Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

PlayStation VR - Generell diskusjon

LarZen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mine dør ganske kjapt. Men da igjen så har jeg hatt dem siden PS3.... :p

Ok. Jeg glemte nemlig å avbestille den nye Move Twin-packen fra Komplett. Den dukka opp i dag. Var litt usikker på om jeg skal returnere den, eller prøve å selge de gamle. Tror jeg går for det siste

Hva skal du ha for dem gamle da event. ?. Orker ikke stresse rundt for og kjøpe nye :)

Lenke til kommentar

Dette er jo den nye trenden innen VR nå.

Er det noen som vet om Sony planlegger et nytt VR hodesett som gjør at man slipper retrofit kamera? Kanskje med høyere oppløsning og pixel density samt myntet mot Pro?

Oculus Rift planlegger også å komme med et nytt hodesett som har inside-out tracking og i tillegg skal være trådløse.

"inside-out tracking"

http://www.theverge.com/2016/10/31/13476292/microsoft-windows-10-vr-headsets-winhec-december

http://www.roadtovr.com/oculus-working-on-inside-out-tracking-for-stand-alone-vr-headset-breaking/

Og det er en spennende fremtid:

2017 Predictions
  • VR PGC grows to 10k+ titles
  • New dev tools/cameras enable UGC VR explosion
  • VR Ready PCs outsell standard PCs by Q4 2017
  • Mobile VR sales exceed 50 million units
  • VR becomes the new consumer status symbol
  • Education becomes major VR growth driver
  • VR ads begin to supplement dev income
  • VR developer shortage drives pay jump
  • Vertical industries adopt VR in big way
  • Someone will spend 30 days inside VR non-stop
2018 Predictions
  • Full-length VR block-buster movie driving mass awareness/desire
  • Real-estate developers begin to sell VR-ready micro-apartments
  • VR development becomes most popular class in colleges globally
  • First integrated selectable AR+VR product hits the market
  • AI enables life-like VR companions for the elderly and lonely
  • Employers begin offering work from home programs via VR
  • Celebrity life-streaming becomes new social phenomenon
  • All key retailers begin offering VR shopping models
  • VR social solutions get traction and exceedingly sticky
  • High-quality VR MMORPG releases and becomes instant hit

•  
Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Handlet vel en Dual Shock 4 hos Spillsjappa rett før jul i fjor, eneste plassen hvor den var edruelig priset på det tidspunktet og rask forsendelse i en travel post hverdag :)

Og der var de utsolgt også ;). Da blir det nok en glad ung person en eller annen plass til jul.

Vel da blir det Oculus Rift til fremfor PSVR for min del  :p

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Flere VR-titler er ute på PS Store nå. Deriblant Perfect, Lethal VR, Rollercoaster Dreams. Jeg testa førstnevnte siden det bare koster 65kr, og ble veldig skuffa! Det visuelle er ikke bra! Veldig blurry og nærmest helt poengløst.

Kikka på videoen av Rollercoaster Dreams, og ble umiddelbart interessert. Men så gikk det opp for meg at det ikke ser ut som de har putta veldig mye jobb i spillet. Det virka dødt. Det kan selvfølgelig være moro, men jeg fikk ikke det inntrykket av videoen.

Lethal VR fokuserer på skytetrening, og ser ganske interessant ut! Mener jeg har sett Giant Bomb spille det på Vive tidligere.

Lenke til kommentar

VR er nok fortsatt veldig i startgropa og jeg ser også i Oculus Store at det er mange av "vi hopper på toget med ræva produkter for å tjene litt gryn på den nye hypen" type produkter. Så mens folk kjeder seg i påvente av gode titler kjøper de rævva titler.

Oculus har en enorm katalog men 70% er rævva eller betalbare techdemos. Men heldigvis er det noen gode titler både til Oculus, Vive og PSVR.

2017 tror jeg dog blir året hvor det vil komme en del bra VR titler. Microsoft vil også i 2017 lansere VR briller med innstegspris fra 290$ (veldig lav spec) og oppover som gjør at det blir mer utbredt og mer interessant å lage titler for VR.

Nå som både Oculus, Vive og PSVR har motion/touch kontrollere (hendene dine i spillet) så blir det også enklere å lage multiplattform VR spill som gjør det mer interessant for å maksimere inntektene.

For PSVR så bør du jo prøve følgende titler:

- Robinson

- Resident Evil 7

- EVE: Valkyrie

- Driveclub VR

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...