg til å bli med på date. Sånn helt desperat bønnfalling, hele veien til skolen. Endte meg at jeg måtte ta taxi til skolen ut året.

2. Jeg var på bursdag hos en venninne av ei jente i klassen jeg akkurat hadde møtt. Blant gjestene var det en stor jævel av en muskelbunt, som jeg aldri hadde sett før. Etter hvert kommer han bort til meg. Vi hilser og overraskende nok kan han navnet mitt. Jeg spurte hvordan han viste det, og han svarer: "Fordi det var du jeg så i parken i fjor sommer. Jeg var der og spilte fotball og du satt å leste en bok. Du hadde på deg en blå kjole, den var lang, husker du? Du var så vakker."

Egentlig ganske søtt at han husket noe sånt. Spesielt fordi jeg ikke husket det, og fordi vi aldri har møttes før. Men fortsatt forklarte det ikke hvordan han viste navnet mitt. "Du skjønner, jeg vet hvor du bor. Du bor i xxxx, i x etasje." Det kom frem ganske fort at han hadde fulgt med på hva jeg hadde drevet med siden vårt "møte i parken". Etter at jeg sa jeg ikke var interessert forsøkte han å imponere meg med hvor sterk han var, og at jeg trengte noen å passe på meg. Og flere ganger i løpet av kvelden fikk jeg høre at hvis noen plaget meg, skulle jeg si i fra til han. Så skulle han fikse det. Fordi jeg var så pen, og menn hadde skumle hensikter. Skjønner ikke helt hvordan han kunne ha funnet så mye info o meg. Har skjult nummer, ikke facebook/insta osv. og vi har ingen felles venner. Han var egentlig ganske kjekk, men litt for intens for meg.

3. Ble sjekket opp på et utested av en albaner. Egentlig var jeg ikke interessert, men han sa vi kunne lage an avtale. Hvis han klarte å huske nummeret mitt baklengs etter to timer skulle han få sende meg meld. dagen etterpå. Han fikk ikke lov til å  skrive ned eller fortelle noen andre nummeret. Jeg skulle fortelle nummeret kjapt bare til han, èn gang. Sa ja fordi han var full, og det var ikke sjans i havet at han husket det. Sa det dritfort og passet på at han ikke fikk sagt det videre eller pugget på det. Holdt samtalen gående til jeg tenkte at han hadde glemt det. 2 timer etterpå finner han meg og sier nummeret baklengs. Ble faktisk litt imponert, men om det egentlig var imponerende er en annen sak. Kanskje bare fordi jeg er så dårlig med tall selv og sliter noen ganger med mitt eget nummer forlengs. Uansett, dagen etter sendte han melding hvert 5. minutt. Forsøkte å overbevise meg om hvor rik han var og hvor bra vi ville fått det sammen. Plutselig kommer romkameraten min inn og sier at noen har sittet utenfor vinduet vårt i nesten to timer.  Ser ut og der sitter han jammen meg. Det verste var at jeg da sendte han melding og spurte hva han drev med. Han svarte at han slappet av hjemme. Husker ikke helt hvordan jeg ble kvitt han.

Det verste er at jeg har så mange flere rare sjekkehistorier! Tror jeg tiltrekker meg stalkere av forskjellig grad :lol:

Endret av Hannah00
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Kom på en til.

Hadde akkurat flyttet til et nytt kollektiv, og hadde ikke fått muligheten til å hilse på de andre enda. Gikk på butikken dagen jeg flyttet inn, og når jeg kom tilbake står det en mann utenfor døren vår. Han spør om jeg er en av de nye i kollektivet og sier at han bodde der før men bare skal innom for å hente noe post. Slipper han derfor inn. Han sjekker posten, setter seg ned og blir sittende. I sånn 2 timer. Vi snakker om løst og fast og jeg skjønner egentlig ikke helt hvorfor han ikke bare drar. Tilslutt kommer noen andre hjem og han stikker. Dagen etterpå kommer jeg hjem fra skolen, og der sitter han på trappen. Og dette gjentok seg minst 4 ganger i uken! Han lot de andre gå forbi men meg skulle han snakke med. Han begynte å ta med gaver fordi han ønsket at jeg skulle konvertere til islam. Vi kunne nemlig ikke være sammen før jeg gjorde det. Jeg hadde allerede avvist han flere ganger, men virket ikke som det hjalp.

Etterhvert ble det latterlig hvor mye han tok med til meg. En gang kopierte han koranen og ga meg 400 ark som jeg kunne lese. Han trodde nok at å møte opp foran døren min og tvinge meg til å snakke med han var en sikker vinner på å få kjæreste. Hva forventet han at skulle skje? At jeg til slutt skulle gi opp og deretter bare bli sammen med han.. Bestemte meg derfor for å flytte så raskt som mulig. Orket ikke å ha han stående utenfor døren hver gang jeg kom hjem. Han var arbeidsledig, så virket ikke som han hadde noe i mot å sitte utenfor døren min halve dagen å vente.

Fant et rom i en annen leilighet og dro på visning. Huseieren var en mann som ikke bodde der. Fikk en dårlig vibe med en gang jeg kom inn døra. Visningen var grei nok, men han begynte å sende meg for mange meldinger etterpå. Han spurte så om jeg ville dra på date med han. Han var sånn 10 år eldre enn meg, så takket pent nei. Både til han og rommet med den unnskyldningen at det ble for dyrt. Da begynte han å foreslå ulike ting som kunne gjøre det billigere å bo på rommet. F.eks. han kunne betale strøm, internett og andre utgifter mot at jeg dro på date med han. "Jeg burde gi han èn sjanse i hvert fall". Jeg håper at han lærte seg å forandre måten han sjekker opp jenter på :lol: For taktikken hans med å kjøpe seg kjæreste var ikke den beste.

Fant heldigvis et nytt sted med bare jenter og jeg ble kvitt han muslimen som satt utenfør døren min hver dag.

Endret av Hannah00
  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...