Kenneth Dammyr Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 (endret) Jeg skal bygge meg ny pc om en liten stund. Da lurte jeg på om dere hadde noen oversikt over om prisene kommer til å stige eller synke nå framover. Dette er selvfølgelig vanskelig å si, men... Jeg kan jo også spørre på en annen måte: Burde jeg kjøpe nå eller vente litt , fordi det er mulighet for å spare noen kroner. Jeg har jo blant annet hørt noe om at prisene på ram har steget litt. Og nå som 8xDVD-brennere kommer for fullt blir vel kanskje 4x-DVD-brennere billigere. Takk for alle svar! Endret 13. november 2003 av kennethdammyr Lenke til kommentar
E.T Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 hmm... Jeg venter vertfall til om ett halvt år, da får du sikkert AMD 64 CPUer til nærmere halve prisen. Lenke til kommentar
MRN Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 Jeg vil tro at prisene generelt sett (kanskje med unntak av RAM) kommer til å bli en tanke billigere i løpet av de to neste månedene. Jeg har planer om å bygge ny PC en gang på nyåret og håper selvsagt at det blir billigere etterhvert Uansett, vent litt. Ting skjer fort og ting blir bedre. Ulempen med å vente er at man aldri kommer til å oppgradere - fordi man hele tiden venter på noe nytt. Har du penger og mulighet til å bygge/kjøpe nå, så kan du begynne med å undersøke priser og hva du har tenkt å kjøpe. (Jeg har så smått begynt å gjøre det selv) Så bestemmer du deg for å gjøre det Jeg er fortsatt i militæret, så jeg føler at det er ingen vits i å bygge før jeg har dimmet. Mitt råd: Vent litt, men ikke lenge. Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 Kjøp akkurat når du har lyst. Prisene synker jevnt, spesielt når det gjelder totalpris på PC. Og ta prisnyhetene på hwno med en bøtte salt, de trenger desperat en nyhet i ny og ne. Reell prisnedgang i butikkene er jevn, den går ikke i de samme voldsomme rykkene. Lenke til kommentar
insider Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 jeg skal å kjøpe meg ny pc på nyåret kommer ikke noe opprativsystem til 64bit før om et år så tror jeg kommer til å gå for en 2500+ ( bare for å klokke ) Du mister altid mye penger på et pckjøp ! Lenke til kommentar
norrick Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 (endret) Slikt tenkte jeg også, brukte vel nesten 2 år på å skaffe meg en PC den første gangen... Dette nytter ikke, skal man ha dagens teknologi så må man kjøpe den mens den er på markedet og så oppgradere til morgendagens teknologi når den kommer. Men vet du at morgendagens teknologi banker på døren så kan du kansje vente (og betale for et dyrt produkt med barnesykdommer)... Valgets kvaler! Endret 13. november 2003 av norrick Lenke til kommentar
Joggi Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 bare kjøp akkurat når du vil dagens pcer vil holde noen år enda er ening med at å vente på neste teknologi er bare tull fordi nåværende teknologi vil holde lenge enda 64 bit cpu er ingen vits å kjøpe no barne sykdommer dyrt ikke skikkelig OS få spill og programmer som støtter det m.m. Neste gang du skal ta en totaloppgradering om 2-4 år så kan det være aktuellt med 64 bit system ettersom det er sansynligvis mye mere vanlig samt mye bedre priset Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå