Gå til innhold

IXUS 400 + POWERSHOT S-50 + CASIO Z4 ?

Anbefalte innlegg

Jeg har forsøkt å følge litt med på kompakte digitalkameraer for å vente på den ideelle kombinasjonen. Jeg har ingen nevnverdig erfaring men har etter å ha lest tester og kommentarer landet på disse 3 (se under). Men herfra strander det litt, for det store spørsmålet er vektlegging av størrelse og/eller bildekvalitet / funksjonalitet.

Jeg er av følgende oppfatning:

IXUS 400;

Bra på bildekvalitet (hvor bra er dette sammenlignet med neste nivå opp ?), dårlig på blitz (finnes det tilsvarende kompakt kameraer som er bedre eller er dette et generelt problem ?) og støy på autofokus.

CASIO Z4

Har det skjedd noe nevnverdig på bildekvaliteten fra Z3 ?? Hvis ikke, hva gir 4 Megapixel og Pentax linse av forbedringer ??

Sitter forøvrig med en følelse at Z4's funksjonalitet/design tiltaler meg noe sterkere enn Ixus 400. Jeg går utifra at Ixus 400 fortsatt gir bedre bilder enn Z4 -er dette riktig ?

POWERSHOT S-50

Har hørt fra en bekjent at han var svært misfornøyd med blitzen på Ixus 400, og da han oppgraderte til Powershot 45 var dette som natt og dag mht både blitz og bildekvalitet forøvrig. Videre syns han at Ixus 400 var såvidt tung at sammenlignet med hva Powershot 45 gir føles ikke dette som noe spesielt større kamera.

Hvis størrelse og bildekvalitet teller, hva blir man totalt sett mest fornøyd med ?

Er det noen som har erfaring fra nevnte kameraer og som kan gi synspunkter til disse temaene ??

Endret av cruiser68
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

med mindre miniatyr-størrelse er viktig, ville jeg anbefalt S-serien pga. den fordel på funksjonalitet...har testet alle kameraene(eller seriene), uten å kunne gi vurdering av bildekvalitet osv., men casio sitt har veldig stort display i forhold til ixus, men hvertfall Z3 har ikke mye funksjonalitet.

S-serien er egentlig veldig grei kombinasjon av funksjonalitet, men ikke for stort heller...går veldig greit i jakkelomma, jeg ville gått for det

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Canon A80 er også et bra valg, det er kanskje ikke så kompakt, men den har den samme bildebrikken som Canon 400. Og kanskje bedre valg når det kommer til blitz. Plus den koster 500kr mindre. Jeg skal hente den i dag på posten.

Eneste minus er at det ikke følger med oppladbare batterier.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...