Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

PlayStation VR - Generell diskusjon

LarZen

Anbefalte innlegg

Du kan vel koble til alt som bruker hdmi til psvr, men uten koblingen til kameraet blir det som storskjermsmodus på PS4. Inntil videre, vi kan jo håpe på hjemmelaget programvare for full pc-kompatibilitet.

Går fint og kjøre psvr med steamvr. Testa så vidt i går. Med elite dangerous og project cars. Men eneste som funker er head tracking. Så roomscale der du kan gå rundt er ikke med ennå men kommer nok.

http://www.trinusvirtualreality.com/psvr/

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan vel koble til alt som bruker hdmi til psvr, men uten koblingen til kameraet blir det som storskjermsmodus på PS4. Inntil videre, vi kan jo håpe på hjemmelaget programvare for full pc-kompatibilitet.

Går fint og kjøre psvr med steamvr. Testa så vidt i går. Med elite dangerous og project cars. Men eneste som funker er head tracking. Så roomscale der du kan gå rundt er ikke med ennå men kommer nok.

http://www.trinusvirtualreality.com/psvr/

Tusen Takk   :D

Lenke til kommentar

Mye plass har dere og hvor mye trenger man til vr? Sitter dere typisk i sofaen et par meter unna, eller må man ha bra med plass?

Sitter der jeg normalt sitter ellers. Men jeg pleier å flytte bordet unna for å ikke blokkere/slå borti osv. Greit med bittelitt plass til sidene også, om en bruker Move-kontrollere i spll der man skal utforske og fikle med duppeditter. Men du trenger egentlig ikke noe særlig mer plass enn med helt alminnelig spilling.

Lenke til kommentar

Mye plass har dere og hvor mye trenger man til vr? Sitter dere typisk i sofaen et par meter unna, eller må man ha bra med plass?

Selv så sitter jeg ca 2 meter ifra kameraet. Har ca 1.5 arms lengde fri for hinder på sidene og foran meg. Slik at jeg kan veive med armene eller se rundt/opp og ned uten å dulte borti noe. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Recorda en liten runde i Werewolves Within i stad. Den ble ganske enkel og kort, men kanskje den kan vise litt mer om hvordan spillet fungerer. Har hatt det mye moro med spillet i dag! Var en som joina oss etterhvert. Han klarte ikke stoppe å le fordi folk krangla og diskuterte fryktelig i munnen på hverandre. Kjempegøy!

• Liker 2
Lenke til kommentar

Skaffa Werewolves Within nylig, og lagde community (Werewolves Within Norge) til spillet i håp om å samle andre norske spillere. Andre her som har spillet?

Spillet er cross-plattform og kan spilles på tvers av ulike VR sett ;) Er mulig at du vil få flere svar hvis du stiller spørsmålet i de andre VR trådene også, eventuelt i samletråden for VR. 

Oculus

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1566770

HTC Vive

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1711992

VR

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1711291

Lenke til kommentar

Recorda en liten runde i Werewolves Within i stad. Den ble ganske enkel og kort, men kanskje den kan vise litt mer om hvordan spillet fungerer. Har hatt det mye moro med spillet i dag! Var en som joina oss etterhvert. Han klarte ikke stoppe å le fordi folk krangla og diskuterte fryktelig i munnen på hverandre. Kjempegøy!

Det der så jo ganske så artig ut da. Men 249kr virker ca 100kr for mye...men må uten tvil plukke det opp etterhvert. 

Lenke til kommentar

Vr er noe som kanskje skal prøves på nyåret. Hvordan går det? 3 briller har vert ute i lang tid nå. Kommer det noen satsninger som er verdt det? Ennå er det vel bare Project Cars som er en stor tittel med vr støtte. Som jeg har hørt om da. Grøssere og jump scares er jeg lite interessert i.

Jeg er redd for 7000 som bare blir liggende å støve.

Lenke til kommentar

Project Cars er vel på stedet hvil til PSVR. Mest trolig kansellert. Har spilt det med HTC Vive og ble spy klar etter et par runder.. :p

Foreløbig er det så langt mer unike VR spill og opplevelser en AAA typiske spill med VR muligheter. Noe jeg synes er helt greit da VR i dem aller fleste AAA spill vil få folk til å føle seg som en lang helg på ranglefylla på danskebåten. 

Beste jeg har prøvd så langt som er et tradisjonelt AAA spill er Resident Evil 7 demoen med PSVR. Det spillet tror jeg kommer til å selge mange PSVR briller. For å spille det på et TV er blåbær i forhold til marerittet i VR.. :D

Lenke til kommentar

Vr er noe som kanskje skal prøves på nyåret. Hvordan går det? 3 briller har vert ute i lang tid nå. Kommer det noen satsninger som er verdt det? Ennå er det vel bare Project Cars som er en stor tittel med vr støtte. Som jeg har hørt om da. Grøssere og jump scares er jeg lite interessert i.

Jeg er redd for 7000 som bare blir liggende å støve.

Sånn helt ærlig, slik ståa er pr. i dag ville jeg nok pent avventet utover nyåret når utviklere har fått litt mer fartstid med f.eks PS VR :) Ingen killer-spill i dag føler jeg.

Forøvrig jævlig skuffende lite forbedring i Driveclub på PS4 Pro, ser fortsatt ut som en  skitten tåkefest uten like. Synd i grunn. Men jeg ble ikke dårlig når jeg nå spillte det på nytt igjen, mulig det har hatt med dagsform å gjøre rundt lansering da.

Men nå ligger jeg stiv med influensa, som slo meg rett i bakken i går...hadde vel spylt ned hele loftstuen om jeg hadde satt på meg VR-headsettet nå :p

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Project Cars er vel på stedet hvil til PSVR. Mest trolig kansellert. Har spilt det med HTC Vive og ble spy klar etter et par runder.. :p

Foreløbig er det så langt mer unike VR spill og opplevelser en AAA typiske spill med VR muligheter. Noe jeg synes er helt greit da VR i dem aller fleste AAA spill vil få folk til å føle seg som en lang helg på ranglefylla på danskebåten. 

Beste jeg har prøvd så langt som er et tradisjonelt AAA spill er Resident Evil 7 demoen med PSVR. Det spillet tror jeg kommer til å selge mange PSVR briller. For å spille det på et TV er blåbær i forhold til marerittet i VR.. :D

Er helt enig med deg att Resident evil 7 :eek: er det beste VR spillet til vr til nå, sikle det er 43 dager nå til   :dribble: 24 januar 2017.  :dribble:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...