Enceladus Skrevet 21. juni 2016 Del Skrevet 21. juni 2016 Er svært spent på hvordan folk vil takle bevegelse i PSVR spill. Sony og flere av spillutviklerne til PSVR virker å gi litt mer blanke i dette enn hva som har vært tilfelle med Rift og Vive. World War Toons f.eks: Har veldig lyst å teste PSVR etterhvert. Håper det blir mulig i butikker. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 21. juni 2016 Del Skrevet 21. juni 2016 De bør vel helst roe ned bevegelsene for å forhindre overstimulering. PSVR tror jeg er et steg i en utviklingsprosess, og at etterfølgeren til den er det som kanskje får bred appell. Sony har virkelig gjort det de kan for å få dette så bra som mulig med de egenskapene PS4 har. Prisen kombinert med opplevelseskvaliteten er nok litt for ugunstig til at dette kommer til å ta av i mainstream, men dette er et nødvendig steg i utviklingssykelen mot noe bedre. Lenke til kommentar
MR SPEED Skrevet 21. juni 2016 Del Skrevet 21. juni 2016 Er svært spent på hvordan folk vil takle bevegelse i PSVR spill. Sony og flere av spillutviklerne til PSVR virker å gi litt mer blanke i dette enn hva som har vært tilfelle med Rift og Vive. World War Toons f.eks: Har veldig lyst å teste PSVR etterhvert. Håper det blir mulig i butikker. Gleder meg til teste VR Luge, Into The Deep, Danger Ball, http://www.ps4home.com/5-ps-vr-games-cant-wait-experience/ Lenke til kommentar
Mala Skrevet 21. juni 2016 Del Skrevet 21. juni 2016 EVE ser helt rått ut. Men er det fra PC det klippet? Står bare at det er fra ett VR-headsett Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 21. juni 2016 Del Skrevet 21. juni 2016 Er lagt ut av Playstation selv, men man kan aldri stole på sånt. Mongo hvordan bullshots og kraftige PCer blir brukt for å vise frem spill. Vis oss hva vi får! Lenke til kommentar
MR SPEED Skrevet 21. juni 2016 Del Skrevet 21. juni 2016 Er lagt ut av Playstation selv, men man kan aldri stole på sånt. Mongo hvordan bullshots og kraftige PCer blir brukt for å vise frem spill. Vis oss hva vi får! Da hvil ingen kjøpe Vr spillene da Lenke til kommentar
vidor Skrevet 21. juni 2016 Del Skrevet 21. juni 2016 PSVR trenger vel all hypen for å få solgt noe. Synes litt synd på de som får jobben med å markedsføre dette. De bør i alle fall sørge for å få ut en killer VR-tittel hvis de ønsker å få opp salget, så dette ikke havner i samme båsen som Move-kontrolleren gjorde. De prøvde litt vel hardt med å få markedsandeler med den uten at de tok hintet. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 21. juni 2016 Del Skrevet 21. juni 2016 Mja jeg vil ikke bli for hypet på dette VR-greiene av slikt heller. Men ett slik spill i VR er virkelig noe jeg kan tenke meg Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 21. juni 2016 Del Skrevet 21. juni 2016 Tror nok VR kommer til å bli stort. 1/3 av Valve jobber visst med VR om dagen, så det er klart at det er noe som virkelig satses på. Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 22. juni 2016 Del Skrevet 22. juni 2016 (endret) Er svært spent på hvordan folk vil takle bevegelse i PSVR spill. Sony og flere av spillutviklerne til PSVR virker å gi litt mer blanke i dette enn hva som har vært tilfelle med Rift og Vive. World War Toons f.eks: Har veldig lyst å teste PSVR etterhvert. Håper det blir mulig i butikker. Gleder meg til teste VR Luge, Into The Deep, Danger Ball, http://www.ps4home.com/5-ps-vr-games-cant-wait-experience/ Det jeg mener her er at jeg er spent på hvordan folk vil takle såkalt "locomotion" i VR. Usikker på hvordan jeg skal oversette dette til Norsk uten å måtte skrive en lang leksjon om evnet. Oculus satser i stor grad på Cockpit og 3dje persons spill. I Vive bruker man hele kroppen til å fysisk bevege seg i rommet man har satt av og teleport har blitt en utbredt måte å forflytte seg over lengre avstander på. Sony gir vist litt F etter det jeg kan se og satser kanskje på at folk bygger seg opp en toleranse mot simsyke. Kanskje er dette bare noe vi må lære oss å takle.. Jeg er svært spent på eksperimentet. DK1 og DK2 var på en måte Oculus sine eksperimenter før CV1. Etter de eksperimentene så syr de puter under armene på folk. Jeg synes Sony har baller som tilsynelatende bare kjører på her Oculus DK2 var veldig gøy det og kan igrunn sammenlignes litt med PSVR. DK2 var etter min mening klar for å bli et forbruker produkt. Så hvis PSVR er en litt mer strømlinjeformet utgave av DK2 så kan jo dette bli veldig bra. Endret 22. juni 2016 av Enceladus Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 26. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2016 (endret) Endret 26. juni 2016 av LarZen Lenke til kommentar
K2D Skrevet 30. juni 2016 Del Skrevet 30. juni 2016 @LarZen: Når kommer PSVR til EU? Sto bare US dato under konferansen.. Tror du super sampling kan brukes på PSVR når nyere PlayStation'er kommer på markedet? Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 30. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2016 @LarZen: Når kommer PSVR til EU? Sto bare US dato under konferansen.. Tror du super sampling kan brukes på PSVR når nyere PlayStation'er kommer på markedet? Det skal være samme dato som i USA. Det er ihvertfall informasjonen som er ute så langt. Så vi får krysse fingrene for at 13 Oktober gjelder Hadde vært fint om supersampling hadde vært noe som Neo kunne levert i VR. Om det er en teknikk som er mulig på konsoll vet jeg ikke. Vi må nok nesten bare vente å se hva Sony har på lur når Neo kommer Lenke til kommentar
K2D Skrevet 1. juli 2016 Del Skrevet 1. juli 2016 Det verste med 1080p VR, for min del, er ikke at jeg ser pikselene, men mangelen på detaljer som native 1080p uten filter eller sampling klarer å levere. Se f.eks 6-akse/360° film og bilder i 1080p VR. Super sampling vil i teorien kunne gi den detaljdybden. En 4K kapabel konsoll vil kunne gi rett antall piksler for super sampling på PSVR. Men jeg vet ikke hva nedskaleringen ville kostet målt i ytelse, eller om det ville forårsake forsinkelse. Lenke til kommentar
Happyherb_InnleggNO Skrevet 3. juli 2016 Del Skrevet 3. juli 2016 (endret) VR kommer til å bli stort her i Norge "Over the last 20 months, with the rise of virtual reality technology, the number of Google searches for the phrase 'VR Porn' have soared nearly 10,000%. The leading country for these searches is Norway." http://vrtalk.com/forum/showthread.php?3280-Google-Searches-For-VR-Porn-Increase-10-000-In-Just-20-Months Endret 3. juli 2016 av Happyherb_InnleggNO 1 Lenke til kommentar
Mala Skrevet 3. juli 2016 Del Skrevet 3. juli 2016 (endret) Jeg blir mer og mer optimist. Men jaggu koster det også. Er litt redd en del av lanseringstitlene får ett "demo-preg" og vil nok avvente litt. Men det er mange store navn bak dette, så noe gull er jo garantert å komme, og sikkert allerede fra lansering av Endret 3. juli 2016 av Mala Lenke til kommentar
vidor Skrevet 3. juli 2016 Del Skrevet 3. juli 2016 Er mest overrasket at de har fått så mange utviklere til å satse på PSVR. De tenker vel at dette er en investering i noe som kommer til å ta av senere. Personlig tror jeg det kommer til å ta mer tid før VR er modent, så det er jo bare å være takknemlig for de som er med og drar lasset i starten. De MÅ ha minst en killer-tittel for å klare å få solgt tech'en til nesten 5k i noe særlig volum. Lenke til kommentar
henrikrox Skrevet 6. juli 2016 Del Skrevet 6. juli 2016 Jeg blir mer og mer optimist. Men jaggu koster det også. Er litt redd en del av lanseringstitlene får ett "demo-preg" og vil nok avvente litt. Men det er mange store navn bak dette, så noe gull er jo garantert å komme, og sikkert allerede fra lansering av Enig. Får litt sånn 3D følelse av VR. 3D er jo nå omtrent dødt. Håper jo det går bra. Som alt annet avhenger PSVR sin sukssess på hva vi får av spill. Resident evil 7 ser jo spennende ut. Jeg vil bare ha spill som er fulle spill. Og ikke så kalte "experiences" som varer 1 time så er det ferdig. Hadde evolve vært et bedre spill tror jeg det kunne vært kult på vr og fks dead by daylight. Blir spennende å se hva som kommer i fremtiden. Lenke til kommentar
Maabren Skrevet 6. juli 2016 Del Skrevet 6. juli 2016 Jeg blir mer og mer optimist. Men jaggu koster det også. Er litt redd en del av lanseringstitlene får ett "demo-preg" og vil nok avvente litt. Men det er mange store navn bak dette, så noe gull er jo garantert å komme, og sikkert allerede fra lansering av Enig. Får litt sånn 3D følelse av VR. 3D er jo nå omtrent dødt. Håper jo det går bra. Som alt annet avhenger PSVR sin sukssess på hva vi får av spill. Resident evil 7 ser jo spennende ut. Jeg vil bare ha spill som er fulle spill. Og ikke så kalte "experiences" som varer 1 time så er det ferdig. Hadde evolve vært et bedre spill tror jeg det kunne vært kult på vr og fks dead by daylight. Blir spennende å se hva som kommer i fremtiden. 3D er ikkje dødt. Faktisk er det slik at 3D er blitt stort på kino og stadig fleire filmar kjem ut i 3D-formatet. For di av oss som kan nyte 3D er det litt ekstra kos å sjå ein 3D film. Men 3D TV er best med bildepanel på 200 Hz samt passivt system, dvs at brilla ikkje bruker batteri. Sitter difor med ein følelse av at mange som har prøvd 3D på 100 Hz panel samt måtte ha på seg tunge briller(aktive system) fekk ein negativ 3D opplevelse. For spill i førstepersons synsvinkel vil VR bli den beste måten å oppleve spilla på samt at man kan bruke VR-brilla som storskjerm for andre typer spill. Alikevel vil det alltid være nokon som disser VR nett som det forsatt eksisterer spillere som påstår 30fps er godt nok for spill. For PSVR sin del er markedet så stort at spilla betyr mindre nå ved den første bølga. Men for PSVR vidare i 2017-2018 vil gode spill avgjere suksessen og korleis VR-tilbudet blir framover. Sjansen for at di fleste VR-spill kjem til alle format er stor. Ser for meg at tidseksklusivitet tek over for eksklusivitet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå