Gå til innhold

Noen som vet om ultrawide 4k er synlig i horisonten?


Tommelom

Anbefalte innlegg

Og før det obligatoriske "Det er ingen vits fordi du ikke kan drive den oppløsningen", så la meg trampe den protesten ned i støvet. Man MÅ ikke spille på høyeste oppløsning. Man kan spille på f.eks. 1080p og nyte den fulle, nydelige oppløsningen i photoshop, premiere, 3ds etc.

Spiller i dag for det meste på tv'n med gaming/htpc under, men spill som Cities: skyline og Elite spilles på den ordinære. Og i Cities ville jeg kunne brukt full 4k. 

Stod på Elkjøp igår og var på nippet til å kjøpe Samsung LS34E790, men da jeg allerde har en 2560x1440 skjerm synes jeg ikke det er verd oppgraderingen enda.

 

Drømmen er selvsagt en 34" ultrawide curved 4k oled, men det blir nok mange år til enda. =D

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Og før det obligatoriske "Det er ingen vits fordi du ikke kan drive den oppløsningen", så la meg trampe den protesten ned i støvet. Man MÅ ikke spille på høyeste oppløsning. Man kan spille på f.eks. 1080p og nyte den fulle, nydelige oppløsningen i photoshop, premiere, 3ds etc.

Spiller i dag for det meste på tv'n med gaming/htpc under, men spill som Cities: skyline og Elite spilles på den ordinære. Og i Cities ville jeg kunne brukt full 4k. 

Stod på Elkjøp igår og var på nippet til å kjøpe Samsung LS34E790, men da jeg allerde har en 2560x1440 skjerm synes jeg ikke det er verd oppgraderingen enda.

 

Drømmen er selvsagt en 34" ultrawide curved 4k oled, men det blir nok mange år til enda. =D

 

Finner du ikkje svaret ved å "google" , så finner du iallefall ikkje svaret her ;)

Lenke til kommentar
4K resolution, also called 4K, refers to a display device or content having horizontal resolution on the order of 4,000 pixels

 

En Ultrawide 4k blir som å be om en "ekstra lang" 4 meter.

For øvrig er dette det eneste alternativet ditt: http://www.lg.com/us/tvs/lg-105UC9-led-tv

Koster 1 million kroner og er 105 tommer.

 

Jeg vet ingenting om fremtiden.

Endret av Emancipate
Lenke til kommentar

Kunne jo vært at en eller annen entusiast hadde hørt noe vagt som har gått meg hus forbi. Jeg regnet ikke med at det var tilfellet, men måtte jo bare slenge et spørsmål ut i luften. Er nok som sagt en stund til min drøm kommer i butikkhyllene  :hm:

 

Og ja, en ultrawide 4k blir nok ikke helt korrekt når du nevner det. Kanskje det blir noe ala 5K Wide (som er eeeeenda lenger fram i tid).

Lenke til kommentar

Kunne jo vært at en eller annen entusiast hadde hørt noe vagt som har gått meg hus forbi. Jeg regnet ikke med at det var tilfellet, men måtte jo bare slenge et spørsmål ut i luften. Er nok som sagt en stund til min drøm kommer i butikkhyllene  :hm:

 

Og ja, en ultrawide 4k blir nok ikke helt korrekt når du nevner det. Kanskje det blir noe ala 5K Wide (som er eeeeenda lenger fram i tid).

 

Inntil videre er nok Acer Predator X34 det beste alternativet: 

Lenke til kommentar

 

Kunne jo vært at en eller annen entusiast hadde hørt noe vagt som har gått meg hus forbi. Jeg regnet ikke med at det var tilfellet, men måtte jo bare slenge et spørsmål ut i luften. Er nok som sagt en stund til min drøm kommer i butikkhyllene  :hm:

 

Og ja, en ultrawide 4k blir nok ikke helt korrekt når du nevner det. Kanskje det blir noe ala 5K Wide (som er eeeeenda lenger fram i tid).

 

Inntil videre er nok Acer Predator X34 det beste alternativet: 

 

Så lenge man får en x34 uten feil, og det virker ikkje lett i følge OCN forumet :p

 

Dog x34 er ikkje kommet på lager her i landet enda, men det nærmer seg.

Lenke til kommentar

 

 

Kunne jo vært at en eller annen entusiast hadde hørt noe vagt som har gått meg hus forbi. Jeg regnet ikke med at det var tilfellet, men måtte jo bare slenge et spørsmål ut i luften. Er nok som sagt en stund til min drøm kommer i butikkhyllene  :hm:

 

Og ja, en ultrawide 4k blir nok ikke helt korrekt når du nevner det. Kanskje det blir noe ala 5K Wide (som er eeeeenda lenger fram i tid).

 

Inntil videre er nok Acer Predator X34 det beste alternativet: 

 

Så lenge man får en x34 uten feil, og det virker ikkje lett i følge OCN forumet :p

 

Dog x34 er ikkje kommet på lager her i landet enda, men det nærmer seg.

 

 

Står komplett skal sende min den 7.11 så krysser fingrene for det :)

Så da må nok switfen vike una.

 

Problemene er jo årsaken til at den har vært utsatt, så satser på alt er på stell ved release her. :)

Lenke til kommentar

Heftig skjerm, men overkill for meg. Spiller ikke mye spill som krever verken gsync eller 144 fps på "kontormaskina". Det tar htpc/gamingriggen under tv'n seg av. Jeg er mer interessert oppløsning og grei bildekvalitet. Så nevnte Samsung er nok nær maksen jeg vil betale for denne type skjerm om det blir aktuelt. Og det frister veldig. Men det er det mye annet som gjør også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...