Maabren Skrevet 29. august 2016 Del Skrevet 29. august 2016 Blir nok heftig reklamert av feil folk. Lenke til kommentar
MR SPEED Skrevet 29. august 2016 Del Skrevet 29. august 2016 Noe jeg har lyst å oppleve i VR er "Chernobyl VR Project". Men jeg tror ikke det er planlagt for Playstation VR. http://www.chernobylvrproject.com/en https://www.youtube.com/watch?v=reIzoNE9WcE Get Even Dev Reveals Chernobyl VR Project for PSVR, Rift, Vive and More Lenke til kommentar
Tor Rasmussen Skrevet 30. august 2016 Del Skrevet 30. august 2016 Noe jeg har lyst å oppleve i VR er "Chernobyl VR Project". Men jeg tror ikke det er planlagt for Playstation VR. http://www.chernobylvrproject.com/en https://www.youtube.com/watch?v=reIzoNE9WcE Get Even Dev Reveals Chernobyl VR Project for PSVR, Rift, Vive and More No shit, Sherlock! Lenke til kommentar
theGunner76 Skrevet 31. august 2016 Del Skrevet 31. august 2016 Kanskje dumt spm, men er helt fersk når det gjelder VR (og har aldri prøvd mer enn cardboard med tlf). Det vil selfølgelig variere fra spill til spill, men hva tror dere? Kommer de fleste spill til å komme som "skinnespill" eller blir bevegelse begrenset til der headsettet peker? Har hørt/lest at vr-syken er påfallende om man beveger karakteren rundt med høyrestikka i f.eks fps spill. Kan da vel ikke være store forskjellen fra tastatur og mus? Hva tenker dere som har prøvd litt forskjellig? Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 31. august 2016 Del Skrevet 31. august 2016 Kanskje dumt spm, men er helt fersk når det gjelder VR (og har aldri prøvd mer enn cardboard med tlf). Det vil selfølgelig variere fra spill til spill, men hva tror dere? Kommer de fleste spill til å komme som "skinnespill" eller blir bevegelse begrenset til der headsettet peker? Har hørt/lest at vr-syken er påfallende om man beveger karakteren rundt med høyrestikka i f.eks fps spill. Kan da vel ikke være store forskjellen fra tastatur og mus? Hva tenker dere som har prøvd litt forskjellig? På meg virker det som om Sony gir F og kjører på med spill med bevegelse slik vi kjenner det med gamepad. Mange vil nok oppleve ubehag her. Andre vil takle det helt fint. Det vil variere fra person til person. Jeg liker at i hvert fall en av de store VR produsentene kjører dette løpet. Men jeg foretrekker å ikke bli dårlig da Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 31. august 2016 Del Skrevet 31. august 2016 Kanskje dumt spm, men er helt fersk når det gjelder VR (og har aldri prøvd mer enn cardboard med tlf). Det vil selfølgelig variere fra spill til spill, men hva tror dere? Kommer de fleste spill til å komme som "skinnespill" eller blir bevegelse begrenset til der headsettet peker? Har hørt/lest at vr-syken er påfallende om man beveger karakteren rundt med høyrestikka i f.eks fps spill. Kan da vel ikke være store forskjellen fra tastatur og mus? Hva tenker dere som har prøvd litt forskjellig? Jeg tror det vil bli en blanding. I starten vil det i hovedsak være små spill alle kan spille uten å legge noe særlig i det. Her snakker vi on-rails og sånt. Men Resident Evil 7 er bekreftet å kunne spilles 100% i VR, og det er absolutt et "ekte" spill. Det kan fint spilles uten VR også. Jeg spilte gjennom den første demoen uten VR, og var rimelig kjapp med å forhåndsbestille. Å få det i VR er bare en stor bonus. Steep kommer rundt juletider, og her snakker vi ski og snowboard, med litt fallskjermhopping og wingsuit. Det er ikke bekreftet å få støtte for VR ennå, men det er som skapt for det. Og hva med bilspill, flyspill osv? Her sitter man i ro i cockpiten, så da trenger man ikke tenke på dette med å flytte seg. Lenke til kommentar
theGunner76 Skrevet 31. august 2016 Del Skrevet 31. august 2016 Ja for all del. Ace Combat og Elite D er grunn god nok for meg til å anskaffe psvr! Bare så synd ingen av de kommer til lanseringen, men det gjør vel Eve Blir nok som dere sier en myk start, med god tilvenning til hele opplevelsen. Men har ikke gledet meg så sykt til en spillopplevelse på aldri så lenge! Lenke til kommentar
MR SPEED Skrevet 31. august 2016 Del Skrevet 31. august 2016 Noe jeg har lyst å oppleve i VR er "Chernobyl VR Project". Men jeg tror ikke det er planlagt for Playstation VR. http://www.chernobylvrproject.com/en https://www.youtube.com/watch?v=reIzoNE9WcE Get Even Dev Reveals Chernobyl VR Project for PSVR, Rift, Vive and More No shit, Sherlock! Det står jo oxo for PSVR da oxo, det kommer vel til PSVR da.? tar jeg feil, kunne tenke meg det selv "Chernobyl VR Project" har jevla lyst se åsen det ser ut der på en trygg måtte da. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 31. august 2016 Del Skrevet 31. august 2016 Jeg vet ikke om det er nevnt tidligere i tråden men her er en liste fra november 2015 om spill som støtter PSVR. Kan se om jeg finner en mer oppdatert liste. Lenke til kommentar
BadFurDay Skrevet 1. september 2016 Del Skrevet 1. september 2016 Da har jeg testet PSVR. Sitter igjen med litt blandede følelser. Fikk teste to demoer, the ocean (?) og London heist. Det var temmelig rått å kunne se rundt slik som det, og jeg ble oppriktig nervøs når den haien hadde røsket i stykker buret mitt. Men på London heist var det litt tekniske problemer, den venstre move kontrolleren ble ikke registrert ordentlig, så det var et styr å få reloadet våpenet hver gang. Det som jeg ble mest skuffet over var den grafiske biten. Demoene hadde en bra og stabil flyt, men det har gått på bekostning av teksturer, antall piksler og draw distance. Det funker absolutt å spille på, men når man har blitt bortskjemt med bedre og bedre grafikk i løpet av årene så blir man satt litt tilbake i tid. Godt mulig at man ikke merker dette når man er dypt inni spillet og er engasjert i historie og gameplay. Jeg avventer nok kjøpet en stund. 1 Lenke til kommentar
vidor Skrevet 1. september 2016 Del Skrevet 1. september 2016 (endret) Vet du om det var med Pro eller vanlig PS4 hardware ? Det er nok en grunn til at PC-spec på VR er satt anbefalt så høye som de er. VR på PS4 krever at de som utvikler det virkelig må vri hjernen for å lage gode opplevelser med de begrensningene de har, så støtter å avvente. De har hverken oppløsning eller grafikken på sin side, så det er ikke rart det blir utfordrende. Teknisk har Sony gjort det beste ut av det, nå står det på utviklerene. Endret 11. september 2016 av vidor Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 1. september 2016 Forfatter Del Skrevet 1. september 2016 (endret) Vet du om det var med Neo eller vanlig PS4 hardware ? Det er nok en grunn til at PC-spec på VR er satt anbefalt så høye som de er. VR på PS4 krever at de som utvikler det virkelig må vri hjernen for å lage gode opplevelser med de begrensningene de har, så støtter å avvente. De har hverken oppløsning eller grafikken på sin side, så det er ikke rart det blir utfordrende. Teknisk har Sony gjort det beste ut av det, nå står det på utviklerene. Jeg tviler NEO har havnet på House of Nerds i Oslo av alle plasser...hehe. Går utifra det var der du var BadFurDay? PC-specs på VR er høyere pga 2 ting. Høyere oppløsning i brillene og PC har ikke i nærheten av optimalisering som på konsoll da PC har "∞" hardware konfigurasjoner. Endret 1. september 2016 av LarZen Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 1. september 2016 Forfatter Del Skrevet 1. september 2016 Men ja en ofrer grafikk og oppløsning om en vil spille VR spill idag. Men nå er heldigvis den ene goden en får så voldsom stor at det er fortsatt verdt det idag. Jeg snakker selvfølgelig om innlevelse eller immersion om du vil. Men det skal sies at detaljer i VR er ikke låst selv om 1-2 eller flere spill har dårlige textures. Har vel vært igjennom 50 VR spill/opplevelser nå og noen av dem har hatt ekstremt bra detaljer. Og så er det jo viktig å få frem at PSVR vil jo stort sett ikke ha spill hvor du velger enten å spille i 2D eller i VR. Det er unike spill og opplevelser som du kun får i VR. Unntaket er vel Resident Evil og et ana spill jeg ikke husker i farta. Ser endel måler det opp med tradisjonelle spill og spilling. Det synes jeg er litt feil da jeg og bransjen utifra hva jeg leser ser på VR som en egen ny plattform. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 1. september 2016 Del Skrevet 1. september 2016 Er utrolig hva man kan dra ut av hardware hvis man er dyktig. Husker jeg var rimelig imponert av Mafia på Geforce 2 MX. Det kommer nok garantert gode titler framover hvis utviklerene ser sitt snitt i å satse skikkelig. Lenke til kommentar
sprintball96 Skrevet 1. september 2016 Del Skrevet 1. september 2016 Har det sagt hvor langt unna vi må stå fra kamera? Har en passelig romslig stue, men den er ikke så lang fra TV Lenke til kommentar
theGunner76 Skrevet 2. september 2016 Del Skrevet 2. september 2016 Har det sagt hvor langt unna vi må stå fra kamera? Har en passelig romslig stue, men den er ikke så lang fra TV Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå