Gå til innhold

PlayStation VR - Generell diskusjon

LarZen

Anbefalte innlegg

Kan man ikke trekke masken helt inntil ansiktet slik at det ikke kommer noe lys fra utsiden inn?

Jeg testet PSVR i forrige veke, skrev en liten omtale på Virtual Reality tråden på forumet. En av tingene som forbauset meg var at jeg ikke greide å trekke masken nærmere øynene. Den slapp inn veldig mye lys rundt på sidene.

Du husket å trykke inn knappen under brillen på høyre side, og skyve skjermen mot deg? 

Endret av Tor Rasmussen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, og når man har gjort det og man ikke får justert den tilstrekkelig inn kan man bare justere litt ved å ta tak i bøylen bak hodet og dra den oppover hodet og prøve å eliminere lekkasjen. Er som regel ikke store justeringen som må til. Men uten å sløre til klarheten i bilde selvsagt, så får man finne den egen middelvei der.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Kan man ikke trekke masken helt inntil ansiktet slik at det ikke kommer noe lys fra utsiden inn?

Jeg testet PSVR i forrige veke, skrev en liten omtale på Virtual Reality tråden på forumet. En av tingene som forbauset meg var at jeg ikke greide å trekke masken nærmere øynene. Den slapp inn veldig mye lys rundt på sidene.

Du husket å trykke inn knappen under brillen på høyre side, og skyve skjermen mot deg? 

Kan ikke huske en slik knapp nei. Tydelig at jeg ikke har fått en skikkelig demo her. Dårlig av han som hjalp til med å feste den å ikke vite hvordan man fester den riktig på. Jeg var veldig tydelig på å spørre om det ikke var mulig å justere skjermen nærmere. Han så ikke ut som han kjente PSVR særlig godt siden han måtte lete litt rundt men ikke kunne finne noen løsning. 

I tillegg til å vise frem PSVR så viste de også frem Vive og Mobil VR. Med Vive hadde de konstante trackingproblemer fordi de hadde montert opp 4 basestasjoner i samme rommet, det er ikke noen god ide (har testet det selv siden jeg har to Vive sett). 2 baseatsjopner er maks, flere fører til at sensorene blir forvirret.

Herlighet for noen amatører. Var nok mange som ikke fikk noe godt inntrykk av VR denne dagen.

https://bergenbibliotek.no/arrangement/thousand-doors-vr-visning-vr-meetup-1

Lenke til kommentar

Kan ikke huske en slik knapp nei. Tydelig at jeg ikke har fått en skikkelig demo her. Dårlig av han som hjalp til med å feste den å ikke vite hvordan man fester den riktig på. Jeg var veldig tydelig på å spørre om det ikke var mulig å justere skjermen nærmere. Han så ikke ut som han kjente PSVR særlig godt siden han måtte lete litt rundt men ikke kunne finne noen løsning. 

I tillegg til å vise frem PSVR så viste de også frem Vive og Mobil VR. Med Vive hadde de konstante trackingproblemer fordi de hadde montert opp 4 basestasjoner i samme rommet, det er ikke noen god ide (har testet det selv siden jeg har to Vive sett). 2 baseatsjopner er maks, flere fører til at sensorene blir forvirret.

Herlighet for noen amatører. Var nok mange som ikke fikk noe godt inntrykk av VR denne dagen.

https://bergenbibliotek.no/arrangement/thousand-doors-vr-visning-vr-meetup-1

I  mine øyne virker han som en total idiot dessverre da. :hm:

Lenke til kommentar

Mulig det blir PSVR på meg innen et par timer, så tips innen det hadde vært ekstra stas..

Noen must have spill å ta med? Føler vel Resident Evil har fått nok skryt så den er vel selvskreven :) , men noe annet bortsett fra det?

Takker! :)

Lenke til kommentar

Mulig det blir PSVR på meg innen et par timer, så tips innen det hadde vært ekstra stas..

Noen must have spill å ta med? Føler vel Resident Evil har fått nok skryt så den er vel selvskreven :) , men noe annet bortsett fra det?

Takker! :)

https://www.playstation.com/no-no/games/wayward-sky-ps4/

https://www.playstation.com/no-no/games/driveclub-vr-ps4/

https://www.playstation.com/no-no/games/resident-evil-7-biohazard-ps4/

https://www.playstation.com/no-no/games/robinson-the-journey-ps4/

Lenke til kommentar

Hei :)
Jeg har nå lekt meg ett par uker med psvr på en PS4Pro og det er ett par ting jeg lurer på om er riktig eller om det er noe galt hos meg.

ps: jeg bruker briller, men de jeg har nå kan jeg få ganske nerme meg så de dulter ikke inntill linsene i headsettet selv om jeg har det så nerme jeg klarer, og nei, jeg har pr i dag ikke fått til linser :(

Jeg må si at vr virkelig roter til sansene, jeg har prøvd litt av Rigs demoen, stående, og jeg merket det sikkelig i beina når jeg beveget meg. Jeg ble ikke svimmel og så lenge jeg hadde litt knekk i knærene gikk det helt bra, men fikk virkelig den falle ned følensen i de under hopp, egentlig ganske morro :D

Grafikken er ikke like skarp som man er vant med fra TV/PC, men det viste jeg jo om, og jeg viste også at ting på avstand ville være mer uskarpt enn det nærme deg, greit nok det også, for det er litt sånn jeg ser ting i virkeligheten også.

Men, vist jeg fokuserer veldig nerme på skjermen så er det som jeg ser ett pixelert slør som beveger seg sammen med headsettet, det er nesten som jeg kan se pixelene, men ikke helt og det hele er litt blurry.

Er dette den såkalte screendoor effekten? Det er ikke plagsomt, for når jeg først er i zonen så legger jeg ikke så mye merke til det, men bare lurer på om det er en defekt hos meg eller om det er sånn det er :)

ps: dette headsettet går nok tilbake til elkjøp på reklamasjon eller 30dagers bytterett de har, da jeg har nesten rett ved nesevinkel en grå/sort flekk som jeg ikke klarer å pusse vekk med kluten, veldig plagsomt for fokuset mitt havner lett på denne flekken og den vet jeg ikke skulle ha vært der (og jeg vet den er på skjemen da jeg ikke kan pusse den vekk og den er på samme sted hele tiden i alle spill jeg har prøvd)

men alt i alt må jeg si, vr er surrealistisk og jeg gleder meg til det kommer headsett med 1440p eller 4K pr øye til en normal pris.

Lenke til kommentar

Men, vist jeg fokuserer veldig nerme på skjermen så er det som jeg ser ett pixelert slør som beveger seg sammen med headsettet, det er nesten som jeg kan se pixelene, men ikke helt og det hele er litt blurry.

Er dette den såkalte screendoor effekten? Det er ikke plagsomt, for når jeg først er i zonen så legger jeg ikke så mye merke til det, men bare lurer på om det er en defekt hos meg eller om det er sånn det er :)

Ja dette høres akkurat ut som du beskriver screendoor effekten. Da jeg prøvde PSVR var det bare såvidt jeg kunne se den. Men jeg har Vive og den er tydeligere der.

Lenke til kommentar

Ja dette høres akkurat ut som du beskriver screendoor effekten. Da jeg prøvde PSVR var det bare såvidt jeg kunne se den. Men jeg har Vive og den er tydeligere der.

Fant ut at det ikke er screendoor, men mura artifacts:

http://www.roadtovr.com/playstation-vr-review-psvr-console-vr-has-arrived/2/

Dette er mer eller mindre på alle vr-headsett pr i dag og synes mest i mørke scener.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg fikk byttet mitt headsett i dag :)
Fikk tatt det på reklamasjon/garanti da det tydelig var en produksjonsfeil på det første (den sorte flekken rett ved nesa)

Det nye synes jeg er bedre også :D

Og jeg må si at det er helt herlig. Det at det bare er det rett forran meg i sweet spot som er helt klart (vist man ser bort i fra motion blur) bryr jeg meg ikke om, sidesynet mitt til vanlig er ikke klart og skarpt det heller.

Det eneste jeg synes er dumt med selve koblingsboxen er at det ser ut som den bare har HDMI 1.4, så siden jeg har PS4Pro, når jeg skal spille spill som støtter HDR må jeg koble om. (luksusproblem)

Lenke til kommentar

Er PSVR like uskarp og uklar som Vive eller er den bedre/dårligere?

MYE dårligere, men uansett en artig opplevelse. Spilte Batman og et slags bankraner-spill på SpillExpo i fjor høst, og jeg syntes det var morsomt, selv om grafikken ikke var noe å skryte av. Hadde sikkert kjøpt et VR-visir hvis jeg eide en ps4.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det eneste jeg synes er dumt med selve koblingsboxen er at det ser ut som den bare har HDMI 1.4, så siden jeg har PS4Pro, når jeg skal spille spill som støtter HDR må jeg koble om. (luksusproblem)

Breakout-boksen til PSVR støtter ikke hdr passthrough, så du må koble om ja. Designfeil uten tvil.. Står masse om det på feks reddit.

Lenke til kommentar

Noen som vet om det er merkbar ytelsesforskjell mellom Pro og vanlig PS4 når det gjelder PSVR?

lurer jeg oxo på, jeg har ikke 4k tv.

TV'en har ikke så mye å si, men enkelte PSVR titler yter bedre på PS4 Pro i form av mer detaljer i spillene. Og i noen tilfeller Antialisering. Robinson-spillet får litt boost av PS4 Pro iallefall.

Digital Foundry har jo tatt det til testbenken, men du må ta de på ordet da de ikke får til å vise det i video pga. begrensningene i opptak fra VR:

Endret av CaZpeR
Lenke til kommentar

Noen som vet om det er merkbar ytelsesforskjell mellom Pro og vanlig PS4 når det gjelder PSVR?

lurer jeg oxo på, jeg har ikke 4k tv.

TV'en har ikke så mye å si, men enkelte PSVR titler yter bedre på PS4 Pro i form av mer detaljer i spillene. Og i noen tilfeller Antialisering. Robinson-spillet får litt boost av PS4 Pro iallefall.

Digital Foundry har jo tatt det til testbenken, men du må ta de på ordet da de ikke får til å vise det i video pga. begrensningene i opptak fra VR:

Takk CaZper, sitter tenker kjøpe den nå på dustin, lurer på om jeg skal betale ned den på 3 måneder ca 1333.kr ja det er dumt, har ikke råd til 4000.kr. 

Endret av Jokingnutria
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...