Gå til innhold

PlayStation VR - Generell diskusjon

LarZen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes foresten det er helt håpløst at de ikke selger komplette VR pakker fra dag en.

Synes argumentet deres (Sony) om hvorfor er veldig bra jeg. Og det er at dem antar at store deler av early adopters allerede har et kamera og move kontrollere. For min del betyr det at jeg får PSVR noe rimeligere og slipper å ha dobbelt opp av utstyr. 

Viktig også å presisere at alle PSVR spill skal fungere med kontrollen som følger med PS4. Move er helt valgfritt for utviklere å legge til. Mens DS4 støtte er obligatorisk i alle spill. 

Endret av LarZen
Lenke til kommentar

Hva er lengden på kabelen fra styreenhet til hodeenhet? 

Trur det sku være 3 meter. Akkurat passe for min del. :)

Ser heller ingen problem med kabler og PSVR-boksen. Enkelt og greit oppkoblingsmessig. Alt får god plass inne i TV-benken, til og med brilla når den ikkje er i bruk. :) Nesten så eg burde hive meg på reserveringa.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Synes foresten det er helt håpløst at de ikke selger komplette VR pakker fra dag en.

Synes argumentet deres (Sony) om hvorfor er veldig bra jeg. Og det er at dem antar at store deler av early adopters allerede har et kamera og move kontrollere. For min del betyr det at jeg får PSVR noe rimeligere og slipper å ha dobbelt opp av utstyr.

Viktig også å presisere at alle PSVR spill skal fungere med kontrollen som følger med PS4. Move er helt valgfritt for utviklere å legge til. Mens DS4 støtte er obligatorisk i alle spill.

Det betyr også at butikker kan tyne opp prisen enda litt til. Man risikerer også å ikke finne utstyret man trenger på lansering.

Faktumet, og årsaken til at de tenker at; store deler av ps4-kamera-'early adopters', er de samme som er villige til å gjøre en VR investering, har jeg verken forståelse for eller tiltro til.

Mange kjøpte seg eller beholder PS4 kameraet ene og alene for streaming. I tillegg er VR også en investering på en helt annen skala.

Dette gjorde Sony kun for å få billige overskrifter (i dobbel forstand).

Lenke til kommentar

Tipper det er mange som har skaffa seg det di trenger av kamera og move-kontroller fordi di har tenkt å være blant di første som kjøper PSVR. Såleis er det fint at Sony selger PSVR utan kamera. Kommer garantert komplette pakker etter kvart når den verste bølga er over. Og for di som ikkje har kamera og skal ha PSVR er det meir enn god nok tid til å handle kamera. Av di nettbutikkane eg har kikka innom går det tydelig fram at man må ha kamera i tillegg. Så her har Sony gjort eit riktig valg.

• Liker 1
Lenke til kommentar

"Yoshida understand that many of you will need a complete package in order to enjoy PlayStation VR, so that's why they'll release a bundle with everything you need come launch. No price has been revealed for this bundle so far, so stay tuned for that."

http://www.gamereactor.eu/news/398063/There+will+be+a+PSVR+bundle+with+everything+you+need+inside/

Lenke til kommentar

Jo mer jeg tenker over prisen på PSVR i Norge jo mer forundret blir jeg over det. På pressekonferansen ble vi fortalt at den ville koste 399€. Dvs 3766kr. Mens prisen i Norge er pr.idag 4799kr. Og det er da trolig moms som er blitt lagt på.

Dvs at PSVR koster 511€. En kan begynne å lure og reagere enda litt mer når en ser på hjemmesiden til PlayStation hvor dem igjen reklamerer med at prisen er 399€.

avAYl1x.jpg

Og når en tenker på når HTC og Oculus gikk ut med sine priser så var moms eller VAT inkludert i prisen. Altså ingen ekstra skjulte kostnader utenom frakt. Noe som igjen får det til å se veldig ut som Sony har gjort mye snusk for å få det til å se ut som at PSVR er rimeligere en den egentlig er. Eller at forhandlere i Norge har rotet det til ang prisen.

Dette er muligens veldig på kanten til villedende markedsføring. 

Jeg laget en post på Facebook siden til PlayStation Norge om dere vil som meg ha litt svar. Tror dere vil få den opp via denne linken?

Hva tenker dere? Er jeg på bærtur? 

Endret av LarZen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...