Ragnar Skj Skrevet 10. oktober 2015 Del Skrevet 10. oktober 2015 Huff, alle disse menneskene Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 10. oktober 2015 Del Skrevet 10. oktober 2015 V1 litt uheldig med trebetan foran øyet. Vet ikke om å drøye litt og fått hodet fri. Men sammen med mange og plutselig få motivet i søkeren gir vel ikke muligheten til å vurdere og vente. man blir ivrig og fyrer løs. V2 bedre i så måte der bare halen som i jaktfasen faktisk også brukes som styreorgan blir litt lidende. Skarpheten best i V1, men jeg ser ikke bort fra et uskarpheten i v2 er bevegelsesuskarphet. Har jo sjøl opplevd denne pusekatten både i fangenskap i Namibia og fritt ute i naturen både i Samburo og Masai Mara i Kenya. Hvis du lurer på hvorfor jeg kaller den pusekatt så er den jo det sammenliknet med sin større fetter leoparden som jeg også fikk oppleve fritt i Nakuro i Kenya da jeg så den rett i aua i en avstand av 30 cm med bare bilvindu mellom oss. Se gjerne serie på 14 bilder her http://www.pbase.com/kneppen/kenyasafari_2012__3__nakuro Roar Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 10. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2015 V1 litt uheldig med trebetan foran øyet. Vet ikke om å drøye litt og fått hodet fri. Men sammen med mange og plutselig få motivet i søkeren gir vel ikke muligheten til å vurdere og vente. man blir ivrig og fyrer løs. V2 bedre i så måte der bare halen som i jaktfasen faktisk også brukes som styreorgan blir litt lidende. Skarpheten best i V1, men jeg ser ikke bort fra et uskarpheten i v2 er bevegelsesuskarphet. Har jo sjøl opplevd denne pusekatten både i fangenskap i Namibia og fritt ute i naturen både i Samburo og Masai Mara i Kenya. Hvis du lurer på hvorfor jeg kaller den pusekatt så er den jo det sammenliknet med sin større fetter leoparden som jeg også fikk oppleve fritt i Nakuro i Kenya da jeg så den rett i aua i en avstand av 30 cm med bare bilvindu mellom oss. Se gjerne serie på 14 bilder her http://www.pbase.com/kneppen/kenyasafari_2012__3__nakuro Roar Hei Roar og takk for din fyldige kommentar. I V1 er det jo uttrykket og posituren til geparden jeg var ute etter eller var så heldig å få, og trebetan du nevner forsterker på en måte det litt lidende uttrykk (slik jeg ser det). Tok en god del bilder som rent teknisk sett er bedre men som bilde allikevel ikke kommer opp mot dette. Jeg tror nok at det er bevegelsesuskarphet i V2 slik du antyder. Fint med dine kommentarer om egne opplevelser. Skj Lenke til kommentar
Gjest member-296438 Skrevet 10. oktober 2015 Del Skrevet 10. oktober 2015 Staselig pus dette:-) Velger meg v2, der en får se dyrets overvåkne blikk, og som du nevner, kanskje litt utilpass med de skuelystne. Du har fått frem de flotte tegningene og fått en fin fargetone. Dyr i fangenskap er ikke av det beste, men når det er sagt, så er der plasser de er flinkere enn andre og legge tilrette for dyra. Kristiansand Dyrepark er et slikt sted, der de ansatte er oppriktig interessert i dyrenes ve og vel. Grunnlaget ble lagt med Edvard Moseid´s engasjement, og parken lever videre i hans ånd. For oss som antageligvis ikke kommer verken til Afrika eller Østen, er det fint og kunne studere dyrene i en veldrevet dyrepark. Kristiansand Dyrepark er vel verdt et besøk, og i tillegg til dyra, så har de både Hakkebakkeskogen og Kardemommeby for oss som er ekstra eventyrlystne:-) Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 10. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2015 Staselig pus dette:-) Velger meg v2, der en får se dyrets overvåkne blikk, og som du nevner, kanskje litt utilpass med de skuelystne. Du har fått frem de flotte tegningene og fått en fin fargetone. Dyr i fangenskap er ikke av det beste, men når det er sagt, så er der plasser de er flinkere enn andre og legge tilrette for dyra. Kristiansand Dyrepark er et slikt sted, der de ansatte er oppriktig interessert i dyrenes ve og vel. Grunnlaget ble lagt med Edvard Moseid´s engasjement, og parken lever videre i hans ånd. For oss som antageligvis ikke kommer verken til Afrika eller Østen, er det fint og kunne studere dyrene i en veldrevet dyrepark. Kristiansand Dyrepark er vel verdt et besøk, og i tillegg til dyra, så har de både Hakkebakkeskogen og Kardemommeby for oss som er ekstra eventyrlystne:-) Hei ! Dyreparker er kommet for å bli, og det er slett ikke alt som er negativt med det, heller ikke rovdyr i fangenskap som det jo blir i slike parker. Et positivt aspekt slik jeg ser det er at mange som besøker disse parkene får en bedre forståelse for ville dyr og fugler og at det er en nødvendighet at vi har disse i naturen, samt at vi som mennesker har et ansvar for behandling opprettholdelse av bestander m.m. Det er allikevel ikke til å unnslå at enkelte arter trives dårligere enn andre i fangenskap. Ofte kan dette gå på området de har til rådighet som blir for snaut, men også ut fra dyrets natur. Når det gjelder behandling av dyrene og fuglene så blir de nok de aller fleste steder behandlet profesjonelt av oss mennesker og som innehar gode kunnskaper om behandling av dyr Skj. Lenke til kommentar
Fredrik N. Skrevet 10. oktober 2015 Del Skrevet 10. oktober 2015 Flotte bilder! V2 var jo bare helt super, synes jeg. Interessant ledetekst. mvh Fredrik Lenke til kommentar
DataFMT Skrevet 10. oktober 2015 Del Skrevet 10. oktober 2015 Flott levert Ragnar. Jeg likte V2 best. Liker kvistene i forgrunnen, men bladet over halen forstyrret kanskje litt. -Frode Lenke til kommentar
Knut S Skrevet 10. oktober 2015 Del Skrevet 10. oktober 2015 Flott dyr og må jo selvfølgelig si meg enig i at de passer best i frihet. Men ser også stor forskjell på det som kalles dyrehager kontra dyreparker. Dyrehagen har ofte små bur mens parkene har større områder til dyrene. Lenke til kommentar
Knut S Skrevet 10. oktober 2015 Del Skrevet 10. oktober 2015 Likte begge bildene men velger meg nok V2 som mitt førstevalg Lenke til kommentar
Gjest Slettet+0987123 Skrevet 10. oktober 2015 Del Skrevet 10. oktober 2015 To flotte bilder av en stor og vakker pus . Detaljerte og med fine farger og kontraster. Dyr i sitt naturlige element er det beste , men da er det ikke så mange av oss som får oppleve dem. Det viktigste er at dyrene blir behandlet bra. Da tenker jeg tilbake på isbjørnen i London Zoo som holdt til i en betong innhegning i den varme solsteken. Den passet ikke der i det hele tatt. Mvh Alec Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 11. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2015 Flotte bilder! V2 var jo bare helt super, synes jeg. Interessant ledetekst. mvh Fredrik Hei Fredrik, fint at du likte v2 ! Skj Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 11. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2015 Flott levert Ragnar. Jeg likte V2 best. Liker kvistene i forgrunnen, men bladet over halen forstyrret kanskje litt. -Frode Enig, bladene forstyrrer litt. Mye gras og kvister der og vanskelig å få et helt rent bilde. Takk for din kommentar. Skj Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 11. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2015 Flott dyr og må jo selvfølgelig si meg enig i at de passer best i frihet. Men ser også stor forskjell på det som kalles dyrehager kontra dyreparker. Dyrehagen har ofte små bur mens parkene har større områder til dyrene. Hei og takk for din kommentar. >Enig i at det er ganske store forskjeller når det gjelder hvor stort område dyrene har til rådighet. Skj Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 11. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2015 To flotte bilder av en stor og vakker pus . Detaljerte og med fine farger og kontraster. Dyr i sitt naturlige element er det beste , men da er det ikke så mange av oss som får oppleve dem. Det viktigste er at dyrene blir behandlet bra. Da tenker jeg tilbake på isbjørnen i London Zoo som holdt til i en betong innhegning i den varme solsteken. Den passet ikke der i det hele tatt. Mvh Alec Takk for hyggelig og konstruktiv kommentar ! Skj Lenke til kommentar
Torbjørn Milje Skrevet 11. oktober 2015 Del Skrevet 11. oktober 2015 Et par flotte bilder dette med fine farger, god komp og god skarphet. V2 er min favoritt. Fin tekst til bildene Mvh Torbjørn Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 13. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2015 Et par flotte bilder dette med fine farger, god komp og god skarphet. V2 er min favoritt. Fin tekst til bildene Mvh Torbjørn Takk for kommentaren Torbjørn ! Skj Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg