Horten Market Skrevet 18. oktober 2015 Del Skrevet 18. oktober 2015 Mellom linjene leser jeg om en mann som er desperat etter å finne eksterne årsaker til at han ikke har lyktes med kvinner. Stemmer det, Oleoh? Ironisk nok vitner det om en femininisert mann som ikke akkurat øker sjansene hos det motsatte kjønn. Et interessant spørsmål er hva som kom først: Er femininiseringen et resultat av kvinners avvisning, eller er det motsatt? Dog er det en mulighet for begge deler, men da må den første avvisningen ha vært fra din egen mor. Da kan det skje at barnet fremhever sine feminine trekk for å bli mer lik moren, med mål om å vinne hennes gunst. Jeg tror svaret på dine spørsmål ikke finnes i politikken, men i psykologien. Beklager om dette oppfattes som et slag under beltestedet. Jeg håper du heller tar det som et puff i retning av litt selvransakelse. Lenke til kommentar
lada1 Skrevet 19. oktober 2015 Del Skrevet 19. oktober 2015 (endret) Mellom linjene leser jeg om en mann som er desperat etter å finne eksterne årsaker til at han ikke har lyktes med kvinner. Stemmer det, Oleoh? Ironisk nok vitner det om en femininisert mann som ikke akkurat øker sjansene hos det motsatte kjønn. Et interessant spørsmål er hva som kom først: Er femininiseringen et resultat av kvinners avvisning, eller er det motsatt? Dog er det en mulighet for begge deler, men da må den første avvisningen ha vært fra din egen mor. Da kan det skje at barnet fremhever sine feminine trekk for å bli mer lik moren, med mål om å vinne hennes gunst. Jeg tror svaret på dine spørsmål ikke finnes i politikken, men i psykologien. Beklager om dette oppfattes som et slag under beltestedet. Jeg håper du heller tar det som et puff i retning av litt selvransakelse. Dette svaret var ganske så "offtopic" ja :-) Og det er vel også utafor folkeskikken å bedrive slik psykologisering av diskusjonsparatnere? Eller er du en frustrert dame ved 40 og som står igjen på perrongen mens aktuelle menn forsyner seg med unge kvinner fra hvor som helst i verden? :-) Den satt? :-) Så til topic: det er (og har vært) mange argumenter for at kvinner er "mere verdt" enn menn. "Kvinner og barn" skal gå først i livbåtene etc. Menn er krigere og gjør ellers de farlige oppdragene. Biologien i seg selv tilsier at menn kan "eksperimenteres med" i større grad enn kvinner. Menn er oftere avvikere i både positiv og negativ betydning. Kvinner bevarer mens menn erobrer :-) Endret 19. oktober 2015 av ludo1 Lenke til kommentar
misanthrope Skrevet 20. oktober 2015 Del Skrevet 20. oktober 2015 Måten kvinner ofte særbehandles på i samfunnet i dag er vel resultat av både skyldsfølelse for hvordan kvinner har blitt behandlet tidligere, men også et uttrykk for at vi fremdeles ser kvinner som det svake kjønn. Jeg tipper problemet løser seg selv med den oppvoksende generasjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå